men svare også lige her.
Min var omkring de 5, og han havde fungeret rigtig godt i alle gangarter.
Pludselig blev han sær. Hans ryg lignede en hængekøje, han løb som en and på sine forben, og ja generalt lignede han en gammel øg.Hans gang var kort. Hans bagben manglede ca 10-20 cm for at nå om i forbenets spor. Idag kan den går ca det samme over sit eget spor..
Han blev det som nogen vil kalde livsfarlig. Han stejlede, bukkede, væltede, både med og uden rytter. Det værste var at han stejlede et sted og landende et helt andet. Det kom frem at det var pga af holdet i nakken, som gjorder at dyret stort set ikke havde kontakt til sin krop. Ned af bakke var feks MEGET ubehageligt, da det føltes som om bagenden overhalede forenden..
Oveni var krikken bare en gammel sur ost at træne med. Uden for træning var han sød og tillidsfuld.
Med det samme 1. behandling var overstået, var hesten meget forandret. Han så lettet og friere ud, og efter 4 dage kunne man tydeligt set at ryggen var kommet længere op..
En anden tydelig forandring var trailer læsning. Hesten kunne inden "skade" nemt læsses i trailer, efter skade kunne den ikke, og når den endelig gik op og ned, væltede den tit på rampen med sine forben, hvilket han ikke har gjort en eneste gang siden, og siden går stort set op med det sammen..
Jeg håber din hest snart er tip top igen. Som skrevet i din anden tråd, så har jeg stadig bøvl med min. Oveni den skæve nakke, passede sadlen jo heller ikke, så også den har givet smerter. Så jeg bøvler lidt med at han krummer sig og spænder, hvilket det så føles som om han tror gør ondt, og vupti bukker han og stejler, og er lidt som en plade der er gået i hak, og ikke kan finde ud af at rette sig ud, og komme videre. Når han atter bliver laaaaaang, ja så køre det bare der udad igen..