Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Skævt kryds, tør man købe?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 00:10

jeg har selvfølgelig forelsket mig i en hoppe, med skævt kryds!

sælger siger hesten er rettet for knap to mdr siden, og beordret i ridning, dette har den været siden den blev rettet op. rides 5 gange om ugen, springes og løsspringes...

den skulle eftersigende langsomt nu kunne trænes op til stævner osv...

men men men... jeg aner intet om sådanne skader...

og har selvfølgelig lyst til at høre godt som skidt om sådanne heste, og om de har nogen fremtidig karriere på dressur og springbanen??? skal man forvente kiropraktor behandlinger fremover? ligeledes om de er egnet til avl?

skal formentlig se den på lørdag, men tør man tage chancen og tage den med hjem???


kom med jeres erfaringer:)


Skøn landejendom sælges!


249kvm bolig, 19.900kvm jord.

udlagt til hestefolde og 7 hestebokse! 1.7 mill.

Sælges pintopony hoppe,

Oldenborg hingsteføl eft. Sonny Boy Højbogård

3 års hoppe ef. UNO Don Diego ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 som udgangspunkt
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 06:56

ville jeg ikke købe en hest med skavanker. Men hvis krydset er rettet og der ikke er nogle problemer.. Måske kan du lave en aftale med nuværende ejer om evt køb med forbehold - altså, hvis krydset viser sig at være af h..til, at du så ikke står med en hest, du ikke kan bruge til noget.

Ellers kan du få din dyrlæge til at tjekke hesten godt igennem - især med henblik på krydset.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha ja
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 07:51

Hej,


Ja, jeg ville godt nok få både dyrlæge og hestekiropraktor (min "egen") til at gennemchecke dyret!! Dybest set ved du jo ikke, hvor længe den har stået med skævt kryds. Den slags kan jo medføre slidgigtforandringer og andet skidt . Hvis det var mig, med de erfaringer jeg har gjort mig, ville jeg gå i en stor bue uden om hesten (selv om den er dejlig) og købe mig en hest, der ikke fejler noget - selv om garantier ikke findes i denne verden!


MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 hest med skævt kryds
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 08:29

Hejsa.

Det er altid rigtig svært og svare på, for det kommer an på i

hvilken omfang det er osv. Men vær påpasselig.

Jeg købte selv en hest med skævt kryds - som dog 7-9-13 har fungeret rigtig rigtig godt - dog har han skulle have nogle massage behandlinger og kiro...

Man kan aldrig vide sig sikker, men hvis du kan lave en aftale

med sælger ville jeg skam springe ud i det :-)


<3 My Lightfoot Lime <3

<3 Åkildens Verona <3

<3 Hvil i Fred Linea <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 nejnejnejnejnej
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 11:08

hold dig laangt væk fra heste med kryds skader, fik en aflivet for snart to år siden pga. krydset var skævt og hoften hoppe ud pga. det. Sådan heste kan være helt iorden i lang tid (halvt år)og så få deres skade igen ! selv om de blive behandlet med keopraktor som os koster kassen !


Der er aldrig hestens fejl, men rytterns !

0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 11:32

LAD VÆRE!!


De heste jeg har haft kendt med skæve kryds og skæve hofter osv (som var medfødte) dvs noget en kiro ikke helt ville kunne afhjælpe er blevet aflivet.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 11:34

Hvorfor købe em hest med en fejl, når der findes så mange fejlfri, du kan købe.


Mvh


Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard


Staldhjælp søges på deltid. Primært ridning og klargøring samt let staldhjælp.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skævt kryds eller bækken
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 12:16

Er det et skævt kryds eller et skævt bækken.... Jeg ville aldrig kaste mig ud i af købe en hest med en fejl, du er på forhånd givet en bunke udgifter til behandling og kan ikke være sikker på et positivt resultat.

En hest med skævt bækken eksempelvis, kan du ikke få til at sætte sig rigtigt, den kan simpelthen ikke få rumpen ind under sig.


