Hej Janne
Jeg har to Piloflex foderautomater. Dem er jeg helt utrolig glad for. Jeg ved dog ikke meget om hvordan de virker - sådan rent teknisk. Men jeg er sikker på, at det ægtepar der har firmaet, vil give dig al den viden du har brug for. De har givet mig en meget høj service på trods af, at jeg kun købte to automater. Og de har henvendt sig et par gange siden, for at høre hvordan jeg var tilfreds med dem.
Ved Piloflex automaterne kan hestene ikke få ekstra foder ud ved at banke på boksvæggen, og de virker meget stabile i drift. Jeg har tidligere stået på ridecentre hvor de havde Ifeed automater, her fik hestene ind imellem noget ud af at banke på boksen (kom lidt foder ud). Desuden oplevede vi flere gange, at alt foderet var kørt ud på meget kort tid. Men det er dog et par år siden, så de kan jo være blevet bedre.
Det er ikke al slags müsli foder der kan gå i Piloflex - hvis det er for let og klistret, så falder foderet ikke ordentlig ned mod det rør, hvor foderet kommer ud. Jeg tror godt, at de kan tage forholdvis store piller. Man kan få dem der ejer firmaet til at teste det foder man ønsker at bruge, inden man køber en automat.
Håber du kunne bruge mit svar til noget.
Mvh. Lone