Det er ikke fordi han mangler salt han splitter den slik sten ad, han er bare generelt en hest der aktivere sig selv med alt han kan finde
En dag havde jeg stille ham med gamacher på i boksen i to min, fordi der var en hest løs jeg lige skulle hjælpe med at fange, og dajeg kom tilbage og ville fortsætte opsadlingen, havde han pillet alle fire gamacher af
Sådan er han bare, hvad der kan pilles i, bides i, leges med - finder han til hans underholdning.
Han har før fået salt i foderet, og fået himalaya for at sikre han ikke havde salt mangel, og det havde ingen ændret effekt, ud over han ikke gad æde bunden af hans mad, fordi han havde nuldret sådan i det, at det sidste smagte for meget af salt.
Nu har han fået salt i hans foder idag, og det har hjulpet lidt på tørsten, og så har han stået inde stort set hele dagen, så han har været nødt til at drikke inden for, det har vist også hjulpet lidt.
Han virker ikke som sådan i væske underskud når man hiver i pelsen, det tjekkede jeg nemlig den første dag han virkede lidt slatten efter træning.
Jeg tror faktisk måske jeg har fundet fejlen.
Vi har en ny vallak, som han nær havde slået ihjel på fold ved at jagte den, hvilket han ellers ikke normalt gør. Og den har han simpelthen holdt et skarpt øje med siden, uanset hvor han har været - han har spist mindre, tabt sig lidt og har været lidt stresset under ridning.
Den vallak blev hentet idag, han så den kørte, og så var det som om alting var ved det gamle igen, måske også derfor han har drukket ekstra idag, og har spist hans foder trods salten 
De kære heste er sgu lidt mærkelige nogle gange