No hour of life is wasted that is spent in the saddle.

[Winston Churchill]

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skævt kryds
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 12:25

Tja...jeg er den overlykkelige ejer af en super dejlig trakehner hest - med skævt kryds!!


Hesten er nu 14 år, den er B-hest i dressur og har gået Ma og Prix Sct George. Den har altid været super ridelig, smidig og meget arbejdsvillig. Der er aldrig gjort noget som helst ved hans kryds. Han har set sådan ud siden jeg købte ham som lille plag - nu er han 14 år, og det betyder ingenting.


Jeg har for sjov ladet at par kiropraktorer KIGGE på ham (ikke rører!). Og ja, deres domme og kommentarer har været helt til grin...uridelig, ubrugelig, garanti for spat er bare nogle af de etiketter, der blev sat på....Jeg kan kun grine lidt - intet er nemlig sandt.


Når det så er sagt, så skal man selvføgelig tænke sig godt om, når man købe rhest. Hvad skal man bruge den til? Ambitioner? Hestens historie med sygdom osv? Har den vist, den kan holde eller er der problemer (som ikke skyldes rytterens manglende evner) osv osv...


Jeg kender flere heste med skævt kryds. Igen af dem er forsøgt rettet og ingen af dem har nogle problemer af nogen art. Det er både spring og dressurheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 12:59

Jeg er desværre blevet klog af skade... Så nej det ville jeg ikke. For jeg ved, om nogen, hvad det kan koste af ekstra udgifter at få ordnet sådan en hest - og jeg ville blive lige så glad for en anden hest, som ikke havde skavanker.




*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen ***


Zar

Chiquita

Grøndalgaard´s Mademoiselle

Starlight´s Sidney


Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 13:06

Ville ikke selv gøre det, DOG kender jeg en, som fik hesten trænet op uden symptomer fra det skæve kryds ved at longere den. Jeg troede, det var løgn, at det havde så meget indflydelse, men det havde det. I det tilfælde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min første...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 15:55
Min første hoppe købt jeg som 2års om hun havde skævt kryds der ved jeg ikke, det har ikke noget vi lagde mærke til. Men det havde hun sikkert. Hun fik et par behandlinger som 4års uden nogen ændring, hun fungeret uden problemer som ride hest 6-7dage om ugen hos mig, oftes seriøs dressur træning 30-45min og en gang imellem lidt hygge spring og løsspring. Solgt hende som 6års hvor hun til træning gik på la plan. I dag er hun 10år funger fint uden nogen problemer hos køber som ridehest. Det har aldrig givet problemer og hun har altid fungeret fint på tros af det skæve kryds. Som 4års gik hun desuden nr 2 på Roskilde dyrskue (og havde den ikke hoppet rundt og stejlet under mønstring ja så havde de også sat hende på fløjen).
0
0
Svar på denne tråd
 
 kender en
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 17:13

Jeg kender en, som har en hest, der er skredet i hoften i et fald på glat jord en vinter. Hun har med jævne mellemrum både kiropraktor og heeler til at se på hende. Hesten fungere ikke optimal hvis den ikke får det rettet en gang imellem.


Så hold dig væk fra sådan et problem, du ved aldrig om det kommer tilbage.


Køb en hest uden problemer, dem kan du hurtigt nok få nok af....


Pøj pøj med købet af en hest.


Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 19:56

tusind tak for svar:)

jeg har valgt ikke at kigge på den... tør ikke løbe risikoen..

som nogen osse skriver, når der er så mange raske fine heste, hvorfor så en med skade...

så vi kigger på nogle andre imorgen:)


Skøn landejendom sælges!


249kvm bolig, 19.900kvm jord.

udlagt til hestefolde og 7 hestebokse! 1.7 mill.

Sælges pintopony hoppe,

Oldenborg hingsteføl eft. Sonny Boy Højbogård

3 års hoppe ef. UNO Don Diego ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider