|
|
| Hvordan fodrer i jeres føl/plage |
|
|
Jeg får den 15 sep. min åring og føl fra i år hjem. Jeg skal selv stå for fodring til vinter. Jeg gør min nogle tanker mht. fordring. De unde heste der intet laver, sys jeg ikke er nødvendig at proppe med diverse kraftfoder. Jeg tænker lidt at de skal have vitaminer og mineraler, og så ellers alt det hø de kan spise. Jeg vil selvfølgelig supplere hvis de går hen og bliver for tynde. Hvordan fodrer i jeres føl / plage unge heste som heller ikke laver noget???
Har fået det smukkeste hingsteføl efter Blue Hors Zack
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føl og plage |
|
|
er da også på arbejde, de skal nemlig vokse, ikke for lidt og ikke for meget. Kan kun anbefale at give Spillers Stud and Youngstockkmix til føl og plage op til et par år gl. Og så al den hø og wrap de kan trække. Personligt ville jeg aldrig købe en plag som kun var fodret på hø og vitaminer. Jo en shetter, måske, men ellers ikke. De skal laves i den alder så de kan holde fremover, og de skal vokse jævnt, så der ikke er noget som går i stykker. Se evt anden tråd her omkring Spillers til ungheste.
Lil Chief No White født d. 21. maj, 2008. Quarter Horse Gelding Far: Satchmo Design Mor: Great Shawnee Pine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder... |
|
|
Hvis du kan få suregrow i dem, ville jeg vælge det. Begge mine spyttede det ud igen, så jeg fandt noget, der ligner det meget, der er bare ingen korn i. Det er TM hors balance. Min plag skal have 600 g. Der er kun vitaminer, protein, en masse lysin, og calcium/fosfor i. Jeg har selv svært ved at se, hvordan de er dækket ind ved ren vitaminer. Selv med mit foder, som har 26% protein , mangler hun faktisk en smule råprotein. Efter KER normer. Men selvfølgelig, hvis man giver dem 15 kg hø, så kan det da godt være, de er dækket ind. Men så ville mine blive smælder-fede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Begge mine plage fra sidste år, bliver fodret på Travo Performance, Fiberpiller, Alfalfa lucerne og Nutricell ølgær.. Og derudover ALT det gode hø de kan konsumere... Man kan sagtens fodre med vitamin/mineral blanding og hø, men oftest skal de have lidt ekstra proteiner osv, de kræver lidt mere calcium/phosfor for at sikre stærke knogler/led.. Begge mine vokser lige som de skal, ser bragende godt ud og får ros af dyrlæger/smed... 
Back on track netdækken str 135 sælges, brugt ganske lidt, ingen fejl og mangler, send pb  Lykkelig ejet af Bøf og Big, hundene og kattene  Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eggersmann |
|
|
Min får eggersmann Jährling Pellets og wrap ad libitum, og det fik han også sidste år (han er fjordhest fra 2010) Gik væk fra surgrow da det skal supleres med lucerne og det tager forholdsvis lang tid at spise for en lille baby så han kunne ikke nå det om morgenen, for når de andre heste begyndte at blive urolige og ville ud så åd han ikke vidrer, selv om vi forsøgt at give ham tiden til det.
- Nu med en "gul" - som er grå  Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hoppeplag |
|
|
Min connemaraplag fra sidste år får gro n win fra spillers. Det er et koncentreret foder ala sure grow, men med lavere stivelse. Min plag kan under ingen omstændigheder tåle masser af wrap/hø, så for at dække ind med protein, calcium og fosfor, er jeg nødt til at bruge et avlsfoder.
Mvh Mette ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt så |
|
|
forskellige vi er.. Jeg ville til hver en tid vælge en plag der var fodret med hø /vitaminer mineraler og det tilskud der skulle til for at få det hele til at gå op i en højere endhed i et foderprogram.. end en plag fodret fra en kulørt sæk hvor folk har taget en sælger ord for gode vare!! Mine her bliver fodret med. Wrap fiberpiller evt sojaskrå hvir jeg amngler protein kilde. god vitamin/mineral blaning.. regnet ordentligt ud i et foderprogram!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plag--- |
|
|
Min på 1 år har fået Hors Balance fra Tjørnehøj mølle og alt det hø han har kunne spise.Jeg købte ham i Marts. Han har set fin ud i pelsen og er vokset stille og rolig uden vokseværk. Her imens han er på sommergræs får han stadig Hors Balance men det halve af hvad han fik i vinter.
Hilsen Lonni The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now Med hestene Claire e. Churchill Landianos-ø e. Tailormade Lancelot
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg bryder mig ikke om for meget krybbefoder til plage, så jeg giver en vitamin/mineralblanding med organiske mineraler, samt en lille smule Linamix/fiberpiller. Bruger Gemuse-Krauter-Mineralien, og har tidligere brugt Regulator Complete som vitaminblandinger. Derudover så bare hø ad libitum året rundt, + græs, når der er noget. Og så mulighed for at bevæge sig 24/7 året rundt, da jeg tror det er lige så vigtigt som fodringen 
Mvh Camilla. **************** www.kaabers.dk ************* Barockpinto - Barockhest - Tinker. Træning af tricks er beskrevet på hjemmesiden. ******** Tinker på 165 sælges! ********
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg er blevet meget glad for saracen foder, min hoppe har aldrig set så godt ud, som på deres stud mix, og nu føllet patter godt til, ja så ser hun stadig godt ud. Jeg bruger så også wrap....meget wrap. Mvh Anni
Nu Mor til en pragtfuld pige. Baby alarm sælges med kamera, brugt til overvågning af hest. OPSTALDNING af hingsteføl fra i 2011 tilbydes i løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Her har jeg min plag på 1 år og hendes mor på 11 år de går begge i løsdrift hjemme, og får begge suregrow ( Brogården), naturmüsli (Hippolyt) og lucerne fra GL og så Wrap ad libitum.. De ved der er noget hele tiden så de æder ikk bare løs.. Der er altid noget tilbage.. Det fungere super godt for mig og det har min plag fået fra føl.. Sys de er super flotte i pelsen og er hverken for tykke eller tynde, og det ska så lige siges at hoppen blir brugt i sporten og plagen er tit med på ture som håndhest.. Hilsen Katja
----*Apasia "FEDE" Egelund *---- Nu med hoppeføl født d. 12.05.10 ---* Egelund's Trippel X Couture *---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder til plage |
|
|
Jeg fodre mine med gode proteiner, fibre, vitaminer og mineraler samt alt det hø og wrap de kan tygge i sig Jeg er bestemt heller ikke til de kulørte sække, men bruger linamix som supplement. Jeg har også et foderprogram som jeg lige løber fodret igennem, men egentlig bruger jeg nok mest mine øjne samt ser på hvordan deres energi niveau er, deres huld, pels osv. når de er 1 og 2 års plage har de brug for at vokse uden dog at vokse ud af sig selv. så et fornuftigt foder indtag sammen med godt hø wrap og om sommeren dejligt græs til sat lidt energi for at kunne omsætte fodret. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Equifirst |
|
|
Jeg fodrer min 2 ½ års hoppeplag med equifirst Breeder Junior og så får hun Linamix i til vinter. Det fungerer hun super på, altid blank og fin pels og super mave. I vinters skulle hun ikke have mere end 1,5 kg. Equifirst pr. dag for at være dækket ind, men hun får så også rigtig meget stråfoder ved siden af, både hø og wrap. Det blev udregnet i foderprogram ved foderkonsulent, så hun manglede ikke noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|