Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

BALU..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 22:19
TUSIND TAK for jeres opbakning. Jeg er utrolig glad for at have alle jer bag mig, og det gør mig meget stærkere.

Dette er en hel ny tråd hvor der vil blive sat oplysninger ind til dem der følger sagen. Vi skal så vidt det er muligt holde lidt mere styr på tingene og holde den på et sted så det er nemmere at overskue. Derfor skal der kun skrives vigtige ting i den her tråd.

Ang indsamling så er det en kanon ide. Jeg kontakter en advokat imorgen ang en kontrakt på tilbagekøb. Kan denne ikke bruges laver jeg en konto hvor folk kan sætte de penge ind som de kan undvære så Balu kan slippe for at lide mere. Indtil da håber jeg at I har lidt tålmodighed *SS*

Inden I skriver til diverse org. osv bliver der lavet et standart-brev som man kan skrive sit navn osv på. På den måde undgår vi at komme til at skrive noget forkert og upassende i brevene der bliver sendt. Så vent et øjeblik med det, ikk.. *S*

Tusind tak til jer alle som støtter mig...

Links til de andre tråde i sagen. de ligger i rækkefølge med den første tråd øverst:

Vanrøgt-NEJ
opdatering vanrøgtsagen fyn
Sidste NYT i sagen: Vanrøgt på Fyn
Friske nyheder om vanrøgtsagen fyn
TV 2 Danmark: Vanrøgt på Fyn
Balu STAKKELS BALU!
Indslag på TV2
Videoklip fra nyheds indslaget om balu(link
0
0
Svar på denne tråd

info..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 22:23
I denne tråd ligges der aktuelle nyheder og onformationer ind. For at gøre det lettere for folk at følge med vil jeg bede jer om ikke at ligge indlæg ind her m.m I har snakket med mig eller Mona Nørgaard.

Det vil gøre det lettere for alle at føge med...
Maria..
0
0
Svar på denne tråd

God ide..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 22:29
Hej Maria

Det er vist en god ide med at kun have en tråd for det var ved at blive lidt uoverskueligt ;-)

Du har ikke fundet ud af hvor hun har sat ham hen??? Det kan da heldigvis være at efter det har været i tv, så er der måske nogen som har set ham og kontakter dig. Det håber jeg ihvertfald hvis ikke du ved hvor han er nu.

Held og lykke

Heidi A

Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her.
0
0
Svar på denne tråd

God ide
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 22:43
Vil ikke fylde op med et indlæg. Mener bare at dette link hører med:

Dyrværnsforeninger

Mvh. Betina
0
0
Svar på denne tråd

Hej.....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 23:12
Prøv at se på TV 2's TTV side 155 !!!!! Tror at det er pgr. af sagen med Balu at der er skrevet dette.....Det har ikke stået der før idag og er først skrevet kl. 21.42 så måske gjorde indslaget tidligere at der nu er nogle der vågner af tornerosesøvnen ;-)

Håber på positivt nyt med Balu.....vores tanker er hos ham... :{-( bare han kan holde til alt den mishandling indtil han kan komme væk derfra....og desværre ikke bukker under :{-( Undskyld Riderlykke, men han ser ikke for godt ud nu... det er ikke for at gøre dig bange, men tanken har sikkert strejfet dig
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Lillefis
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 23:23
jeg har også lige læst på TTV. For et par dage siden var der faktisk noget om vanrøgt at heste i TV-Avisen eller Nyhederne. Kan ikke lige huske det, men medierne kender godt til problemet. I det indslag jeg så var de også inde på at straffen for vandrøgt er for lille. Der gives nemlig kun bøder på få tusinde kr. >:-(

Venlig hilsen Karina

Nye billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Karina..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 23:38
Det så jeg godt, men jeg synes det er tankevækkende at der lige kommer noget idag, når nu sagen med Balu var i TV....

Lad os håbe at alt dette kan åbne øjnene på folk så der snart sker en stramning på området.... ;-)
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Karina og lillefis..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2004 23:40
jeg forstod at denne tråd skulle være til informationer... har i "spurgt om lov" til at debattere i denne tråd?
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!
*stifter og æresmedlem i FHK, fiskehviskernes klub*
vi udøver og træner med FMS

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 08:41
Det var skam ikke for at debattere på denne tråd, men en info om TTV igår aftes ;-) hvilket Karina så kommenterede......og det skal der vel ikke spørges om lov til.... ;-)
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Link...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 09:19
Tillader mig lige at lægge et link til TV2's hjemmeside:

Tv2 nyheder

Mvh

BeritH

A horse will never tire of a rider who possesses both tact and sensibility, because he will never be pushed beyond his possibilities ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Nyt fra Riderlykke - ude & Hjemme
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 10:42
Maria er blevet kontaktet af Ude & Hjemme som vil lave interview med hende på mandag kl. 10 :-) ;-D

Hold kæft det rykker godt i sagerne når først medierne er "på krogen" hva´? ;-D

Og ja - Riderlykke har bedt mig skrive det i denne tråd :-)
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

tine...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 12:12
skal man nu spørge om lov for at skrive i en tråd på hn ? det her er et offentlig debatforum, hvis man vil bestemme hvem der skal skrive eller ej må man nok oprette sin egen hjemmeside :-)

hilsen sjanna

nye billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Balu igen
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 12:32
Ridderlykke prøv at skrive til mig på min mail, jeg bor lige inærheden af dem der købte Balu måske kan jeg finde ud af noget, har først hørt om sagen igår.
0
0
Svar på denne tråd

Uhmmm....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 12:39
Det er synd for den stakkels hest, klart...

Men vi lever i et frit land og hvis jeg vil skrive noget i det her indlæg, så gør jeg det, og der er nogen der er efter folk med at de laver mange indlæg, hvorfor ikke holde det samlet i et indlæg, det her tager plads, for nogen af de andre indlæg som osse er intresante...

Bare et lille surt opstød, men osse alt held og lykke med Balu og de andre heste...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 12:52
Og nu et surt opstød fra mig:

Hvis folk ville læse og respektere det der stod i starten af tråden, nemlig at den skulle holdes som ren informationstråd, og ikke himle op om hvad man har ret til og ikke ret til at skrive hvor og hvornår, så kunne det være vi kunne få samling på sagen omkring Balu og de øvrige heste...

Håber i gider stoppe jeres skriverier medmindre i har aftalt med Maria eller Mona at i skriver her, selvom meningen med denne tråd allerede nu er gået lidt tabt...

På forhånd tak

Hyg
Anders

lejlighed på fyn søges til leje i Svendborg eller omegn.

0
0
Svar på denne tråd

kan jeg få det
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 12:59
konto nummer?
Vil gerne give et par hundrede...

stakkels hest :-(
KnuZer
{> Pernille & Tambo {>
0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 13:40
Giver også gerne lidt
0
0
Svar på denne tråd

anders
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 15:05
nej det vil jeg bestemt ikke.

det her er en offentlig side hvor folk har ret til at skrive hvad de vil og hvor de vil (så længe det er i rette forum :-) )

vi er alle brugere af hestenettet på lige fod...

jeg kan jo heller ikke starte en tråd og sige at folk skal spørge mig om lov før de må skrive i den, vel !!

tænk selv lige over hvad det er i har gang i her ?:-)

eller skal hele strukturen i ryttersnak lægges om ? så man skal godkendes af forfatternen før man kan skrive i et indlæg ?

ridderlykke kunne måske skrive vigtige nyheder osv i hendes præsentation istedet for, det er nemlig det man har den til. ren info uden besvarelser.

hilsen sjanna

nye billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

sjanna...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 20:05
jeg giver dig helt ret....ironien driver næsten også af mit indlæg.... Jeg kan ikke forstå, hvorfor nogle mener de har mere ret til at bestemme end andre. Også selvom det er en god sag! Men så må man bruge sin præs, eller lave en hjemmeside, og have linket på sin præs og sign.

Sorry, jeg også er med til at ødelægge denne tråd, men den skriger næsten på at blive det, med sådan en udmelding.
Mvh. Tine
Nu også med hjemmeside

Se den her!
*stifter og æresmedlem i FHK, fiskehviskernes klub*
vi udøver og træner med FMS

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 20:18
Nu må i altså lige tage jer sammen, det kan vel ikke være så svært at respektere andre ????? ELLER ??????

Der sidder måske nogen som gerne vil følge med i sagen, som efterhånden er blevet uoverskueligt pga. mange indlæg, dels omkring udsendelsen, dels fordi der er mange informationer at give... og når der så endelig bliver taget et initiativ til at samle det hele lidt, så bliver det også sablet ned... TAK FOR DET !!!!!!!!!!!!!!!!!

Det handler jo ikke om at vi på nogen måde vil bestemme over hvem der skal skrive hvad, det handler om at få gjort en sag lidt mere overskuelig, også til fordel for jer... vi kan jo også starte en ny tråd hver gang....

Men ok, vi fjerner hele sagen fra HN og starter en hjemmeside....

Synes bare det er for langt ude, at man ikke kan respektere et ønske bare fordi man ABSOLUT vil holde på ens rettigheder.... jeg synes det er MEGET LAVT og virker for mig som ren provokation.....

Blot min ydmyge mening, som nok skal en hård medfart...

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 20:27
Nu skal i ikke blive uvenner. Det nytter ikke noget vi bliver sure på hinanden.
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Anders...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2004 23:14
Hammer god ide.....skriv når den er lavet, så kan vi følge med der ;-)

Her på tråden er det vist ved at løbe noget ud i vandet. Synd for riderlykke....
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Tag dog og tænk Jer om..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 08:33
Hvordan kan Riderlykke tro, at man kan sælge en hest for 14.000, for at købe den tilbage for 5.000 kr. 3 måneder efter. Hvis du har fortrudt dit salg, skal du da mindst give samme pris som du har fået for hesten. Det er jo ikke en gavebod. Og holder du af hesten og har fortrudt dit salg, ja så er den jo stadig 14.000 værd du solgte den for, ellers har du jo snydt køber.

Og hvordan kan en flok småhysteriske tøser, som ikke engang kan enes om i hvilken tråd man må skrive, tro at de er klogere end en dyrlæge, der har tilset Balu?

Dyrlægen har tilset Balu og givet sit ord for, den er OK - og kommet på bedre græs, hvad mere vil I have?
0
0
Svar på denne tråd

Når nu I alle har pungen fremme
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 08:57
mht. en indsamling, synes jeg I burde kigge på

www.thebrooke.org

Her er det nemlig snarere reglen end undtagelsen, at heste/æsler/muldyr vanrøgtes og en dyrlægebehandling kan være afgørende for liv eller død ...

At Brooke virkelig gør en forskel, har jeg ved selvsyn konstateret under en rejse i Indien ...

