Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kugle på sene?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 18:24

Hej! Vil lige hører om der er nogle af jer der har erfaring med en kugle på en sene. Den har størrelse som et lille kapers og er hård og rund at føle på.


Min hest fik for snart en måned siden en kraftig kodeledsforvridning på folden. Jeg har fået scanet benet to gange med 3 ugers mellemrum og dyrlægen siger der ikke er sket skader på senerne. Hun blev behandlet med binyrebark i seneskeden da den var meget betændt. Benet har nu endelig fået normalt størrelse igen og hun er haltfri. Men nu er denne kugle altså dukket op på indvendig side af bagbenet. Den virker ikke øm, men jeg er jo noget nervøs for hvad det kan være...


(Hun har holdt fri siden skaden skete, gået på fold hele dagen og står inde om natten med BOT staldgamacher.)


Det er den bule man kan se lige i overgangen til sokken:






Hilsen Tina


0
0
Svar på denne tråd
 
 jkghgfff
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 12:47

min har også en bule på en sene i benet efter en skade..


Dyrlægen forklarede mig at der kunne være en chance for at det udviklede sig til betændelse, da bulen ligger og gnider op ar senen..


Men jeg ville da kontakte dyrlægen.. kun dyrlægen kan svare på om den er farlig :)


Billig opstaldning i Odense SV

-Vi går ind for velfærd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 min....
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 15:44

Min plag har fået det samme. Faktisk flere. Hører også dyrlægen om det næste gang. Min ældre hoppe har fået mulig senebetændelse (i al fald symptomerne på det, og har fået 4 sko på), så skal da lige holde øje med hende.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider