Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

gulerødder - opbevaring
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 12:37

Hej

Jeg købte i mandags en sæk gulerødder(20 kg) jeg satte dem uden for og i går var de allerede begynt at blive grå-sorte og kedelige... skal de allerede opbevares indnefor?? synes ikke at det var så koldt..

hvis jeg sætter dem ind i min garage i dag kan de så redes???

hvordan opbevare i gulerødder for at de skal holde sig i mere end et par dage??

mvh

0
0
Svar på denne tråd

Det er nu nok..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 12:51

nærmest fordi det er for varmt endnu.. Så et køligt mørkt rum ville jeg finde til dem..

Tror ikke de står til at redde, men giv hestene en god spandfuld idag og smid resten ud imorgen, hvis de bliver mere trælse..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

For varmt
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 13:29

De har bestemt ikke haft det for koldt, tværtimod er det varmen som er problemet lige nu.

De skal opbevares så køligt som muligt - selvfølgelig ikke på frost.

Når de først har fået pletter, så er det bare med at få dem brugt hurtigst muligt. Med mindre du vil sætte dig ned og rense og skære alle dårlige pletter af dem alle med det samme, så skal du ikke regne med at de holder meget mere end 2-3 dage mere. For når først enkelte begynder at få pletter, så smitter de hurtigt hinanden.

Jeg ville gerne begynde at give gulerødder til mine heste nu, men det må vente til vejret er blevet køligere, så en portion kan holde sig i mere end 3-5 dage.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Staldkærre købes,

Trense sælges,

se mine annoncer på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

gud jaaaa....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 13:33

det havd ejeg da slet ikke tænkt over - at det kunne være for varmt... jeg tænkte bare jahhh 20 kr for 20 kg det er sgu billigt og så kan jeg jo selv spise af dem også. men det må jeg sgu nok indrømme at jeg ikke har lyst til...

har så kun en hest pt, en plag på 1½ år og han kan skisme ikke spise alle de gulerødder uden at få kolik så må nok bare smide resten ud... øv.

0
0
Svar på denne tråd

20 kg til en hest
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 13:44

det ville være til to dage her ;-)

tror bestemt ikke han får kolik hvis du giver ham resten fordelt over 2-3 dage.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Han står vel sammen..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 14:01

med nogen der også spiser gulerødder

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 14:03

Mørkt og køligt rum. Fx sadelrum hvis i har sådan et som er lidt køligere. Der har jeg mine og de holder.

I en frugt flaminco tønde.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 14:42

hihi.. ja selvf. står han sammen med andre men vi er lige flyttet ind det nye sted... nej over nogle dage så kan han jo sagtens æde dem. Jeg har dem til at så hjemme hos mig selv så vi også kunne bruge dem og da de virkelig smager godt. og så var planen at jeg kunne tage et par kilo med ud til hypsen hver dag.

jeg tager bare lige nogle flere med og så må han spise dem han kan....

0
0
Svar på denne tråd

opbevaring
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 19:26

Det er svært med de gulerødder i år, ikke kun pga varmen men også fordi de stadig ikke er rigtigt gået i gang med vinter-gulerødderne endnu. Men sæt jeres gulerødder i mørke og så koldt som mugligt, kan i ikke gøre det bedre. I kan jo snakke med jeres leverandør og spørge ham hvilke ugedag han får hjem, og så købe dem den dag.

Fortsat god dag - Martin Larsen

Fuldfoder.dk

• Fodergulerødder
  • Heste-, Hunde- og Kattefoder
0
0
Svar på denne tråd

Opbevaring
Forfatter: 
Dato:  06-10-2011 08:39

Jeg har købt en flamingo tønde i Silvan (kan både fåes som firkantet boks og som tønde). Den er beregnet til opbevaring af grøntsager og er perfekt til gulerødderne. Når frosten sætter ind holdes gulerødderne frostfrie, med mindre det bliver hård frost og de kan endda reddes et stykke tid, ved at pakke tønden ind i et tykt skridttæppe

Jeg har skåret et par huller i låget, for ellers bliver der for fugtigt i tønden, når låget er sat på. Sådan en tønde koster 100,-

No hour of life is wasted that is spent in the saddle.

[Winston Churchill]

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har i år købt
Forfatter: 
Dato:  08-10-2011 23:58

et lille køleskab (for 350,-) som jeg smidder sækken ind i (det køler selvfølgelig) og nu kan mine gulerødder holde sig friske i over en uge. Hvis jeg gør det op i fht hvor mange jeg har smidt ud pga de bliver snaskede og ulækre, så er det hurtigt tjent ind:o)

0
0
Svar på denne tråd

billig metode
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 12:33

Den billigste metode jeg kender for at holde gulerødderne friske er vand.

tage et par store spande... læg de friske gulreødder i og fyld efter med vand.

Det køler og holder dem friske i lang tid. men vandet skal ikke være beskidt.. så måske det skal skiftes engang imellem.

Det virker fint her... også om vinteren.

det er lidt det samme jeg gør til mig selv... skræller gulerødderne og sætter dem i vand.. så holder de sig frisk i 1 uge i køleskabet :D:D

Anita

--------

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider