Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Har i et fif eller to? (allergi)
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 17:41

Jeg har efter langtids søgen endelig fået af vide hvad der er galt med min hest`s lunger.

Han er allergisk over for støvmidder og/eller svampespor. (Jeg får svar på den sidste prøve i næste uge). Jeg har så valgt at få udviklet en medicin til ham, så han kan overleve dette.

Jeg har prøvet at have ham i løsdrift, men det fungerede slet slet ikke for ham, han trives der ikke.

-Mit spørgsmål til jer er så om i har nogle fif til at jeg kan hjælpe min hest. I forvejen gør jeg dette:

-Han står i god stald med godt klima.
-Går på fold hele dagen.
-Strigles ude.
-Står på spåner med staldren i.
- Der muges grundigt ud hver dag.
-Får wrap.
-Får varmebehandlet foder.
-Der fejes ikke når han er inde.
-Hans boks nabo kommer på såner i næste uge.
-Han må pt. kun skridtes, men gør det ikke på banen eller hvor der støver.

Jeg har virkelig ikke flere ideer til hvad jeg kan gøre, har i?


Billig opstaldning i Odense SV

-Vi går ind for velfærd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja det lyder
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 18:49

Som om at du er meget opmærksom på det og så vidt jeg kan se er der ikke mere du kan gøre for at sikre at han ikke får støv, med mindre resten af stalden ikke står på spåner, får wrap/hø mens de er inde mv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spåner
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 22:05

Ville overveje at bruge tørv i stedet for spåner. Synes spåner støver og lugter stærkt, når man er vant til tørven, som er helt støvfrit.




Med venlig hilsen
Trine
:-)


Med Gule hesten

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhgggg
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 22:34

Jeg er også meget opmærksom på hvilken slags spåne jeg køber.. Køber altid den helt støvfrie :)


Billig opstaldning i Odense SV

-Vi går ind for velfærd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 23:02

brug kun foder der er beregnet til heste der IKKE er udelukket til konsum - det er din garanti for skadelige tilsætningsstoffer som ikke er godkendt til human ernæring...


Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk


Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk


Parelli ROCKS !!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 knbhyvt
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 23:12

lisbo: hvor kan jeg finde dette?


Billig opstaldning i Odense SV

-Vi går ind for velfærd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 din foderforhandler
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 08:01

bør vide det, de skal ifølge lovgivningen ...


Held og lykke med hypsen


Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk


Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk


Parelli ROCKS !!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Secreta Pro
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 08:14

Jeg har set en allergihest, som heller ikke kunne andet end skridte, blive velfungerende ridehest igen ved at blive fodret med dette tilskud:


www.equidan.dk/DK/Produkter/ Produkter%20til%20heste/Hoste(x17x) %20allergi%20(x9x)%20eksem/ Equistro%20Secreta%20Pro.aspx


Man kan starte op med en kur i en periode med dobbeltdosis, hvorefter man så går ned på normaldosis.


Du kan købe det hos mange dyrlæger.


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 mulighederne er mange
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 08:29

hvis vi taler medicin: sputolysin, ventilpulmin, urter osv

(intet har desværre hjulpet på min hest der går hjemme med allergi for 10.år)



Men jeg vil sige at noget der forbdre dem væsenlig er at hele stalden står på spåner/ andet end halm og at hele stalden får wrap dvs at halm+hø slet ikke er i stalden.

Foltid hver dag : så mange timer som muligt, gerne 10-15 stykker pr dag uanset vejr/vind.



Mht foder så vælg et pelleteret foder eller et mysliprodukt tilsat olie det er stort set støvfrit.


Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 14:17

entertainer er også støv allergiker


der har dyrlægen lavet en vaccine til ham af hans egne anti stoffer, som jeg så selv vaccinere ham med (i starten en gang om ugen, nu er jeg oppe på en gang om måneden)...



Kan virkelig anbefale at se om du kan finde et sted til den med mulighed for udendørs boks...


Men sidste år hvor entertainer var syg, fik han alverdens medicin: ventipulmin, inhalations maske, prednisolon, antibiotika, secreta pro osv osv osv...


men han hostede så også så meget, at han ikke kunne andet end skridte på marken....! så var der en bremse efter ham, kunne han intet andet end at stå og stresse og bukke for at få den væk.. løb han, hostede han...



det er begrænset hvor mange gange han har hostet i år... SKØNT...!


han går på fold i 12-14 timer dagligt, og står på træpiller inde og får wrap osv


Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848


0
0
Svar på denne tråd
 
 strøelse
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 14:33

Jeg ville bruge tørv eller easy-strø, da det er støvfrit

www.easy-stroe-shop.dk/info/ easy_str%C3%B8_107l1.aspx

og så mener jeg nok at man kan få hø eller wrap til allergikere.


Citat: Evolutionen har i millioner af år udviklet hestenes hove til alt slags terræn og vejr. Hvorfor skulle mennesket så kunne gøre det bedre ved hjælp af mekaniske og tekniske hjælpemidler?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hostehest.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 20:27

Jeg har også en hostehest.


Hun er blevet behandlet med meget forskelligt medicin, uden den store virkning.

Først da jeg begyndte at give hende equiforce mun pulver i maden blev hun "rask".


I dag står hun i boks med en bund af tørv, med træpiller ovenpå.

Får kun wrap at spise og selvfølgelig sine vitaminer.


Vinduerne er taget ud så hun kan stå med hovedet ude når hun står på stald om natten i vintertiden.

Ellers mange timer på fold og døgnfold om sommeren.


I dag fungere hun som en hvilken som helst anden hest, kun med en smule hoste en sjælden gang imellem ved opstart af trav.


Jeg kan varmt anbefale equiforce mun som også et rimeligt billigt.



JNP


------------------------ oooOOOooo --------------------------


Nu med lille dejlige Silas født d. 29-03-11

0
0
Svar på denne tråd
 
 jgftdt
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 22:34

Mange tak for jeres svar.. :)


-Jeg har dog ikke brug for råd ang, medicin, da der er ved at blive udviklet en medicin i tyskland som passer præcis til ham :)


Billig opstaldning i Odense SV

-Vi går ind for velfærd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frisk luft
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 23:57

Hej

Jeg har også haft en allegihest som din, i en stald hvor de andre heste stod på halm, fik hø, der blev fejet osv. hvilket hun jo ikke kunne tåle. For hende blev løsningen, at vi tog vinduet ud i boksen og beklædte tremmerne med plexiglas, så hun stod helt isoleret i konstant frisk luft, men jo stadig kunne se de andre heste og følge med i hvad der skete i stalden. Hun kom sig fuldstændig og blev ridehest igen :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider