Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilke foderplan ville i vælge?
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 21:29

Hvad er forskellen på disse 3 foderplaner? Hvilke af disse foderplaner er der mest stivelse, sukker og proteiner i?


Jeg har en hest på 2 år som har fået foderplan 1 i lang tid og har fungeret fint på det, men så skulle den i let arbejde pga. fremstilling og gik over på foderplan 2 men den er blevet syg med koliksymptomer, forhøjet levertal og hævede hasespidser, og jeg har en mistanke om, at det er noget foderbetinget. Jeg har nu fået anbefaldet, at foder med toprun springborg, hvad mener i om disse 3 foderplaner?


Foderplan 1:


1200 gram suregrow

1 kg dangrønt lucerne (den med melasse)


Foderplan 2:


1 kg suregrow

1 kg build up

1 kg dangrønt lucerne (den med melasse)


Foderplan 3:


4-5 kg Toprun springborg






0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 00:01

jeg ville absolut ikke fodre med toprun - der er super meget korn i og de skal sindsygt meget af det.. det ligner også nået smulerværk og er ikke af speciel god kvalittet synes jeg.


jeg ville gå over til fodreplan 1 igen - ellers ringe til brogardens og fremlægge problemet.


jeg har super gode erfaringer med equifirst også


hilsen sofia.

med hestene Chamieka, Lucifer og Sir Lanselot. :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 meget vigtig
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 07:57

detalje.. hvad med reste af foderet?? (stråfoder)


umiddelbart hvis jeg skulle vælge en af de planer ville det blive nr. 1. men hvad har de sat ind af stråfoder??


Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 08:05

Den får ca. 8 kg wrap om dagen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder ...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 08:56

hvis plan 1 virker så var jeg helt sikkert gået tilbage til den, trænger den til mere sul så sætter du wrappen op gerne til ad libithum istedet for at hælde 1 kg. kraftfoder mere i en 2 års det er unødvendigt den er fuldt dækket ind ved de 1200 gram Suregrow.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 11:46

tror jeg ender med at prøve at give ham suregrow, men dog sammen med lidt pasture mix.


Jeg har forsøgt at give ham suregrow før men han gider ikke pelleteret foder. Men det kan jo være jeg kan lokke det i ham men en lille smule müsli :-)


tak for jeres foreslag



M.V.H Natasja


Military Ridningens Formel 1

GINSBORG


www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 suregrow...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 13:06

Suregrow smager heller ikke godt. Kan godt forstå, mine ikke ville spise det, da jeg selv smagte på det. Jeg tror, ikke det er pga. pillefoder generelt. Bare gå efter noget, man selv kan slikke på, uden at få kvalme. :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider