Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 realistisk / urealistisk vinterfodring?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 11:12

hey


Lige kort sagt, så er jeg stadig forvirret over den jungle af valg af foder, der på markedet...


så nu spørger jeg jer herinde igen igen...


ville det være realistisk eller urealistisk, at fodre min nøjsomme frederiksborg/jydeblanding med en vitamin/mineralblanding og lucerne... og derefter en masse hø/wrap...


håber på nogen input fra jer.. både positivt og negativt..

for er virkelig i tvivl, hva jeg ska give ham uden han bliver for tyk....



MiN DJANGO FOREVIGT!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vinterfoder
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 11:32

Nej, du kan sagtens fodre din hest på dette foder. Dog skal du være obs på, at den ikke skal have ret meget lucerne, da det feder en del, men er det bare et par håndfulde ved hver fodring for at der skal være lidt i krybben er det fint.


Min egen nøjsomme holstener/oldenborger får dagligt 1 kg. Kondor Müsli fra Salvana. Det er også godt til nøjsomme heste, da de er dækket ind med 1 kg. foder dagligt :-) Og så får hun selvfølgelig hø inde 2-3 gange dagligt afhængig af hvor længe hun går ude og frøgræs ad libitum på folden.


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 God plan
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 12:05

Det lyder da rigtig fornuftigt og sundt for hesten. Hvis du kan få fat i hø eller wrap af god kvalitet, så behøver du faktisk ikke lucerne, da høet/wrappen vil indeholde nok protein. Fodring af heste behøver ikke være så indviklet...


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 vitamin/mineralblanding
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 14:43

jeg har 3 som kun får vitafor premium og roepiller(og en håndfuld naturmuslii som topping) udover hø og halm, den ene har tendens til at ligne en tønde, hvis den så meget som kigger på en tot wrap, men de er alle fine.


Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T


nu med den smukkeste himmelhest

*R.I.P*

7/6 1992 - 28/4 2011

Subito´s Chablis, elsket og savnet for altid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 16:43

Mine nøjsomme heste lever også kun af vitaminer/mineraler og lidt roepiller... Selvfølgelig også hø



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX





Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 17:16

jep, det kan han sagtens lave af, evt. tm minivit som vit/min er super nemt og dækker rigtig fint ind.


pas dog på med for meget lucerne, hvis du vil give det. så han ikke får for meget protein. der er som regel rigeligt i hø/wrap alene.




jeg bruger selv horselux easy om vinteren til mine.



der skal de kun have 100g pr 100 kg hest (lidt mere hvis hesten arbejder)



det er lucerne baseret og indeholder vit/min, og stort set ingen stivelse og sukker.



super foder til meget billige penge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 22:25

rigtig mange heste, der trives helt fint med vitaminer og mineraler i tilpasset mængde og derudover får de godt hø og lucerne. Hvis dine heste ikke skal prestere en hel masse, så kan jeg ikke se, at der skulle være nogt i vejen med den måde at fodre på



Sunde heste, er stærke heste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 asdfghj
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 22:36

Vi har gode erfaringer med at give TM super plus, som indeholder alle vit/min, som de har brug for. Der skal kun gives ganske lidt; 550 gr. dgl. til fjordhest. Derudover wrap/hø.


Hilsen Susanne


Det er dumt at hænge med hovedet, når du står i lort til halsen..!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagtens
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 15:02

Det kan du sagtens Når min hest kommer på stald igen, kommer han til at leve af hø og Salvana vinterkiks. Han går på døgnfold min. 1 månede mere, han har hele sommeren fået en Salvana sommer kiks og selvfølgelig græs. Han bliver redet min. 4 gange i ugen, og har aldrig fungerede så godt som efter jeg droppede fodret



Selv den mindste stjerne lyser.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 21:56

jeg har selv skiftet over til et vitamin mineral tilskud til min 2


1 hoppe på 13 og en vallak på 2½


de får :

racing mineraler 150 g om dagen (350 pr sæk)

400g lucerne fra horselux (59 pr sæk af 10 kg)

200g fiberpiller(99 pr sæk med 25 kg)

2 mål e amino(189 pr kg)

samt hø og wrap efter hul

de ser begge fine ud i følge min dyrlæge


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider