Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ølgær - indhold
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 14:34

Nu har jeg ledt i timer efter en udførlig deklaration for indholdet i ølgær, men jeg kan ikke finde det.


Jeg kan finde de overordnede værdier, men jeg vil gerne have præsist B vit indhold til foderprogrammet.


nogen der kan hjælpe?


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandsynligvis ikke....
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 19:49

...idet ølgær ikke er tilsat B-vitaminer, men derimod har et højt naturligt indhold af disse. I følge reglerne omkring foderstoffer er det dog ikke tilladt at deklare andet end værdierne for tilsatte vitaminer.


At ølgær har et højt indhold af B-vitaminer er dog hævet over enhver tvivl, men der må altså ikke skiltes med eksakte værdier.


Hilsen

Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 arhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 22:28

Så blev jeg SÅ klog, men det er da meget irriterende.


Jeg kan jo ikke taste "mange" ind i foderprogrammet.


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 06:14

Hvorfor overhovedet bruge foderprogrammerne??

Kig dog på hesten i stedet, det giver et meget bedre billed.


MVH Mandrup


Den lykkelige ejer af Ellegaards Trym (2009) efter Glibings Ajs (årets fjordhingst 2010)


Stor bruger og tilhænger af Simple Balance's foderprodukter:

simplebalance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm......
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 10:45

Jeg er enig i at ingen foderprogrammer må erstatte at kigge på hesten, men det supplere.


Vi kan altså ikke se om hesten er dækket ind med al ting og hvis vi kigger på hesten og ikke ser det vi ønsker, så kan vi ikke altid se hvad det så er der mangler.


Mangler giver først synlige udslag når de har stået på en periode, jeg ønsker ikke at vente til jeg kan se at der er noget hesten har manglet


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 10:54

Du kan heller ikke med et foderprogram se om hesten mangler noget?

Har du en analyse af dit grovfoder, for ellers har du slet ingen ide om det. Du skal også beslutte dig for hvilken norm du vil benytte, om det er KER eller NRC, dermed skal du også vide hvilken norm dit foderprogram benytter.


Jeg sætter bare tingene lidt på spidsen her, og vil give dig ret i at foderprogrammerne er ganske glimrende supplementer, men at du ikke kan bruge dem til noget hvis du ikke kender indholdet i dit grovfoder, eller ikke ved hvilken norm du vel benytte.


Prøv evt at læse denne artikel:

simplebalance.dk/images/ Foderprogrammer%20- %20godt%20eller%20skidt%20- %20version%202%20-%206-3%202011%20 (2).pdf


MVH Mandrup


Den lykkelige ejer af Ellegaards Trym (2009) efter Glibings Ajs (årets fjordhingst 2010)


Stor bruger og tilhænger af Simple Balance's foderprodukter:

simplebalance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 værdier..
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 11:03

Det er helt ok, har styr på normen og giver dig ret mht grovfoderet og der er heldigvis mange der har analyse på i dag.


Dog vil jeg stadig sige at der er mange der ude der "bare" fodrer stadig og rådgivning bakket op af udregnede værdier vil forbedre fodringen for deres heste og ihvertfald ikke forværre den


Hyggeligt hus i roligt villakvarter 10 min fra Køge og 35 min fra KBH sælges.


Samhørighed

Hest & menneske - Et partnerskab


Følg min Blog

eller
Tjek lige min hjemmeside

Akademisk er vejen for os!!


Når du springer trinene på en trappe o ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 fodring
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 11:17

Jeg er nok en af dem som du vil beskrive som "bare" fodre. Min foderplan er ikke tastet i et program, men min hest har en dejlig energi, blank pels og god hovkalitet. Jeg kigger nøje på min hest hver dag og vurdere om der skal justeres i foderplanen, hvis jeg observere ting, jeg ikke selv har nogen løsning på, ja så spørg jeg de personer, som jeg ved ligger inde med en god faglig viden og kan hjælpe mig med de evt. problemer som dukker op, tit har jeg fat i udenlandske fagpersoner.

Det fungerer ganske glimrende :)


Jeg tror man skal være meget forsigtig med at benytte foderprogrammerne, da folk tit stoler blindt på tallene i stedet for at bruge deres øjne. Heste er altså dybt forskellige ligesom du og jeg, og hvad der fungere hos den ene hest er ikke sikkert fungere på en anden hest, selvom tallene passer og hestene udefra ser meget ens ud.


Men hvis bare hestene ser sunde og raske ud og opfører sig derefter, ja så er det ligemeget om man benytter foderprogrammerne eller ej, jeg siger bare man skal passe på og bruge sine øjne :)


MVH Mandrup


Den lykkelige ejer af Ellegaards Trym (2009) efter Glibings Ajs (årets fjordhingst 2010)


Stor bruger og tilhænger af Simple Balance's foderprodukter:

simplebalance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 De rette forhold
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 20:47

Jeg ville også meget gerne kunne sætte ølgær ind i mit foderprogram!!!!

Selvfølgelig skal man da se på hvordan hesten ser ud, men man kan da ikke bare kigge på hesten og se om de forskellige næringsstoffers indbyrdes forhold er korrekte!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 21:34

Katrine, det ved du heller ikke om de er, hvis ikke du har en grovfoderanalyse ;)


MVH Mandrup


Den lykkelige ejer af Ellegaards Trym (2009) efter Glibings Ajs (årets fjordhingst 2010)


Stor bruger og tilhænger af Simple Balance's foderprodukter:

simplebalance.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider