Jeg er nok en af dem som du vil beskrive som "bare" fodre. Min foderplan er ikke tastet i et program, men min hest har en dejlig energi, blank pels og god hovkalitet. Jeg kigger nøje på min hest hver dag og vurdere om der skal justeres i foderplanen, hvis jeg observere ting, jeg ikke selv har nogen løsning på, ja så spørg jeg de personer, som jeg ved ligger inde med en god faglig viden og kan hjælpe mig med de evt. problemer som dukker op, tit har jeg fat i udenlandske fagpersoner.
Det fungerer ganske glimrende 
Jeg tror man skal være meget forsigtig med at benytte foderprogrammerne, da folk tit stoler blindt på tallene i stedet for at bruge deres øjne. Heste er altså dybt forskellige ligesom du og jeg, og hvad der fungere hos den ene hest er ikke sikkert fungere på en anden hest, selvom tallene passer og hestene udefra ser meget ens ud.
Men hvis bare hestene ser sunde og raske ud og opfører sig derefter, ja så er det ligemeget om man benytter foderprogrammerne eller ej, jeg siger bare man skal passe på og bruge sine øjne