Hej Alle!
Er ret så meget i tvivl om hvad jeg skal gøre, så beder om gode råd.
Imens jeg har været på ferie, har min hest fået en kompliceret hovbyld og har derfor haft dyrlæge ude to gange.
Den første gang skærer han den ud, og beder dem der passer hende om at bade hende i sæbevand på den sædvanlige måde - tre gange om dagen i 15-20 min. Med efterfølgende indpakning af hoven. Da det ikke har hjulpet efter to dage - ringer de igen. Da det er efter 17:00 kommer der en anden dyrlæge ud. Han fjerner endnu mere og giver hende en permanent forbinding på som hun skal have på til imorgen tirsdag. Hendes ben er nu på dette tidspunkt meget hævet - helt op til over knæet. Hun skal desunden have pencilin
Da jeg kommer hjem lørdag er hendes ben stadig hævet og hun er stadig meget halt. Hun fik hendes sidste pencilin i går aftes. Hævelsen er nu faktisk forsvundet og haltheden er taget af, men hun er ikke rengående endnu.
Mit spørgsmål går så på hvornår man kan forvente at hun er haltfri. Jeg synes altid de plejer at være haltfri dagen efter den er skåret ud, så jeg synes det tager lidt længe.
På forhånd tak
MVH Sofie og Pretty