Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Træder KUN igennem på asfalt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 13:45

Ja det står sådan til at min kære hest ikke træder igennem på højre bagben på blød bund, men træder super godt igennem på hård bund=asfalt.

Jeg fandt ud af det i lørdags da jeg red til undervisning og hvor min underviser fortalte at han kun tog et halvt skridt med højre bagben, men trådte fint igennem med venstre og var ikke halt eller noget, vi tænker han måske bare er gledet på folden og han får fri søndag.

Jeg tjekker ham så igen mandag (idag) hvor jeg startede med at tjekke ham på banen uden rytter hvor jeg ikke synes han trådte igennem, får så en veninde til at løbe frem og tilbage med ham ude på vejen og der træder han godt igennem, ringer efter min mor og vi prøver det samme bare med rytter.

Vi fandt så ud af at jo hårdere bunden er jo bedre træder han igennem??

Ved ikke hvor lang tid det har stået på da jeg ikke har haft andre øjne på min ridning i et stykke tid.

Men hvad kan det skyldes og hvordan skal jeg forholde mig til det og evt gøre?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten er halt....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 14:02

Hesten er halt - så du skal have en dyrlæge ud for at tjekke den, og komme med diagnose på havd den fejler.


Men en god tommelfingerregler er, at hvis de er halte på blød bund, så har de problemer med "bløddele" dvs sener og ligamenter.

Her gør en blød bund, at de skal strække deres skadede bløddele ud når de træder i en dyb bund, og det gør ondt = halt.


Er de halte på hård bund, så har de problemer med de hårde strukturer såsom led og knogler.

Her skal de jo ikke strække bløddelene særlig meget, men får til gengæld et hårdt stød op igennem knogler og led, så har de ondt i dem = halte.


Få dyrlægen ud i morgen - det er noget forfærdeligt snigende noget med seneskader o.l.


God bedring med hesten.


MVh Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig ...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 22:33

.... med Charlotte! Det var en rigtig god forklaring


Kh Lise



Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja, jeg
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 01:02

har den erfaring, at heste med spat ikke træder ordentligt igennem på - især - blød bund.....


:-) fra NinA



Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)


www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 08:20

Jeg har netop lige snakket med min dyrlæge som har anbefalet mig at jeg skridter nogle små ture på asfalt i en uges tid og så tjekker på blød bund igen hvis det så ikke er gået over, så skal vi have dyrlæge ud :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder fornuftigt :-)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 08:24

Vi krydser fingre!



Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 13:02

Det kan også være noget så banalt som sur stråle. Især med dette våde vejr vi har haft.


Mange hilsener Rikka


Mor til en hel masse :-)



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider