Vi har efterhånden prøvet det hele af flere omgange og det eneste som er 100% sikkert er at vores nøjsomme ponydreng skal stå på en ikke spiselig bund.
Har prøvet ren tøtv = mørkt og skrækkeligt. Så tørv med træpiller, fint til at starte med men endte igen mørkt og lidt soppet.
Så rene træpiller men syntes det var svært at få en rigtig god og tyk bund uden at den blev hård hvis det ikke blev vendt ofte og så var arbejdet for meget og for tidskrævende.
Så gik vi over til hør og det har vi været super glade for, men fik ikke lavet en god nok bund til at starte med og var alt for flittig med udmugningen så syntes han stod lidt tyndt og jeg brugte rigtig meget hør.
Hans boks er af standardstørrelse men jeg holder et stykke fri for bund der hvor hans balje til grovfoder står og hans nat hønet hænger, det sparer på sorteringen af grovfoder fra bunden.
I år har jeg besluttet mig for at bygge en god tyk bund af træpiller som sugende underlag og bruge hør som et godt toplag. Den løsning tror jeg vi bliver glade for i sidste ende 
Du kan jo starte med at prøve kun træpillerne, se hvad du og hestene synes om det og bliver det for træls - lave et toplag med f.eks hør. God fornøjelse