Hesten er godt nok blevet 5 cm højere. Ingen tvivl.
Måtte ringe til min dyrlæge, som i øvrigt også er avler, for lige at få lidt indspark.
Jo, det sker. Det er set før.
Fik jeg noteret, at hesten også fik en ormekur, da de ankom?
-Nå dyrlægen mener, at visse dyr vil vokse sig til den højde de er genetisk disponeret for, også efter den "normale" vækstperiode, dersom den fodres bedre, af-ormes, osv. Det ses med mellemrum. Og det kan gå stærkt.
Motionen, kan også have lidt betydning, da den kan være blevet lidt "strammet op", så den ikke hænger så meget i ledene. Det kan jo måske også give lidt i højden.
Det er øjensynlig ikke et "natur-fænomen", jeg står med, men blot en hest der har været lidt stagneret i sin vækst, af den ene eller anden årsag, og som har valgt at begynde at "gøre sig færdig".
Fodringen skulle være fin, til sådan et tilfælde og træningen kan fortsætte, i det omfang at der trænes behersket.
Her er et billed af donna'en, med mig på nakken:
