Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Føl sad fast under forbommen
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 12:58

I weekenden forsøgte mit føl at kravle under forbommen i traileren (mens han stadig var bundet i en kraftig elastik) der er 10-15 cm lavere end hans ryg..


Han gik heldigvis ikke synderligt meget i panik, og lagde sig ret hurtigt ned og rejste sig først da traileren var blevet pillet fra hinanden inden i..


Bommen trykkede ham ca. 10 cm bag lansemærket, og han er selvfølgelig meget øm lige der..


Han er rengående, men man kan ikke lade være med at være lidt paranoid!


Har nogle af jer andre oplevet sådan noget? Og hvordan er det gået siden hen?


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl sad fast under forbommen
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 13:28

Det lyder ikke til, at han er blevet undersøgt af dyrlægen.

Måske ville det give dig ro at få ham tjekket?



God bedring til dit føl. :-)



KH Esma


Healing

hest og rytter


Psykoterapi

-vil du leve det gode liv?



Afbalancering og harmoni til din hest og dig



Jeg er i gang med 2. del af en 4 1/2-årig

anerkendt uddannelse til psykoterapeut på www.ifga.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 føllebølle
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 15:26

Jeg ville nok vælge at få ham tjekket af en med forstand på hesteanatomi, dvs en god kiropraktor.


Med venlig hilsen Gitte



Man kan hvad man vil

Det er bare et spørgsmål om vilje ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 21:12

Jeg har ikke haft dyrlægen ude, fordi de ikke ville kunne se noget som helst, når han smider ryggen når man aer ham hen over stedet han blev trykket.. Han kan dog sagtens løfte ryggen, når man trykker ham under maven..Og han reagerer fint på at blive trykket omme på nummi


Han havde en hævelse ude i musklen/huden, ligesom et ordentligt blåt mærke, søndag og mandag men den var væk idag..


En fordel for ham og et problem for en dyrlæge og kiropraktor, er at han er belgier, så han har meget store muskler allerede..


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 21:24

Jeg ville nok stadigvæk få en dyrlæge ud. Du aner jo ikke om der er et mindre brud.


Jeg ville ikke bare "lade den gå"! Ikke med sådan en tur.


Billigere at få en dyrlæge ud nu end en hest som med tiden er helt ødelagt:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 rerwerwe
Forfatter: 
Dato:  24-09-2011 20:15

Hvorfor binde et føl i traileren?




Mange hilsner

Fru Bach

Stald Nickolos.dk


Nu med avlshingsten

Hr. Siem


0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 08:43

Jeg ville da bestemt anbefale dig af få dyrlægen ud, specielt når han er påvirket af berøring.


og som en anden også skriver hvorfor binde følle ? og så i en elastik


en elastik gør jo at føllet har fornemmelse af at kunne bevæge sig frit for så pludselige at sidde ubehjælpelig fast



jette



Horsemanship ridelejr i efterårsferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider