Tja...jeg er den overlykkelige ejer af en super dejlig trakehner hest - med skævt kryds!!
Hesten er nu 14 år, den er B-hest i dressur og har gået Ma og Prix Sct George. Den har altid været super ridelig, smidig og meget arbejdsvillig. Der er aldrig gjort noget som helst ved hans kryds. Han har set sådan ud siden jeg købte ham som lille plag - nu er han 14 år, og det betyder ingenting.
Jeg har for sjov ladet at par kiropraktorer KIGGE på ham (ikke rører!). Og ja, deres domme og kommentarer har været helt til grin...uridelig, ubrugelig, garanti for spat er bare nogle af de etiketter, der blev sat på....Jeg kan kun grine lidt - intet er nemlig sandt.
Når det så er sagt, så skal man selvføgelig tænke sig godt om, når man købe rhest. Hvad skal man bruge den til? Ambitioner? Hestens historie med sygdom osv? Har den vist, den kan holde eller er der problemer (som ikke skyldes rytterens manglende evner) osv osv...
Jeg kender flere heste med skævt kryds. Igen af dem er forsøgt rettet og ingen af dem har nogle problemer af nogen art. Det er både spring og dressurheste.