Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sprøjte for ukrudt - fjerner det brandbæ
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 13:06

Jeg har været rundt og fjerne brandbæger, og har brugt timer og aftener og fjernet spandevis. Men har nu kastet håndklædet i ringen.

Nogle i stalden mener, man kan sprøjte for ukrudt, for at få dem væk? Er det rigtigt?

Det bedste ville være at omlægge marken, men det tror jeg ikke, de gør.

0
0
Svar på denne tråd

Sprøjte...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 13:33

Ja, du kan godt sprøjte mod brandbæger. Såvidt jeg husker, er det MCBA eller Starane der skal bruges - men du kan sikkert få hjælp hos din foderstof, eller hvor du nu køber sprøjtemidlet.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mange....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 13:58

Mange tak, det vil jeg straks sige videre. Og det er ikke for sent at sprøjte?

0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg næppe
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 14:00

Da vi (på vores første ejendom) skulle sprøjte for skidtet, blev vi rådet til at gøre det i maj og september.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

skønt...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 14:19

Skønt. :) Håber vi kan få sprøjtet så.

0
0
Svar på denne tråd

kan gøres nu
Forfatter: 
Dato:  16-08-2011 21:35

Jeg har desværre også fundet rigtigt meget dumt ukrudt på min fold nu her. Har lavet en aftale med en landmand, han kommer og sprøjter i denne uge. Han har talt med en planteavlskonsulent, om hvilket sprøjtemiddel der er bedst. Jeg har også set brandbæger og en del smørblomster. De skal bare dø!!

Jeg skal prøve at huske at skrive her, hvilket middel han kommer frem til. Jeg regner med at vores folde skal gødes bagefter, så græsset kan få ordentlig "fat".

Jeg tror så det er bedst at sprøjte end kun at omlægge. Der kan sagtens komme rigtigt meget af det skidt op igen, hvis du kun omlægger.

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

nå.....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2011 15:46

Tak for info, jeg kan egentlig godt tænke mig til, at det er bedst at sprøjte - først i al fald. Det er spændende, hvad det bliver til.

Jeg har bedt en spørge ejeren, om han kan sprøjte marken., turde sq ikke selv, han mener ikke, det gør noget, der er brandbæger. :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider