Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

klippe løsdrifts hest
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 12:04

jeg er lidt i tvivl. min ispind står i løsdrift nu, men er altså en behåret fætter allerede. Han SVEDER når vi rider. så vil gerne have ham klippet.

har før haft klippet ham på brystet+forben, men tænker om det er muligt at klippe helt og så give ham dækkken på i år, eller er det urealistisk når han går i løsdrift??

Håber i vil dele jeres erfaringer

0
0
Svar på denne tråd

Dækken løsdrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2011 13:17

Det vil jeg ikke mene er urealistisk Min løsdriftshest er allerede nu blevet klippet lidt på hals og skulder fordi hun sveder så meget og regner med at hun skal klippes mere når der kommer mere bamsepels og så have dækken på!

Det vigtigste er selvfølgelig at man har et dækken der er varmt nok (selvfølgelig) og så skal man måske undlade at klippe over det hele lige mit i den aller værste vinterkulde

Jeg har et rambo duo så min hoppe kan få op til 500 grams dækken på

Talle med sine to tøser, Sisse og Safir

R.I.P. Fønix 25. november 2009

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 10:34

var mere ude i at høre om nogen har prøvet at have en fuldklippet hest i løsdrift??:)

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 12:14

Jeg har haft flere heste der var fuldklippet i løsdrift, det har der ikke været problemer med. En enkelt havde i de helt kolde perioder halsdækken på, men ellers har de bare gået med et alm 300 g vinterdækken.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider