Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

plag med udslet, HJÆLP!!!
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 20:14

Billede

er der nogen, er ved hvad dette udslet er for noget ?

min plag på 1 år har fået det fra dag til dag...

det virker ikke til at genere ham, det klør bare lidt..

det kan bare nulres af uden problemer..

ved i hvad det er ?

0
0
Svar på denne tråd

Næh, men mon
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 00:38

ikke det kan tænkes at gå væk af sig selv.

Mvh Janni

Life without horses...

I dont think so !

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 10:41

min gamle hest har haft det sammen, da den var to år.

det et en form for "børne eksem" der for det mesten kommer om sommeren.

jeg havde dyrelæge og fik besked på at bruge jod en gang om dagen, kan fås på et været apotek og i håndkøb.

Mvh. najda

Der er aldrig hestens fejl, men rytterns !

0
0
Svar på denne tråd

Eksem.
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 10:03

Kan det ikke være det de kalder ungheste vorter? De skulle gå væk af sig selv.

Ejer af den smukkeste frieser hingst Zeus Fan Stennissegaard og den skønne DV vallak Lindgaardens Cato.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 10:09

jeg tror ikke det er undhestevorter i og med at det er kommet fra den ene dag til den anden.. og det kan ikke lade sig gøre i så stort et omfang i følge dyrlæge...

har fået at vide at det kan være en allergisk reaktion eller måske han har brændt sig på brændenælder eller lign.

0
0
Svar på denne tråd

følvorter
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 11:27

det er følvorter. Min vallak fik det pludselig på hele mulen som din, da han var 1½. Det gik væk af sig selv igen efter kort tid :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 13:02

Syntes også de ligner de ungheste vorter af mine ung dyr haft, men det er da lidt volsomt hvis de kom fra den ene dag til den anden.

Min fjordhest var så slemt ramt af vorter at hun var oversået i hele hovedet og omkring yver/hele yvert, de kom også rigtigt hurtigt, men var væk rimelig hurtigt, de er bare ikke så "lækre" mens de er der..

Men det kan måske også være som du selv skriver, brændnælder, min gl fjord havde en mani for et par år siden at skulle stå helt inde i dem, der fik hun også udslæt men syntes ikke det kun var på mulen, mindes at det også sad ned af maven, det hjalp at hun kom på anden fold.

0
0
Svar på denne tråd

"børnevorter"
Forfatter: 
Dato:  10-09-2011 17:11
jeg tænker også "ungheste-vorter".. Eller evt reaktion overfor ranunkel/ smørblomst ?

Mange hilsner

Helle

Med de 7 skønne muler i størrelsesorden fra 50 til 172 cm:

Little Ben FO * Felicia * Cirkeline * Topazes Never FCK

Tyson III * Coco de Chanel * Toftelunds Renault

0
0
Svar på denne tråd

vorter
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 15:42

Min første tanke er også overfølsomhed, men ellers ville jeg da lige kontakte dyrlægen :-).

- Annette -

Forhandler af Mühldorfer produkter!

Produkterne er baseret på gode og sunde råvarer med vægt på hestens fordøjelse og evne til at optage de livsvigtige vitaminer og mineraler!

www.sundtfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd

Død hud
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 18:02

Min shetlænder havde osse noget der ligner det her meget, det kløede også lidt og kunne bare nulres af.

Det fandt jeg ud af bare var fordi han havde gået for længe på folden uden at blive striglet, og derfor ikke kommet af med det døde hud, som så havde sat sig lidt i kager. Det skulle bare nulres af og indenunder var den fineste nye hud. Det rensede jeg et par dage i sæbespåner og der var ingenting :) Jeg tror ikke engang at det var nødvendigt med sæbespåner.

0
0
Svar på denne tråd

vorter
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 14:43

Det er føl vorter, min fik det da den var 1 1/2 fra den ene dag til den anden, og det gik væk i løbet af et par måneder, og det er ikke farligt, bare ikke så kønt.

Karina Stenå

www.peakbreeding.com

0
0
Svar på denne tråd

vorter ?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 19:26
Kan så sige det ikke er borger, det er bare fordi han har haft mulle i et eller andet han ikke kunne tåle ;-) det er strøelse ord :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider