|
|
| MEGA KRISE...Regulator complete |
|
|
Krise, jeg skulle købe foder til vinter i fredags, og jeg ville gerne fodre med det jeg altid har gjort: Regulator complete, lucerne og speedybeet.  Men Firmaet der producere mit elskede foder kan ikke få det fremstillet mere pga. det firma der laver det for dem, åbenbart ikke kunne klare opgaven mere  Jeg står nu med et problem hvad skal jeg så bruge??? Jeg skal fodre en fjord, haffelaf, pinto småhest, og en shetter HJJJÆÆÆÆLLLLLLLLLLPPPP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regulator |
|
|
Hvor bor du? De fodrer med RC, der hvor min hest er opstaldet og de køber det hos Janni Havshøj i Skanderborg, du kan se hendes hjemmeside her: teamhorse.dk/ index.pl?avd=&grID=48&...r&hgrID=48 Er ret sikker på at hun ikke har problemer med at få det...
Med venlig hilsen Zooropa - Anne *** Impossible as they may seem You've got to fight for every dream 'Cause who's to know which one you let go Would have made you complete ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| rc - uvis skæbne |
|
|
Ja, jeg har også fået samme at vide. Der bliver ikke givet noget endeligt svar til forhandlerne, og der er ikke blevet lavet noget i flere måneder hos dem - så dem der har RC på lager pt har med stor sandsynlighed kun en holdbarhed på nogle få måneder tilbage (mine sække har holdbarhed til november - og jeg købte dem i august...). Jeg er derfor også på udkig efter et foder, der er magen til RC. Så jeg kigger også med her i debatten. Har fået anbefalet TM minivit Tjørnehøj. (hhv sommer og vinter-udgave) eller salvimin grøn, men jeg har ikke fået tjekket indhold af dem endnu. Så jeg tager også imod gode forslag til erstatning for RC.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestefoder |
|
|
Jeg kender desværre ikke RC men jeg fodre med Mühldorfer som jeg er rigtig glad for.... kan kun anbefale det 
Jeg køber foder fra Mühldorfer.........et fantastisk foder uden kunstige tilsætningsstoffer......mene heste stortrives www.sundtfoder.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan prøve |
|
|
med: Speedybeet Lucerne Salvimin Grøn samt masser af hø  Det har været dyr været meget glade for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tamina |
|
|
Jeg står i samme dilemma. Jeg har brugt RC til mine 2 shettere, men blev af hende hvor jeg plejer at købe, anbefalet Travo Performance (den var hun gået over til, da hun heller ikke længede kunne få RC). Så jeg er lige startet op på sådan en sæk... Held og lykke i foderjagten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min forhandler... |
|
|
...fortalte at de vist nok har fundet en ny mølle der kan lave det til dem. De er i gang med at lave en prøveproduktion i øjeblikket, så hvis vi er heldige så kan vi om en lille måneds tid igen få regulator. Altså hvis han talte sandt...  Mvh Britt
Savnet er stort: Lady Lianna 1984-2004 Magic 1996-2006 Cherie 1986-2009 Freja 1991- 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Racing mineraler. |
|
|
Jeg er gået fra RC til Racing Minealer, der er faktisk højere indhold af alt i Racing og det er billigere, det eneste der ikke er lige så meget i er urter.  Og så lugter Racing af lakrids afgtigt noget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| højere indhold |
|
|
Det er nu ikke korrekt at Racing Mineraler har højere indhold af vitaminer og mineraler i forhold til Regulator. Jo hvis du ser pr kg - men ikke pr anbefalet daglig dosis. Så indeholder Regulator væsentligt mere af alt. Desuden har Regulator organiske mineraler (havde før mølle skiftet) - det har Racing ikke. A og D nivauet kan tilnærmelsesvis blive det samme (ved tildeling af 400 gr regulator vs 185 gr racing - 600 kg hest) men på øvrigt indhold af vitaminer og mineraler ligger racing temmeligt et stykke under. Hvis man endelig skal sammenligne Regulator med et andet vitamin og mineral produkt bør det være et produkt der ligeledes har et højt indhold af stort set alle vitaminer og mineraler (også B-vitaminer) og indeholder organiske mineraler. Selv har jeg sammenlignet Regulator med Travo Performance, Travo Energy, Travo Sport (uorganiske mineraler), Sure Limb, HorseLux Easy, Salvimin Grøn og Racing (uorganiske mineraler). Blandt disse produkter var Travo Performance det vitamin og mineral produkt, der kom tættest på Regulatoren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kan kun anbefale Travo Performance, bruger det selv  Ellers er der TM Minivit, som også skulle være fint dækkende og afstemt efter dansk jord 
Mål: Babyjagt i 2012 på Henry drengen  Lykkelig ejet af Bøf, Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Jeg har også en gang brugt RC men er gået over til multi vital fra muhldorfer... Den er super god.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er noget |
|
|
rigigt møg.. og i skal være meget opmærksom på hvis de får en ny mølle til at lave det at der er blevet lavet om på selve produktet så det ikke er lige så godt som det var før.,. desværre.. Specielt alle jer der fodre stivelses frit kan få problemer.. TM minivit er som jeg ser det det bedste bud!! desværre mangler det både urte og biotin.. så vidt jeg husker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har i dag fået dette svar fra RC |
|
|
Jeg har fået fat i RC i dag, og som lamagic også skrev længere oppe, at hun fik at vide af sin forhandler, så er de i gang med at teste hos en ny mølle. Da de stiller høje krav til produktionen, så er de netop i gang med at lave en testproduktion for at se, om den nye mølle kan leve op til deres krav. Så nu har vi det da fra hestens egen mund  Går den igennem testen, kommer der en ny omgang på gaden rimeligt kvikt. Så noget tyder på, at der er en chance for, at RC kommer op at køre igen. - men som StaldRohan siger, så må vi jo se, om der bliver lavet om på indholdet. Vi krydser fingre for, at det ikke sker og at vi kan fortsætte med RC som vi plejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| equi... |
|
|
Lise Andersen - Equilibra.. Hvad er indholdet, ex. protein og korn i det?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De HAR ændret |
|
|
det!! så det vi håber på det er at de går tilbage til det gamle produkt!! Det nye er faktisk noget møg!! jeg er stoppet som forhandler efter de har ændret det.. jeg kan ikke forsvare det!! Så de skal ændre tilbage!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regulator |
|
|
Jeg må hellere følge med her - jeg hører lidt fra tidligere producent, da jeg bor i området. Jeg håber det lykkes at opretholde produktion af RC, på en tilfredsstillende måde!
Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) og ejer af Bakkegårdens Santos
Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan anbefalde |
|
|
..panavet, det er baseret på urter lige som rc. det er af super god kvalitet. Har brugt det i et halvt år nu, og er mere end tilfreds med det. Det er desværre meget dyrt, så økonimien skal være til det. Men har fået a vide at prisen skulle sættes ned inden længe.
Citat: Evolutionen har i millioner af år udviklet hestenes hove til alt slags terræn og vejr. Hvorfor skulle mennesket så kunne gøre det bedre ved hjælp af mekaniske og tekniske hjælpemidler?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| StaldRohan... |
|
|
...Kan du fortælle om hvad de har ændret i produktet? Det er vigtigt for mig at der ikke er for meget stivelse i mit foder og da jeg ikke har gemt en sæk fra en tidligere produktion bliver det nok svært at gennemskue for mig. Mvh Britt
Savnet er stort: Lady Lianna 1984-2004 Magic 1996-2006 Cherie 1986-2009 Freja 1991- 2010
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111111111 |
|
|
Hej  Jeg har evt knap en sæk "gammelt" RC jeg gerne vil af med.. Den er skam stadig holdbar, købte den i august.. Hesten får det bare ikke mere  Jeg er fra Slagelse området. Skriv en privat besked hvis du er interesseret... Udover det synes jeg da det er rigtig frustrerende for jer der bruger RC at det for det første er midlertidigt ude af produktion, men også at det evt bliver lavet om  Jeg har altid været meget tilfreds med produktet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PanaVet |
|
|
Kan helt klart også anbefale PanaVet det indeholder masser af urter og olier og er fuldstændig økologisk! begge mine heste stråler og har masser af energi! desuden er der nul stivelse og nul sukker derudover kan du evt. supplere med lidt sort havre og et godt vitamin tilskud jeg bruger Pavo vital som vitaminer. Hilsen Katja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regulator |
|
|
Jeg har selv lavet en tråd om RC hvor jeg kunne se hvad de har ændret ifølge følgesedlerne... og det var EN DEL. Der var dog tvivl om de blot "havde glemt" at skrive det hele på, men her kan jeg så se at man nu ved at det rent faktisk ER lavet om.. Hvis indholdet er som jeg senest fik med, så vil jeg ligesom staldrohan anbefale og droppe det produkt...- og bruger det heller ikke selv mere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad bruger I som erstatning? |
|
|
Men hvad bruger jer, der allerede har skiftet fra RC så? Når man skal undgå stivelse og sukker, og desuden gerne vil give dem urter? De forslag, der er kommet, kræver jo flere supplerende produkter, som jeg forstår det. Og mange er ret så dyre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er ikke nogen |
|
|
erstatning som det er pt.. så man kommer ud i et blaningsprodukt hvis amn vil have en ret presis kopi! fesk. TM minivit vinter eller BH feed compleks passer god til stivelses fri fodring.. Så skal man så have en urteblaning ved siden af. (og her skal man huske at det det nu en gang kun er 2 % i RC. og så skal der tilføres biotin.. Om det samlet set bliver billigere eller dyrere kan jeg ikke svare på.. Men det må alle dage være billgere end at bruge RC med et tilskud for det er det der er blevet nødveindigt hvis man vil have et fornufitgt kobber/zink forhold som jeg ser som det vigtigste i den ændrig der er kommet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Travo Performance er altså også et super bud på stivelse/sukker fri fodring, nok et af de produkter på markedet der dækker hesten bedst ind og ved meget små mængder  Så kan man tilsætte urter ved siden af, hvis man absolut vil have dette...
Mål: Babyjagt i 2012 på Henry drengen  Lykkelig ejet af Bøf, Big og Henry, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeanette.... |
|
|
Men hvis jeg googler travo perf, står det er til plage, drægtige hopper etc. Passer det til en alm. voksen hest i let træning? Hvad giver du ved siden af?
Med venlig hilsen Carina....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1223455 |
|
|
Ud fra den beskrivelse der er af produktet nævnt ovenfor vil jeg sige at panavet til fulde hvis ikke mere erstatter RC men det er også lidt dyrt, det koster jo så 400 kr måneden for en hest på 500 kg. Selv gør jeg det nu at jeg bruger BH Feed Complex, men lidt lucerne og giver en allround urteblanding der er god til immunforsvar og luftveje med lidt ekstra A, E C vit mener jeg... Der skulle være 20 forskellige urter. Det er equistro secreta pro... Den er dyr herhjemme men kan fås til fornuftige priser på udenlandske hjemmesider... Og den må bruges permanment... MVH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Panavet |
|
|
kan på INGEN måde erstatte RC. Det er IKKE et vitamin-mineralprodukt, men et fedtsyre-, urte- og proteintilskud. Jeg er sikker på at der nok skal findes en producent til RC som kan lave det fint. Vi har brugt det siden starten= til mellem 10 og 30 heste i 8 år ? Kan ikke huske hvornår det kom frem. Lige pt bruger vi TM minivit indtil RC kommer igen og så kan man jo bruge urtegodbidderne fra samme........
Lipizzanere til salg: * Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm * Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm. * Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Carina: Jeg var i dialog med Travo producenterne, og de sagde at man sagtens kunne give det til alm hest i ridning, så jeg giver det til ridehesten og mine 2 plage, udover det har de ad libitum grov foder, ølgær og lucerne til at blande ølgæren med, så de gider spise det (100% ølgær, pulver) og så meget meget lidt fiberpiller, de kunne snildt undvære det, men har noget jeg skal have brugt  Så i princippet Travo Performance og Grovfoder, mangler ridehesten energi, så ville jeg tilføre Fiberpiller 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eva.. du var |
|
|
en af dem jeg håbede på ville melde sig i debatte.. hvad tænker du om ændringen af Z og CO. ved du hvilken kobber er er brugt og om det virkelig kan forsvares at der nu er den forskeld.. som jeg ser det er det en voldsom foringelse.. men du ved noget mere om det end jeg gør,, så vil meget gerne høre din mening omkring det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende |
|
|
Jeg synes det er spændende med en rolig debat omkring RC'en og hvad der mon kommer til at ske! Er der nogen som ved noget om hvornår der blev ændret på indholdet? Jeg har ikke rigtig haft held med at finde ud af det, ej heller at få det be- eller afkræftet. Af alternativer til RC har jeg kigget på noget som hedder Stamm 30. Nogen som kender det? Jeg har set det hos bluegrassfeed.com og det er desværre lidt mangelfuldt med præcise detaljer på hjemmesiden. Ellers TM minivit, Equifirst Start (kan ikke huske det præcise navn) og til aften faldt jeg over en serie som hedder Vitafor - kender nogen den?
Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) og ejer af Bakkegårdens Santos
Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regulator |
| Forfatter:  |
marie-helene |
| Dato:  |
19-10-2011 12:47 |
|
Regulator Complete indeholder ikke længere Regulator (spormineralerne. Det er ikke blevet tilsat i et stykke tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| marie helene |
|
|
er du helt sikker på det?? der er nemlig stor forskeld på at det ikke er et krav at de skal skrive det på sækken!! og at det ikke er i foderet!! Det er nemlig ikke et lovkrav at de skal skrive det på sækken.. men jeg tvivler på at de har fjernet det fra produktet da det er en af de ting som de virkelige nørder, (undskyld eva ) har sat stor pris på tidligere og som jeg er sikker på at de ville ha reageret på!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regulator uden |
|
|
Hvis spormineralerne (regulator) er fjernet, må de vel ikke iht lovgivningen kalde det "regulator complete", men så kun "complete" (...). Eller gælder der andre regler når det er dyrefoder og ikke menneskefoder? Jeg ville ønske, at RC var noget bedre til at informere selv, end at vi andre skal gætte os frem til sammensætning, om der er fjernet noget osv, og mange har forskellige holdninger/udsagn. Jeg er ved at være godt rundtosset i mit hovede, både over, om jeg skal beholde RC, hvis det kommer i produktion igen, - og hvis ikke, hvad jeg så skal vælge. Personligt hælder jeg pt nok til TM minivit hhv sommer og vinterudgave efter at have gransket markedet for tilskudsfoder uden stivelse og sukker. Og jeg skal snart beslutte mig, for bunden er ved at være nået i sækken....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sljfoew |
|
|
Jeg skifter til Havens urtemineral. Så vidt jeg kan se er det også et godt produkt. Min forhandler af RC stopper, og hun stopper også med at fodre sine egen med RC. Hun har tjekket forringelserne og synes produktet bliver for dårligt. Hun skifter vist til Travo.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er det samme jeg |
|
|
har gjort.. jeg er stoppet som forhandler og har fundet et andet tilskud til mine egen.. hvis de bare ville gå retur til den gamle sammensætning så skiftede jeg aldrig.. jeg har 2 i stalden der ikke ville æde det efter det blev lavet om og har fået retur fra 2 store kunder så jeg stod pludselig med 1 hel palle og 8 sække. jeg bad teamhorse hente deres foder igen men fik intet svar.. så nu er det brugt til dem af mine der vil æde det og med et tilskud til at afstemme det hele.. men ærgeligt det er det skam..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes ikke det |
|
|
er særligt klart HVAD ændringerne EGENTLIG har været, bortset fra at de ændrede zink-kobber-forholdet i retning af mere kobber (hvad jeg ikke kunne mærke forskel på på hestene, ej heller bekymrer det mig specielt, så længe der er kobber og selen NOK til dk). Der kom nye krav til deklarationen, så den blev ændret til det bedre (fik jeg at vide)....men alle de paller vi har haft- den sidste købt i foråret 2011, har haft deklareret Regulator som ingrediens. Den palle er slut nu, da vi supplerer med TM minivit om sommeren, så kun de der kommer ind til træning, får RC- de andre får minivit ude på foldene. Firmaet har alle dage været meget lidt kundeorienterede og nogle knoldesparkere, hvad angår information - men produktet er det ENESTE med mikromineraler i......og vi har været fuldt tilfredse i alle årene med SÅ mange heste: De første par år havde vi kun 6- 8 stk, de seneste 7 år har vi fodret 25-30 heste med RC. Der er MANGE andre tilskud der er fuldt ud fine: TMs, Muhldorfer, Havens, Salvimin Grøn, Travo-varianterne, BH feed compleks....(hvem har jeg glemt ?) Jeg har som MINIMUMSkrav at der er 100 mcg D vitamin (hellere 150), 100 mg kobber (hellere 150 ridehest- 180 avlshoppe) og 1- 1,5 mg selen pr dagsdosis til en 500 kg hest.Samt relativt højt E vitamin (vores krikker arbejder for føden og tuller ikke bare rundt til lidt klikkertræning...). Ellers kan de godt glemme os som kunde......mange af de andre skal gives med LIDT mere end det producenten oplyser for at nå mine krav, hvilket påvirker dagsprisen..... Umiddelbart fortsætter vi bare med TM minivit indtil jeg har nærstuderet de andre - vi har en ældre dame på 20 der har lidt svært ved at tygge de hårde TM guffer i den ene side......(løs tand der holdes øje med og vi glemmer lidt at sætte gufferne med blød til hende). Med 25 på stald, tager jeg ikke nogen forhastede beslutninger og da vi køber en hel palle pr gang, gider jeg ikke stå med noget sub-optimalt...........jeg er temmelig ligeglad med prisen til vores egne ride-/avlsheste og unge lømler (halvdelen af de 25 muler), men opstalderne vil altid gerne have det så billigt som muligt, så længe det er OK kvalitetsmæssigt. Så måske deler vi det i to slags- indtil vi ser hvad der sker med RC ??
Lipizzanere til salg: * Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm * Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm. * Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Balancer |
|
|
Hvis man søger i udlandet, findes der flere produkter som er interessante - typisk hedder de noget med "balancer".
Jeg har kigget på Baileys og TopSpec i UK.
Og ellers Havens Urte Mineral. Har dog købt en sæk Equifirst Energy Balancer Cubes først, men det bliver for dyrt at fodre med.
Mange af de andre produkter skal gives i ret store mængder, (1 kg og opefter) og det duer ikke her. I hvert fald ikke hvis det kan undgås.
Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere. Ejer af D. Matrix, TA Wadir og Bob
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stald Rohan |
| Forfatter:  |
marie-helene |
| Dato:  |
19-10-2011 16:53 |
|
Hej stald Rohan. Ja, jeg er helt sikker, da jeg kender producenten af koncentratet med sporstoffer, Regulator.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rc i handlen fra 31.10 |
|
|
Jeg har netop fået en mail fra RC, at det er lykkedes dem at få lavet RC hos den nye mølle og derfor kan levere RC fra den 31.oktober. Der er ikke ændret på noget i sammensætningen og eneste forskel er, at de sælges i papirssække fremover. Jeg vil dog lade det være op til nogle af jer foderindholdssagkyndige at vurdere om sammensætningen af mineraler, vitaminer m.m. er i top - og måske endda en af jer kunne tage kontakt til dem og høre? RC har også gennem deres nye medejer fået kundeservice fremover, så de er lettere tilgængelige end hidtil. RC udsender snart et nyhedsbrev, der kunne vi håbe, at de får sat lidt svar på nogle af vores spørgsmål. (jeg har dog spurgt ind til nogle af de problematikker som bla staldrohan, marie-helene og eva nævner og håber, at vi bliver lidt klogere på det gamle (oprindelige) rc og så det, der bliver lavet nu.) Hører jeg fra dem igen, så opdaterer jeg lige, hvis det har interesse  Men det tegner til, at RC har opdaget, at der er brug for bedre kommunikation omkring deres produkt, hvilket forhåbentligt er tilfældet nu. Om ikke andet, så kan man altså fortsat få RC, som vi kender det dags dato 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har fået bekræftet |
|
|
at der ikke har været mikromineral-tilskuddet i, i et stykke tid, som Marie-Helene siger - dvs de har ihf fejl-deklareret et antal batches, hvilket i den grad er utroværdigt så det basker....de får næppe lavet det MAGEN til i denne omgang. Så, vi får se.  Jeg tror, jeg laver mit eget......så kan jeg da få det, som jeg vil have det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eva... |
|
|
ja, det lyder skisme ikke specielt troværdigt. øv. Eva, når du nu laver dit eget, kan du så ikke begynde at sælge det til os andre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjoe, jeg går lige i tænkeboks på det |
|
|
...det kræver jo nok lidt kapital at lave noget, men mikromineralerne er vigtige for mig.....kunne godt tænke mig en "klub" på græsrodsniveau........ Jeg har kigget lidt på de andre og lander nok Salvimin Grøn her i butikken - da den er høj på ALT det jeg gerne vil have, jeg har en med ekstra E vitamin behov og en der helst skal have små piller. Men Travo- varianterne, Havens samt Muhldorfers er også fine - de falder hver især på eet punkt når jeg "lægger alle hestene sammen". Sojaskrå bruger vi alligevel, så ekstra protein i tilskuddet, er jeg ligeglad med.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalej |
|
|
Hold da op - sikke en brøler mht ikke tilsat Regulator.
Det var meget hurtigt de har fået stablet ny produktion op, men jeg tror det bliver en udfordring at bibeholde kunde kredsen, når troværdigheden er i bund.
Jeg er meget spændt på hvordan RC er fremover.
Her kaster jeg mig ud i Havens Urte Mineral. Giver alligevel Slobber så der kan de komme i.
Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere. Ejer af D. Matrix, TA Wadir og Bob
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|