Selv giver jeg fast ca. 50 kr. om måneden - et beløb, der faktisk er med til at redde livet for mange dyr. Og 50 kr. har alle vel råd til...?

Min heste-kærlighed kender ingen grænser. Gør din?
0
0
Svar på denne tråd

Betænkligheder
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 09:04
Vil til dels give Hanne ret, hvordan skal vi stå frem i samlet flok når vi ikke engang kan enes om den samme tråd???
Desuden har jeg fået betænkligheder mht. indsamlinger osv., hvad med alle de andre heste, eller næste gang der kommer en sag op om vanrøgt??? Hvem samler så penge sammen???
Nej, så kan jeg faktisk bedre forstå hvis man kunne blive enige om at samle penge sammen til en af vores dyreværnsorganisationer som ville gøre noget for mishandlede/vanrøgtede heste! Det er ikke fordi jeg ikke føler med Balu og Maria, men hvad sker der med de næste heste den nuværende ejer får fingrene i?
Verden er hård, ikke mindst for dyrene, så synes vi burde bruge dette som et eksempel på at vi som hestefolk bør kæmpe noget hårdere for at gøre det sværere for den slags at finde sted. Og straffen for den slags burde efter min mening være strengere og sådanne mennesker burde på en eller anden måde nægtes at have dyr.
Fx. underskriftsindsamlinger, demonstrationer (af den fredelige slags!!!) og det standardbrev der er tale om, samt at holde øjne og ører åbne når vi færdes rundt omkring i stedet for bare at lade stå til.
Ved jeg nok bliver lynchet nu, men så lad det da ske...
8-)
0
0
Svar på denne tråd

Hanne...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 09:29
De 14.000 var for en sund og rask hest.....værdien på ham nu er ca. de 5.000. ;-)

Hvorfra ved du alt det om Balu ???? såvidt jeg har kunne forstå var han pludselig fjernet og ingen vidste hvor han var.....hvor ved du så fra at han har fået det bedre???? Er det måske dig der har ham????

Jeg vil gerne give Riderlykke de 14.000 så hun kan få sin hest hjem og så må sælger betale de dyrlægeregninger der måtte komme da det er hende der har vanrøgtet ham :-*

Mht. alle de andre dyr i nød - ja - vi kan ikke hjælpe alle steder men gøre en indsats der hvor det brænder i hjertet.....og lige nu brænder jeg altså for at Riderlykke skal have sin hest igen så han kan få det godt. En hver idiot kunne se på billederne af ham at han er syg.....uanset hvad en dyrlæge siger.

Så nu får jeg sikkert også på hatten, men jeg står ved det så fyr bare løs.... ;-)
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Tak til Lillefis
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 09:44
Nej jeg kender ikke hesten eller dyrlægen, men har som I andre kunnet læse her hvad der sker og også dyrlægens udtalelse. Så bruger jeg min sunde fornuft, som det ikke ser ud til mange andre bruger i denne sag.

En hests værdi forringes ikke til 1/3 på bare tre måneder - en god fold, noget tilskudsfoder, så er Balu jo tilbage med sit normale udseende om 3 måneder igen.

Og det er jo fint, at det ikke er nødvendigt at samle ind, når Lillefis i ovennævnte indlæg tilbyder at betale de 14.000 - det synes jeg er flot, men det er vel lige så meget løgn, som de fleste andre indlæg, lad os os om det passer?
0
0
Svar på denne tråd

Lillefis
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 09:57
På hatten....hvorfor skulle du ha.. det, det passer jo.

Hun skulle ikke have en krone for ham,og aldrig have hest mere.

Og så syntes jeg Hanne skulle tage et par timer mere på øjet, for den gang morgen gylle, er da til at få kvalme af.

Denne tråd er godt nok bleve ødelagt, det har nogle enkelte fjolser ødelagt.

Lav dog for f*nden en direkte brokke tråd, over stakkels Balu.

Fortsat god kamp Riderlykke.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 09:58
Hanne:

"men det er vel lige så meget løgn, som de fleste andre indlæg, lad os os om det passer?"

HVEM beskylder du for at lyve ?????

DIn sunde fornuft kan du vist ikke bruge alligevel, hvis du kunne havde du også læst dig fremt til, at det er nuværende ejer der selv har givet det tilbud på de 5000...

"En hests værdi forringes ikke til 1/3 på bare tre måneder - en god fold, noget tilskudsfoder, så er Balu jo tilbage med sit normale udseende om 3 måneder igen."

Hvis du kendte en smule til heste, så ville du også vide, at man ikke på 3 mdr. kan bygge en hest op igen.
En hest som Balu kan du heller i bare ride længere, han skal trænes op igen, og det tager tid.
Derfor har han heller ikke længere den samme værdi som da han blev solgt.

Derudover, så du åbenbart nok ikke fjernsyn TV2 Nyhederne, der fik vi ret i at Balu ikke havde fået tilstrækkelig foder og vand.

"Dyrlægen har tilset Balu og givet sit ord for, den er OK - og kommet på bedre græs, hvad mere vil I have?"

Den nuværende ejer har overtrådt Dyreværnsloven og bør straffes efter de beføjelser der i den.
Der er ingen barmhjertighed hvis du kører 5 km for stærkt, sådan er det. Vi har love for, at de skal overholdes og ikke overtrædes.
Et mord er ikke smukkere af at det er en præst der udfører det, og dyreværnsloven skal selvfølgelig overholdes ligesom alle andre love.
Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Hanne...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 10:55
Helt ærligt, hvad f*nden bilder du dig ind at sige det er løgn???? Du ved ikke hvem jeg er og om jeg har lyst til at låne Riderlykke 14.000 for at redde hendes hest.....

Tag lige at få sovet lidt du må vist være overtræt, du opfører dig i alt fald som et lille barn der ikke har fået nok søvn ;-)

Find Balu og jeg køber ham på stedet.....dog skal den nuværende ejer betale alt det som det koster at rette ham op igen......det skrev jeg også i tidligere indlæg og det står jeg sku' ved.....

Mht. dyrlægens udtalelser skal man tage dem med et gran salt.....der skal mindst to dyrlæger til at komme med en udtalelse der er holdbar. Den ene er valgt af nuværende ejer og den anden vælges af riderlykke. Så kan vi se om den stadig holder med "en ny fold" ;-)

Nok for nu.....jeg skal ud til Grøn Koncert og nyde det gode vejr....er først på igen imorgen....

Hold tråden hot ;-)
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Hanne 356
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 10:59
(Nu er denne tråd jo alligevel "ødelagt", så derfor skriver jeg også.)

Dine indlæg tyder meget på, at du ikke har nogen særlig stor viden om hestevelfærd, og det skal jeg naturligvis ikke laste dig for - Jeg kan trøste dig med, at det kan læres, hvis man besidder lidt empati.

Du har vel læst alle indlæggene om Balu (ellers ville det være lidt fjollet at udtale sig så ivrigt om denne sag), så du må jo også have set før- og efterbillederne. Derfor undrer det mig, at du går så meget i forsvar for den måde, som Balus nuværende ejer (samt en vis dyrlæge) har "passet" hesten.

Det får mig til at tænke på, om du mon har en personlig interesse i at støtte nuværende ejers vanrøgt, eller om du synes, at vanrøgt som sådan er helt OK?

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

Kan altså godt følge Hanne
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 11:22
Først vil jeg lige nævne at jeg synes det er en forfærdelig sag, jeg kan ikke forestille mig, hvor slemt det må være for Maria, det må være forfærdeligt at være så magtesløs i en så forfærdelig situation. Jeg har meget respekt for den måde hun har klaret tingene på, jeg have gjort det samme.

Men jeg tror dog heller ikke på at nuværende ejer går med til at sælge ham tilbage for 5000 kr. Jeg ved hun selv har sagt det, men hun har (så vidt jeg ved) også sagt at hun ville passe godt på ham- og det har hun jo ikke holdt. Jeg tror ikke på at en så klod person sælger en hest med et 9000 kr. tab. Om hesten har mistet så meget værdi eller ej, så sælger hun den jo ikke bare lige sådan. Jeg tror også nok at han skal blive en fin hest igen, hvis der sker noget snarest. Derfor mener jeg også at hans værdi er over 5000 kr, men lad nu det ligge.

Hanne skriver også om indsamlingen og desværre tror jeg hun har generelt har ret. Inden i mødtes på fyn, var der dagen før 30 personer der havde meldt sin ankomst. 9 mennesker mødte op!!! Sådan kan man frygte det også vil gå med en evt. indsamling, det er let at love noget her på nettet, men at holde det i virkligheden er noget andet. Desværre kan man ikke altid regne med folk og jeg var nmeget forarget over at kun 9 af de ca. 30 mødte op.

Det er så forfærdeligt for hesten og der er mange der har denne sag, som deres hjertesag. Man skal dog passe på ikke at kalde andre med et lidt andet syn på det, for uvidende idioter. Der er 3 sider til en historie! Og sandheden skal nok komme frem, pga. alle disse hårdtarbejdende mennesker. Lad vær med at overfald andre, hvorfor spilde tiden, i får intet ud af det alligevel. Man kan oplyse folk om problemet, men ikke fortælle dem hvad de skal tænke uanset, hvor meget man råber. Der er ytringsfrihed, derfor må man acceptere andres holdninger selvom det er enormt frustrerende i en sådan sag.

Personlige angreb hører ikke hjemme nogen som helst steder uanset, hvor hjernedød en holdning man har.

En ting jeg ikke helt har forstået er; havde Maria ikke set det sted han skulle stå?? Og de forhold der var der?

Jeg sybnes i øvrigt også det er synd at denne tråd blev ødelagt, jeg var faktisk ret glad for den blev lavet.

Tilslut vil jeg tilføje at jeg har tilbudt min hjælp, tænker meget over sagen og selvfølgelig helst ser at Balu får et godt (andet) hjem.

Venlig hilsen Tine :-) - it's never personal!

"So sue me- everyone else is"

Jeg fandt mine katte HER

Små kattekillinger søger gode hjem- kan bringes Se her!
0
0
Svar på denne tråd

TineLykke
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 11:41

Hmm. - Så vidt jeg kan se, er du da den eneste, der har brugt ordet "uvidende idioter" på denne tråd. ?:-)

Og mens du nu alligevel er ved at uddele næser for at bruge skældsord, kan du så ikke lige uddele én til Hanne også for at kalde folk for "småhysteriske tøser"?

Hilsen Linda.

0
0
Svar på denne tråd

Linda....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 11:45
Det var et eks. på et skældsord- altså generelt, så vidt jeg ved sagde jeg ikke at nogen havde sagt det. Jeg skrev at man skal passe på ikke at gøre det, og det er jo noget ganske andet.

Jeg fandt mine katte HER

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 11:55
Tine:

Det sidste først:

Det er fint andre mennesker har deres holdninger, tanker, tro og meninger... det er også fint de vil dele dem med os, men man må også forvente at der kommer svar på tiltale... nogen gange har jeg tænkt på, at jeg ikke gider spilde tiden med at skrive et svar, men det kan heller ikke nytte at jeg holder min mund, så bliver det jo bare en stiltiende accept, og det kan jeg ikke have...

En indsmaling vil være ganske fint, og selvom mange måske bakker det op men falder fra igen, ja så må det være sådan... så har vi prøvet, og som regl giver det en bedre respons ved at handle end ved at give op... hvis vi havde givet op på denne sag, så var der ikke kommet den fokus som der er nu...

Denne fokus hjælper jo ikke kun Balu, der er jo mange andre heste i samme situation som indirekte også vil få glæde af denne sag... hvis vi kan få et forgangs tilfælde igennem med et godt resultat vil det også hjælpe med andre tilfælde i fremtiden... Balu er pt. med til at danne en hvis præcedens...
(ved godt du Tine ikke har skrevet noget om dette, det er bare en generel info. til dem som mener vi kun hjælper Balu og synes vi glemmer andre...)

Hvorvidt Balu er 5000 værd eller ej, det kan vi nok diskutere fra nu af og til næste jul, men det korte og det lange er, at han ikke er blevet videre uddannet tværtimod så har han mistet meget rent fysisk og dermed kan du heller ikke forlange det samme af ham på nuværende tidspunkt som da han blev solgt, så derfor må man også forvente en stor nedskrivning...

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Tine-Lykke...og andet:)
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 12:00
Bare en kommentar - Balu´s nuværende ejer har rent faktisk sidste tirsdag skrevet under på at hun vil sælge hesten tilbage til Riderlykke for den nette sum af 5.000 Kr. Og det papir har Riderlykke stadig!

At Balu´s ejer så da dyrlægen kommer for at tilse hesten fortryder at hun har tilbudt at sælge hesten tilbage er en helt anden historie. Men, rent faktisk har hun skrevet under - og aftalen er derfor bindende.

Dette er også omtalt i den første tråd om sagen.

Mht. indsamling - så finder jeg det nyttesløst at diskutere om det er en god idé eller ej - og ja, som du skriver - har folk nemmere ved at støtte sagen på skrift - end at gøre det i virkeligheden.

HVIS der bliver startet en indsamling - så tror jeg ikke så meget den er til debat - de der har lyst til at bidrage - de gør det - andre lader bare vær!
Og det er der ikke noget galt i - men Riderlykke har bestemt det første bidrag fra mig :-)
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

Mht Hanne
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 12:03
Ja, det er sjældent - men jeg gider faktisk simpelthen ikke at spilde tid og kræfter på den dame og hendes udtalelser...

Ryster bare på hovedet istedet...
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

misforståelse
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 12:15
jeg synes bestemt, at en indsamling er en god idé. Ville dog ønske at folk holdt det de lovede i stedet for at love en masse også ikke holde det. Det var det jeg ville sige omkring det med indsamlingen.

Jeg fandt mine katte HER

0
0
Svar på denne tråd

Stof til eftertanke
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 13:11
Jeg synes at indsamlingen til at redde Balu er udmærket...
MEN, hvad sikrer jer at hun ikke bare går ud og køber en ny hest som så bliver vanrøgtet.
Som der var en der skrev i et andet forum:
Så længe vi betaler for vanrøgtede heste, så længe vil vi holde hjulene i gang hos hestehandlere som f.eks. Låsby Svendsen.
Næææh... istedet burde vi kræve loven strammet op. Hvilket politikerne forhåbentlig snart får indset.

Dog vil jeg sige at var det min hest der var blevet solgt og derefter vanrøgtet ville jeg også gøre hvad som helst for at få den tilbage. Inkl. starte en indsamling
>o<

Men uanset hvad Riderlykke bestemmer sig for i den her sag vil jeg gerne støtte hende. Det er et flot arbejde I har præsteret og forhåbentligt får vi skred i tingene så det snart er slut med de vanrøgtede dyr i DK. (y) (y)

Jeg er ikke doven,
Jeg er bare bevægelsesøkonomisk

8-) :-D ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Vibs indsamling
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 13:34
Det er klart at en indsamling ikke skal startes før der er helt klare linier mht hvad pengene skal bruges til - hvordan og hvorledes.

Der har også været tale om at starte en indsamling til juridisk bistand til Riderlykke - fremfor penge til at betale for at købe hesten tilbage...

Jeg tror bestemt at de fleste ikke har lyst til at give bidrag som skal gå til at kvindemennesket som har Balu nu bare kan gå ud og købe nye heste for.

Jeg er sikker på at hvis & når der kommer et udspil til en indsamling - så vil det være gennemtænkt.

Lige nu - gælder det for Riderlykke (og mange af os andre) blot om at få Balu væk fra hende - dermed ikke sagt at de andre er glemt - men i mit hovede kommer Balu først da han var den af hestene der havde det værst - og jeg personligt vil kæmpe videre for at hun heller ikke får lov at beholde de andre hun har.

Jeg håber snart der kommer lidt mere nyt i sagen - nu er det weekend - folk har tid til at tænke over tingene - inkl. Balu´s nuværende ejer - måske man kunne ha´lov at være så heldig at hun snart kom på nye tanker .- og begyndte at ha´ kaktusser istedet for dyr!! :-)
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 17:24
Hermed er der oprettet hele 2 hjemmesider om sagen:

Balu1

Balu2

Alle der har interesse i sagen kan hermed følge udviklingen uden vi behøver flere tråde hre på HN

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej..........
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 17:34
.Hvorfor 2??? Bliver de begge opdateret???

Jeg fandt mine katte HER

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 17:55
Tine:

Den simple forklaring, at vi er 2 som uafhængigt har lavet en side. Som det er lige nu, så er der ikke tale om at vi vil nedlægge nogen af siderne, da der ligger er arbejde bag hver side... vi holder lige et møde om hvad der skal ske med siderne, det kan være de vil få lidt forskellige opgaver...

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 18:48
Ikke tage del i denne debat som tråden (desværre) nu har ændret sig til.

Blot sige at det er fint med hjemmesiden (y)

Men håber at der vil blive oprettet 1 tråd sometime der UDELUKKENDE bruges til information.

Hippocampus:

Når jeg klikker på "Balu 1" siger den at jeg ikke har tilladelse til at se siden ?:-)

Men var inde på "Balu 2" og kigge og skrive i GB'en,kun 1eren der ikke virkede :-P
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 19:23
Idenion:

Desværre har jeg pt. begrænsning i servertrafikken, og dagens kvote er opnået, jeg arbejder på en løsning...

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Hippocampus sikke en amatør.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 19:50
Det er dog ynkeligt og se på, ikke engang enighed om at oprette en hjemmeside, kan I finde ud af???

Der oprettes to samtidige hjemmesider, hvoraf den ene ikke engang virker længere.

Og som jeg tidligere skrev, løgnhistorier er der nok af, først lovede "Lillefis" og give riderlykke 14.000 - da jeg skrev det nok var løgn, blev det til at låne - vor herre bevares.

0
0
Svar på denne tråd

Ok....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 19:54
Det havde jeg ikke fået fat i.
Jeg håber at det kommer til at gå godt. :-)
Fint at der er blevet lavet en hjemmeside til info om Balu, for der er efterhånden mange tråde. (y)

Jeg er ikke doven,

0
0
Svar på denne tråd

Hov hov
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 19:58
Hanne.
Humøret er vist ikke blevet bedre i løbet af dagen.
Men derfor kan man stadig behandle andre pænt. Bare fordi at du ikke er af samme mening skal du ikke rakke ned på det arbejde som folk ligger i sagen.

Jeg er ikke doven,

0
0
Svar på denne tråd

Hanne...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 20:01
...Hvor ER du dum at høre på!

Måske der er en lidt vigtigere ting at tage sig til end at sidde i samlet flok og diskutere hvem der skal lave en hjemmeside. Måske f.eks. SELVE sagen!

Hilsen Helle,
som har oprettet www.riderlykke.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hanne_365
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 20:06
Med alt det nedsættende du har skrevet om folk vil du sikkert dermed fremhæve at du er aldeles ufejlbarlig og perfekt? Du kan jo ikke engang læse, ellers også ynder du bare at mistolke alt for at du selv kan fremhæve din suverænitet. JEG siger bare Vor herre bevares...håber du bliver klogere!

Venlig Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 20:18
Hanne:

Kald mig bare amatør, for du ved vist ikke hvad du selv siger...

Min hjemmeside virker ganske perfekt, du ved bare ikke hvad du udtaler dig om, jeg henviser til forklaringen jeg har givet længere oppe...

At vi er 2 som har lavet en hjemmeside til Balu viser bare lidt om den opbakning der er til sagen, og at flere gerne vil det bedste for hesten, og ikke som dig der bare ønsker at være nedladende på andres bekostning...

Hav en god dag :-)

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Helt ærlig
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 20:39
Hanne... Ufatteligt at folk som dig overhovedet kan læse og skrive, bare det at du evner at logge dig på internettet...ja det må da betragtes som et "videnskabligt mirakkel".
Nogle kvinder bliver krop umulige når de har deres periode, men som det mirakkel du åbenbart er, ja så er du da vist i en laaaang periode eller i en ufattelig slem overgangsalder.
Få hurtigst muligt en tid hos din læge vi vil da nødig miste dig, før tid....

Hilsen Mona

(y)Engang Oldenborg, altid Oldenborg (y)
0
0
Svar på denne tråd

Vor herre bevares!!!!
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 20:50
Tja, hvis I kigger på svarene på mit indlæg, så vidner de vist om langt større ubegavethed end mit indlæg.

Jeg ville med mine indlæg skubbe lidt til Jeres indskrænkede syn på denne sag - da jeg er langt mere intelligent end I tilsyneladende er. Prøv og se denne sag fra alle sider!!!!

Og det er åbenbart lykkedes - ha´ det godt i "andegården", jeg slutter hermed debatten - så find en anden og kaste Jeres vrede over.
0
0
Svar på denne tråd

Shhhh.....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 20:54
kan vi virkelig være så heldige ?:-)
Hanne: din IQ beviser virkelig at grænsen mellem geni og Idiot er meget, meget lille....
Godt jeg er dum :-P

Hilsen Mona

0
0
Svar på denne tråd

Kan vi være
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 21:01
så heldige Hanne ????
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 21:03
Hanne:

Kan slet ikke tage dig seriøs, hvis du er så intelligent som du er, så burde du også kunne klare en debat...

og hvis du er så intelligent som du siger, så kan jeg ikke forstå du har behov for at kalde andre (MIG) amatørere....

Du har slet ikke skubbet på noget syn, synet er nemlig fastlagt og foreviget af billeder af en meget udmagret hest....

Se sagen fra alle sider, jamen, det har ingen af dine indlæg hjulpet til med, så din intellekt har heller ikke hjulpet dig her.... jeg har selv set det jeg har brug for at se, hvis nogen skal kunne få mig til at se anerledes på sagen, så må det være den nuværende ejer som bør komme med en god forklaring på hvordan en hest kan komme til at se sådan ud.... men hun det har hun ikke ønsket....

Jeg kaster heller ikke min vreder over nogen, jeg er bare god til at snakke for min sag, og giver svar på tiltale...

Så desværre, du har ikke bidraget med noget konstruktivt i denne sag til trods for dit intellekt... kan godt forstå du vælger at trække dig, du må have en dårlig smag i munden...

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Hanne - har du set tv??
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 22:39
For billeder siger da sit tydelige sprog.

Kh
Gitte
Mine heste er; Balder - en 12 årige nordbakke vallak

Naturlig bedækning tilbydes af Jack, stg. 159, 7 år broget,
lækker taktfaste gangarter, samarbejdsvilligt roligt temperment og en kanon udstråling.

KæledyrsKompagniet / Dyreadfærdsrådgivning

0
0
Svar på denne tråd

Hvem er Hanne_365..... (Johannes)???
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 22:45
.. ja, undskyld - men lyder det ikke som om det er Johannes? Sorry for begge hvis det ikke er - synes bare tonen og ordvalget sværmet temmelig kraftigt som Johannes plejede...
Sorry endnu engang - synes også det er lang tid siden jeg har stødt på sådan bedrevidende belærende kvinde..

Gitte

lækker taktfaste gangarter, samarbejdsvilligt roligt temperment og en kanon udstråling.

0
0
Svar på denne tråd

Hanne....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 22:54
okay nu er du bare latterlig. Og åbenbart ikke modig nok til at stå frem med navn. Det er jo indlysende at det ikke er seriøst men en provokation. Jeg synes dog du/i (???) skal tænke over at en hest lider her.

Jeg fandt mine katte HER

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 22:54
Tror det ikke... Jeg har ofte haft svar fra Johanne i mine tråde og selv svaret på hendes... der har ALDRIG været sådanne "toner" i de indlæg...

Hilsen Mona

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 22:57
Hermed min hjemmeside igen omkring Balu

Balu

Vi fjerner nok den ene side, og bruger den til internt brug

Hyg
Anders

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror såmænd efterhånden....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 23:02

...at "Hanne 365" er rent fake, sådan i lighed med andre skæve eksistenser, der i tidernes løb har skrevet allehånde underlige indlæg herinde bare for at "lave lidt rav i den".

Jeg vil derfor foreslå, at vi fremover totalt ignorerer indlæg fra vedkommendes side.
Så kan vi spare vores energi til mere konstruktive ting.

Hilsen Linda.

0
0
Svar på denne tråd

Linda..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 23:13
Hmmm.... Tror jeg følger dit råd for ellers stiger mit blodtryk til højder hvor piller ikke kan være med mere...

Knus Mona

0
0
Svar på denne tråd

Hunde Gitte/andre...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 00:12
Først Hundegitte:

Jeg er overbevist om det ikke er JS der gemmer sig bag "Hanne".

Uanset om man deler hans synspunkter eller ej (hvilket jeg dog ofte gør),ja så plejer han ikke at komme med disse tilsyneladne knap så velovervejede indlæg og udviser megen anderledes (og mere intelligente måske) formuleringsevner :-)

Mona:

Jeg er 210´% overbevist om det ikke er Johanne-altså vores FMS orakel (titlen er nævnt bare så der ingen tvivl hersker om hvem personen er)-HUN om nogle ville stå fuldt frem,det er jeg sikker på...

Alle :

Det er jo svært at finde ud af hvem persoonen er..

så kan vi ikke bare håbe på at "Hanne" går til bekendelse?

Jeg vil dog lige sige at jeg synes det er fint nok denne person "åbner" øjnene i og med at hun husker folk her på at det ikke altid er lige nemt at få indsamlinger mv til at fungere..

men så stopper mit rygklapperi også :-)

Nå nok her fra,vil ikke blande mig yderligere i debatten,blot sige at selvom det er et frit forum (hurra for det!) ja så havde det været rart for os der ikke er direkte implicerede at folk havde fulgt Marias egen opfordring og ladet dette være en informationstråd :-)

Nå nok for nu,jeg vil gå iseng :-D

godnat folkens :-)
0
0
Svar på denne tråd

Super god ide
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 02:04
med den hjemmeside .,... det vil helst sikkert gi' et større overblik hvad der sker med sagen.

Jeg er følger med hver dag og håber Balou snart bliver fundet og kan komme hjem igen.

Knus fra lottemusen

Charlotte Franke
0
0
Svar på denne tråd

Så er politikken og med
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 10:28
- Godt nok ikke med Balu, men dyresager generelt. Hele side 2 i indlandssektionen er om dyreværn og politi.

Den ene artikel er også på deres hjemmeside: Politiet opper sig i dyresager

Hilsner
Diane

Kan du lide Rock? Så lyt til det her:
Bleeding Paint

Læs mere om bandet her: www.wamusic.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hanne...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 18:41
hvis du skal forestille at være klog, vil jeg godt nok nødig være dum...

Undskyld men jeg kan slet ikke følge dig... håber godt nok ikke det gør ondt på dig, det ville da være synd at du også skal føle fysisk smerte oven i alt det andet!

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2
0
0
Svar på denne tråd

Hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 12:05
Til de der har lavet den...

Tak skal i havehus...Hvis jeg engang kommer i nød - så håber jeg at i stadig er her :-)Hvor er det fedt at der er nogle mennesker man bare kan regne med!! Dem skal man immervæk lede længe efter nogen gange ;-D

Nu vil jeg gå ind og "surfe" rundt på den fine side :-)
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 19:29
Lidt nyt er bedre end intet nyt... nysgerrig ? kig ind...

0
0
Svar på denne tråd

Hippocampus..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 20:57
Jeg går udfra det er dig der er manden bag hjemmesiden???

Har endelig fået adgang til nr 2 side (fandt endnu et link i denne tråd der virkede) og vil bare sige til dig (eller hvem der står bag den):

GODT GÅET!!!

Dejlig informativ side og brugervenligt design.

Godt initiativ :-) :-)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 21:28
Idenion:

Jo, det er mig der står bag siden...

Takker meget for dine pæne ord :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hallo...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 23:06
Har nogle hørt om hvordan det er gået idag med "ude og hjemme" ??? ?:-)

Anders: Balus hjemmeside er blevet rigtig god. Virker fint og har bare alt med...kanon... (y)

Christel: Du vil da ALDRIG få brug for os... med de møj forkælede dyr du har :-D det ville da blive fordi du kvæler dem i kærtegn og nusseturer... ;-)

Knus Mona

0
0
Svar på denne tråd

Mona *fnis*
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 09:07
Næh - jeg håber bestemt heller ikke at jeg nogensinde får brug for jer - men tænk hvis jeg engang solgte en hest eller mis som blev behandlet som Balu er blevet det!

Så ringer jeg altså efter jer - og nej, i kan ikke flygte- jeg har både jeres adresser og telefon numre he he he ;-D

Men nej - det sker ALDRIG - mine dyr skal ikke sælges :-) (ikke efter denne her historie i hvert fald)
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 10:29
Mona:

Kig på hjemmesiden ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Anders ude og hjemme
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 10:41
Hej Anders

Der står "bare" at interviewet er foretaget - ved du hvordan det sådan gik?
Det bliver spændende - for første gang skal jeg købe ude & hjemme....Er jeg så rigtig husmor? ;-D
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke sjovt...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 11:36
.. at der ikke har været flere indlæg fra Hanne_365 siden??

Kh
Gitte

0
0
Svar på denne tråd

HundeGitte
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 12:18
Jo - men, jeg savner hende altså ikke :-)

hun var lidt for grum til mig - men hvad - vi er jo også forskellige ;-D
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

nu havde
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 18:42
jeg bestemte mig til at holde mig uden for en evt. debat, men kan ikke nære mig.
Jeg synes det er et imponerende arbejde der er lagt for dagen, i forb. med Balu sagen.
MEN, ja sådan et er der..
Hvad med de MANGE andre heste der ligner og måske endda lider mere end Balu rundt om i Danmark?
Synes det er fint i vil støtte Maria økonomisk, men vil det ikke være bedre at samle tropperne og jeres af de dertil afsatte kontanter til en officiel støttefond til fordel for mishandlede heste, så i gør en indsats i helhed istedet for at lade det være en dråbe i havet som det vil være at hjælpe Balu alene?
Via underskriftindsamlinger råb politikkerne op.
Lave jeres demonstrationer foran Christiansborg?
Bare en tanke..
Og endnu engang en stor ros til jer som har skaffet ny focus på hestemishandling.
Vær over for hesten som du ønsker den er mod dig..>o<
0
0
Svar på denne tråd

Ros til Anders
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 18:52
Supergod hjemmeside!!! Overskuelig, nem og informativ.

Jeg fandt mine katte HER

Se mine auktioner på QXL
0
0
Svar på denne tråd

CarolineB
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 19:40
Du har fuldstændig ret - og hvis du havde læst ALLE (forstår godt du enten ikke orker det - eller har tabt en del undervejs) trådene om Balu og van/misrøgt af dyr i det hele taget - ville du have set at der IKKE kun bliver arbejdet "for" Balu i denne omgang.

Der er gang i mange flere ting - bl.a. blev der indsamlet underskrifter til `alle dyrs ret´ den dag vi var ovre og "demonstrere".

Så jo - du har ret - nu er det bare "kun" Balu sagen der bliver omtalt i denne tråd :-)
Mvh Christel

0
0
Svar på denne tråd

Cruella76
Forfatter: 
Dato:  26-07-2004 20:31
Har så vidt muligt forsøgt at læse samtlige indlæg, men da mange ender i evige og ofte platte skænderier, taber man jo hurtigt interessen og troen på at noget konkret og brugbart dukker op længere nede i sådan en tekst af ubehageligheder.
Men det glæder mig at høre, at der bliver taget initiativ til aktioner mod mishandling.
Det er noget jeg gerne støtter, hvor jeg kan(y)!!!!!
Ps.. har du et link?
Vær over for hesten som du ønsker den er mod dig..>o<
0
0
Svar på denne tråd

Er der noget
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 21:59
nyt i Balu sagen ?????

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd

Emmara og andre
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 09:05
Da Anders er flyttet og han står for hjemmesiden, ja så må I væbne jer med tålmodighed lidt endnu. Ligeså snart han kan komme på nettet igen vil han opdatere hjemmesiden om Balu.

Hilsen Mona

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider