Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 produkter mod gigt? hjælp søges
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 11:41

Nu er jeg ved at blive skør over alle de produkter man kan få til gigt og ledproblemer - og har allerede købt mig fattig i ting min hest nægter at æde..

først prøvede jeg EquiMobility, hvilket er fyldt med havre, byg og alt muligt andet fyldstof, som min hest alligevel ikke har godt af.

så prøvede jeg Havens EquiForce Matrix HA som er pulver og kommer jeg det i hans foder, så vil han hellere sulte end skulle røre det.. Det var ellers det produkt jeg syntes indholdte de bedste ting..

Så blev jeg så lokket til at købe Sønderskov Mølle Mobiliti Oil. Det kan jeg godt få ham til at spise, det er bare virkelig dyrt at fodre med. og fandt så ud af at der ikke er MSM i, hvilket de skal bruge for at optage grønlæbet musling/glucosamin, hvilket vil blive til en endnu større udgift..

SUK!

Så er mit spørgsmål om nogen af jer kender til et godt produkt, med et højt indhold af glucosamin, MSM og som ikke indeholder en masse unødvendigt fyldstof? Og og og det må desuden ikke være pulver form, kun pille.. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ren form
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 15:43

du kan købe msm/glykosami i ren form og så blande det med dit eget foder.


men jeg ville da kontakt enten en biobat eller anden behandler der har forstand på urter og finde lige det produkt som din hest har brug for.


lad være med at købe flere færdigprodukter


jette


Salgshest: se www.hesteforum.dk/heste-annoncer/ 50283-S%C3%A6lges-Tinker



Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 spat og gigt
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 13:16

ja jeg har så også været rundt mange forskellige produkter og når manhar en hest med en autoimmun defekt så er det en spændende opgave at finde noget lindring til de gamle ben men det jeg senest har haft succes med var urter til bevægeapparatet fra Ashkim, jeg har tidligere prøvet andre variationer til andre heste og har ikke endnu mødt en hest der ikke guffer dem i sig med velbehag, min er dog så følsom at hun KUN må få dem i kur form 10-14 dage og så fri i lige så lang tid men der er mærkbar forskel selvom hun faktisk kun får pony dosering.


Når ledbrusken er væk så er det min overbevisning at det ikke nytter at fylde dem med guld pulver/piller/olier der støtter genopbygningen af elastisiteten i brusken - for den er jo nedbrudt - væk men jeg har så heller ikke behandlet spatten den fik lov at vokse sammen og efterfølgende har hesten virket fint som ridehest og er idag 19 år.


Equitop Gonex har jeg hørt meget positivt om men min pengepung siger nej urterne fra Ashkim koster ca. 100 kr. om måneden det passer bedre til vores budget som ikke er lavt ca. 4000 kr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brændenælder er ganske gratis
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 22:55

Min dyrlæge fortalte at brændenælder er ganske fortrinlige til gigtproblemer - både hos mennesker og dyr.


Mine muler elsker dem - blot de har ligget en halv times tid efter at være blevet slået. Jeg plejer at slå en portion med leen, sprede brændenælderne på folden og mulerne tøffer stille og roligt efter og æder dem, rub og stub. Jeg tørrer også nogle i mindre bundter og gemmer til vinteren, af en eller anden grund foretrækker hestene ofte at starte med de tørre brændenælder inden de begynder at gumle på høet.


- og så er det jo ganske gratis, du kommer af med brændenælderne på en miljørigtig måde og pengepungen jubler...


Ved at google brændenælder og gigt kommer der bla disse link frem:

www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/ id=5937/sprog=1/grp=8/menu=3/

www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/ id=2955/sprog=1/grp=8/menu=3/

www.helsenyt.com/ frame.cfm?id=1549&...amp;menu=3

www.urtebogen.dk/urter/ braendenaelde.htm

www.vitamarket.net/da/alle- produkter-149/stinging-nettle-br- nden-lde-300-mg-100-kapsler- 100.html


Det har altid været ved at stræbe efter det umulige, at mennesket har realiseret og erkendt det mulige, og de, som forstandigt indskrænkede sig til det, som syntes muligt, kom aldrig et skridt videre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 cortaflex
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 23:00

Prøv at tage et kig på cortaflex eller den noget stærkere cortavet. Har selv gode erfaringer med det, og kender andre der også har. Hvis du køber i udlandet fåes det en del billigere end herhjemme

0
0
Svar på denne tråd
 
 køb i UK
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 07:42

de felste der har heste med det problem bruger cortaflex eller cortavet. Ha er vigtigt der står efter navnet for det er betegnelsen for hyalonsyre.


køb det hos feks nutrecare i UK.




Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 07:57

NAF mobility flex. det er ligesom cortaflex bare billigere. jeg køber det over nettet fra england.

det kan helt sikkert godt svare sig.

min gamle hope har spat i begge bagben, og efter jeg startede på det er hendes galle i haseledet halveret og jeg har fået en glad hest igen. så helt klart et stort plus her fra.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Arthosan
Forfatter: 
Dato:  29-07-2011 07:57

Hej..jeg vil anbefale dig Arthrosan som er fremstillet af ekstraktet fra den grønlæbede new zealanske musling. Den indeholder rigtig mange glycosamin og grundstoffer til opbygning af brusk, sener bånd, ledkapsel - og ledvæsker.

Den er ikke helt billig..men rigtig god. Jeg kan godt forstå du synes det er træls at afprøve så meget forskelligt uden virkning da det jo også gør at du ikke mere hvad hvad der er godt, men Arthrosan er altså bare god :-).


-Annette -


Forhandler af Mühldorfer produkter!

Produkterne er baseret på gode og sunde råvarer med vægt på hestens fordøjelse og evne til at optage de livsvigtige vitaminer og mineraler!

www.sundtfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 glucosamin
Forfatter: 
Dato:  30-07-2011 12:34

Min søster brugte dette til sin gigthest med stor succes. En enkelt gang nåede hun at løbe tør inden hun fik bestilt næste portion og der troede vi at hesten havde nået sin sidste dag :-(

Men ligeså snart den kom i gang med glucosaminen igen, var stivheden væk og den gik fint rundt igen.


vital-horse.com/glucosamine-powder- c-1.html


Det er godtnok i pulverform, men de skal kun have meget små doser af det. Min søsters hest på 400 kg. fik 7,5 g.dagligt og spiste det fint sammen med foderet - og den var ellers virkelig kræsen og god til at sortere "ulækre" ting fra ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider