Galopheste kan nogen gange godt lide af næseblod. Det skyldtes at huden i næseborerne er meget tynd, så blodkarerne sidder yderligt.
Når de trækker vejret kraftigt, som under et løb, kan udåndings-luften slå hul i huden og dermed opstår næseblod.
Det kan være ret upraktisk, da det selvfølgelig forhindrer en ordentlig vejrtrækning, hvis det bløder meget.
Hvis det kun er lidt, tror jeg ikke det betyder noget.
Jeg kender til tilfælde, hvor man valgte at brænde huden i næseborerne, så der kommer noget arvæv, som fortykker huden.
Det ligger mange år tilbage. Jeg ved ikke om man har andre metoder nu om dage.
Men jeg tror helt sikkert ikke det er farligt.
Jeg ville ikke gøre noget, hvis det ikke ligefrem bløder meget.