Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Speedi beet - kan de stå til næste dag.
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 20:58

Hej Hn.


Jeg er kommet frem til at jeg vil prøve speedi beet når min hest kommer ind fra sommergræs og skal til at have andet foder end kun vitaminer og mineraler.


Jeg har tænkt mig at starte med at fodre med speedi beet i morgenfoderet.

Det jeg har tænkt mig at gøre at sætte dem i blød om aftenen ligesom man kan gøre med roepiller. Men kan man det med speedi beet???


Når jeg vi så kommer længere hen på året skal hun så både have morgen og aften og her tænker jeg at blande dobbelt potion til aften og så til næste morgen.


Grunden til jeg håber denne plan er lettere er at jeg ikke har hesten hjemme selv og til tider vil være afhængig af at andre hælder vand på en gang i mellem samtidig kommer staldejer normal ikke stalden om morgenen før ved fodringstid og derfor skal roeproduktet helst være klar.


venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 dsfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 21:01

Hvorfor så ikke spare en masse penge og købe alm roepiller?? De kan sagtens..


tror nu heller ikke det ville blive noget problem med speedi beet om vinteren..



Piraten & Montana af Højgaard'

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagtens
Forfatter: 
Dato:  21-08-2011 22:52

Du kan sagtens opbløde dem i god tid før fodring :-) Det har jeg gjort mange gange uden problemer. Det vigtigste er (og det gælder ved alle typer foder som opblødes i vand) at det opblødte foder opbevares køligt, imens det står i blød. Står det et lunt sted, så begynder foderet hurtigt at gære.


Om vinteren skal det jo så selvfølgelig også kunne stå frostfrit. Det nytter ikke meget at sætte det i blød om aftenen og det så fryser til is inden morgenfodringen ;-)


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


Trenser sælges,

se mine annoncer på markedspladsen


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 17:01

Da mine fik det sidste vinter lavede jeg til et døgn af gangen....DOG skal man passe på når det bliver rigtig koldt, for så er det ikke det bedste for en hestemave, sådan en omgang "kold grød"

Jeg havde en elkedel i stalden så jeg satte roepillerne i ½ gange vand aftenen inden og hældte så ½ gange kogende vand ved næste morgen, så var det en skønnere temperatur for hestene at spise.


Det endte dog med at jeg droppede speedi-beeten igen da mine ponyer ikke gad spise det, trods det ar blandet op med andet foder også..... og i det hele taget syns jeg også at det var meget besværligt, samt svinede alle spande/ krybber rigtig meget til!


Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne



Seje billige strømper på

www.thissocks.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 17:39

Jeg lavede også Speedi-beet døgnet før. De kan sagtens stå :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak allesammn
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 18:11

Hej igen.


Tak for Jeres svar.


Ja jeg ved ikke rigtigt om det bliver speedi beet eller roepiller endnu, for nu har jeg tænkt at staldejer jo blot ved hver fodring kan hælde vand over så er det klar til næste fodring.


F.eks. ved morgenfodringen kunne hun hælde vand over aften roerne og om aftenen med aftenfodringen kunne hun hælde vand over morgenroerne og så kan jo snilt bruge alm. roepiller.


Problemer med frost er løst - Min kæreste og jeg har nemlig bestilt madvarer ved super best over nettet og her er frostvarerne kommet i flamingo kasser - frostsikre for at undgå mælk osv bliver varme om sommeren og frosne om vinteren. En sådan har jeg taget med over til hesten og boret huller i låget for at undgå gæring og heri stiller jeg så spanden med roepiller og vand.... Virker super fint.


Men tak for Jeres svar.


Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider