Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hen over mudder??
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 11:00

Jeg har lejet et engstykke, med en masse dejligt græs.


Desværre er der et gennemgangssted, hvor der er meget dybt mudder. Stedet er måske 10 meter bredt, og det er nødvendigt at gå der for at komme til den ene fold.


Der er et vandhul tæt ved, og jeg tror at grundvandet ligget meget tæt på jordoverfladen i området, vi skal igennem.


Er der nogen der har gode ideer til, hvad kan jeg gøre?


Vi har prøvet at lægge noget halm, men det forsvandt bare i dybet, eller blev måske spist.


Vil det være fuldsændigt vanvittigt og risikabelt, at lægge nogle krydsfinérplader beklædt med gummimåtter henover stykket.


Da stykket er lejet, er der også grænser for, hvad jeg kan og må gøre.


Nogen gode ideer?



Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2011 21:42

Ingen gode ideer?


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 Aha, med bredt
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 01:28

mener du så længden af turen igennem mudderet? Jeg troede først, at du mente, at det var 10 m bredt, og at du så havde glemt at skrive, hvor langt det er ;-)


Men hvis det ikke er alt for dybt, kan du lave en sti (som bestemt ikke behøver at være 10 m bred :-D ). Du kan bruge stabilgrus, som er utroligt godt, det har vi prøvet, men så skal der graves lidt mudder væk. Det er heller ikke gratis...


Der er jo også HIT-riste, og der kan man jo lave en forholdsvis smal sti. Men det koster også penge ;-)


Så findes der nogle måtter til at lægge ud. De er heller ikke gratis - men de kan jo tages med og bruges andre steder, det taler til deres fordel (y)


Jeg tror, jeg ville investere i en eller to gangmåtter:

www.cnagro.dk/ Tilbehør_til_huse_og_hytter.asp

se nederst på siden i linket.


Men ellers er stabilgrus, knust beton eller tegl en god ting.


:-) fra NinA



Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)


www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2011 10:04

Altså stykket er nok 2-3 meter som vi skal hen over. Jeg tror ikke grave væk/fylde andet påmetoden vil virke, da grundvandet er lige under jordoverfladen. Så vil det bare blive stabilgrus der svupper rundt.


Hestene synker nok ½ meter i, så det er ret dybt. Jeg tror desværre også at brokker bare vil forsvinde.


Det kan godt være, jeg bare skal lade det være mudder.


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider