Hesten er halt - så du skal have en dyrlæge ud for at tjekke den, og komme med diagnose på havd den fejler.
Men en god tommelfingerregler er, at hvis de er halte på blød bund, så har de problemer med "bløddele" dvs sener og ligamenter.
Her gør en blød bund, at de skal strække deres skadede bløddele ud når de træder i en dyb bund, og det gør ondt = halt.
Er de halte på hård bund, så har de problemer med de hårde strukturer såsom led og knogler.
Her skal de jo ikke strække bløddelene særlig meget, men får til gengæld et hårdt stød op igennem knogler og led, så har de ondt i dem = halte.
Få dyrlægen ud i morgen - det er noget forfærdeligt snigende noget med seneskader o.l.
God bedring med hesten.
MVh Charlotte