Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad pokker er det?!
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 17:29

Ja som overteksten siger!

Den er kommet inden for de sidste 3 uger og støt vokset til den størrelse den er nu (ca 3x1x1cm).

Den er til at tage fat neden om men sidder dog fast i noget. Den er placeret lige oven på en blodåre. Jeg kan se at der er ved at komme en til længere inde under maven, også over en åre... Hun virker mere 'kilden' end normalt ved berøring af den Dyrlægen bliver tilkaldt mandag.

Har I nogensinde set noget lign?

Billede
Billede
Billede
Billede

Warning: Letters will be used to construct words, phrases and sentences that may be deemed offencive.

0
0
Svar på denne tråd

Min ene hest.......
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 18:05

havde noget der ligner på indersiden af baglåret i et par mdr. havde dyrlæge, der mente der var et insektstik, selvom det voksede - og nu er det væk igen helt af sig selv ;-)

0
0
Svar på denne tråd

sarcoide?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 18:44

Det ligner en equine sarcoide - mine gamle hest havde flere af dem, det blev aldrig et problem for ham. Men blev de store fjernede dyrelægen dem. Fandt et billede på nettet af dem. www.equi-therapy.net/equi-therapy/ veterinary/sarcoids.shtml

...Hvad man ikke har i talent kan opvejes ved hård træning...

Succes is going from failure to failure with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

Tjek www.awards-insider.com

0
0
Svar på denne tråd

ghfghjlfjld
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 19:17

Det ligner noget min hest også har haft engang, dyrelægen sagde det var en vorte. Men så længe den ikke bredte sig eller blev større skulle jeg ikke gøre noget ved det. Den "sprang" så en dag og nu er den væk :)

Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig.:)

Kenzo og Tanja <3

0
0
Svar på denne tråd

Sarcoide
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 19:51

Det er helt klart en sarcoide - desværre.

Det er typisk, at de sidder i forbindelse med blodårer, og ikke unormalt, at de vokser så hurtigt.

Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd

vorter..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 05:33

Nu skriver du ikke noget om hvor gammel hesten er, men mange unge heste får vorter som forsvinder igen, det er helt normalt. Men som andre skriver kan det også være sarcoider, som faktisk er en slags hudkræft. Sarcoider kan leve udelukkkende i huden, men kan også brede sig til de indre organer. der er ingen der kan forudse hvad der sker med den enkelte hest. Mange oplever at vorterne spreder sig hvis man behandler, og nogle er heldige at de forsvinder af sig selv. Du skal bare huske at følge din intuition når nu dyrlægen begynder at snakke om operation og xxterra salve og jeg ved ikke hvad. der er INGEN garanti for at det hjælper din hest, Sidder vorten et uforstyrret sted kan det i mange tilfælde sagtens være den bedste behandling ingen behandling at foretage. Held og lykke.

Opstaldning mellem Brenderup og Harndrup tilbydes. Ridehal, ridebane 20x60 og fine folde og stor skov lige overfor. Tlf.: 60152925.

0
0
Svar på denne tråd

111111111
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 19:07

Sådan en har min hoppe også haft i lysken, lige hvor bagben bliver til krop. Den blev på str med en gofbold, så gik der hul på den og den så ulækker ud og derefter helede den og er nu væk. Hvis den ikke generer, er øm eller varm, ville jeg lade den være. Det er ikke alting vi skal forsøge at helbrede med alle vores talenter - ofte KAN naturen godt selv, især hvis vi lader den få lov ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider