Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

heste på stald i regnen
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 22:51

Så er endnu en dag gået hvor regnen bare har væltet ned.... Dette har betydet at jeg har taget alle 8 våde og kolde heste på stald i morges.... De unge stod og rystede af kulde, og selv dem der er 100 % Oldenborg kunne ikke holde varmen.... Ind I stalden, masser af wrap og et tæppe på... Suk... Hvad sker der for alt det regn....

Er der andre der har måtte tage deres heste på stald, eller er det mig er der en 'pyller mås' med mine...

-og lad os så få noget varme.... (hvornår får vi den globale opvarmning som vi blev lovet af de der aktivister ved COP 15...)

OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

også mine...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 22:56

Ja, mine 2 stk kom også ind i dag kl. 17.00....

De gik selv væk fra græsset, over på jordfolden, for at stå i læ for vandvittig regn og voldsom blæst - og dette til trods for at de havde fået regndækner på fra morgenstunden....

Ved da i hvert fald, at hvis de forlader græsset frivilligt, så vil de sgu ikke være derude mere !!

De kom så absolut også hen til hegnet i stor fart, da jeg viste

mig !!

Så nej, jeg syntes ikke du er pylret - heste er jo forskellige, og vi kender jo hver især vores heste bedst !!

Hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Møgvejr
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 23:19

Mine 2 brune har haft regndækner på de sidste par dage og sov ude i nat...

De havde det fint i morges og virkede ganske godt tilfredse med at blive på deres fold, men da jeg kom her til aften ville de altså meget gerne med ind, så det kom de...

Er egenlig ret imponeret over deres Rambodækner- 17 timer med silende regn og krikkerne var stadigvæk dejlig tørre og tilpas lune under regntøjet, da de kom ind....

Så nu er de hængt til tørre og så må vi se om de også skal i aktion i morgen...

Hvor fanden bliver den sommer af???

Hilsen Marianne & de 2 fantastiske muler.

Egely´s Savanna

Egely´s Louis

0
0
Svar på denne tråd

regn regn regn regn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 23:24

Jeg er normalt ikke pyldret og mine heste har næsten konstant gået ude siden slutningen af april....men idag blev det for meget og for vådt, samt blæsende.

De får derfor en tør nat i stalden og bliver lukket ud imorgen tidlig, hvor jeg håber at regnen tager en pause.

Lad os håbe at vi får en varm og tør august siden juli har været så elendig.

0
0
Svar på denne tråd

Mine ...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 00:08

4 muler er næsten "groet" fast inde i løsdriften.

De bevæger sig kun ud, for at drikke vand.

Jeg syntes bestemt ikke,at man er "pyldret" - hvis man lukker hestene ind i tørvejr.Jeg syntes,at det er lidt synd for de heste,der skal blive ude på en pladdervåd døgnfold - fordi at nu er det "sommer" og så skal hestene være ude.

Mine vælger selv og i de sidste 2 dage,har der ikke været en "græssende" hest på folden.....

0
0
Svar på denne tråd

Mine isheste........
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 01:39

har været på boks de sidste 4 nætter. Iskold slagregn og sommerpels er en dårlig kombination - uanset læ. Plagen frøs så hun rystede for nogle dage siden - ind med dem alle 3. Ingen heste er tjent med at stå med tæerne i vand og røven mod regn og vind i døgndrift uanset årstid. Det her er ekstremt.

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, ca.155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 trods klausul og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 07:55

Jeg havde svoret at min hest aldrig skulle gå med dækken, men jeg har måtte skifte holdning i vadestedet, da han stod og frøs. Så nu har min fået regndækken på, og da jeg kom ud til ham i går, stod han som eneste hest på folden, og så glad og tilfreds ud og havde fået revet en tot græs op ved roden, som han stod og nussede med.

Min er vandt til ar stå i løsdrift og har aldrig før nu, haft dækken på. Så at putte ham i en boks i mere end et par timer, ville være synd. Men jeg kan se at nogle andre i stalden har taget deres heste ind for at give dem lidt ro og varme i løbet af dagen.

Jeg synes det er lidt pylret ja, men jeg griner også lidt af mig selv... Nogle gange må man godt pylre

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 08:16

Janne: du er heldig at dine muler går i læ og ly for regnen. Jeg har et stort løsdriftskur, med opdeling så de kan gå ind fra 2 sider, men de bruger den kun hvis de vil i skygge af solen.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 09:14

vores bruger også løsdriften til at tørre i.

de er ude i regnen en time, og går ind og tørrer.

den ene er dog en megafrossenpind, så han har haft dækken på igår og inat

*** Misssophie

DUSØR GIVES!

kat forsvundet ml. Strøby og Varpelev 4.juli

se foto på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

regnvejr
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 09:23

Mine går ude hele døgnet...de vender godt nok numsen op mod vinden og regnen. De har et læskur de kan gå ind i, men benytter det kun for at skærme sig mod insekter.... men jeg kan rigtig godt forstå at I tager dem ind når de står og ryster af kulde.....det havde jeg også gjort :-)

- Annette -

Forhandler af Mühldorfer produkter!

Produkterne er baseret på gode og sunde råvarer med vægt på hestens fordøjelse og evne til at optage de livsvigtige vitaminer og mineraler!

www.sundtfoder.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pyller..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 10:03

Min 7årige fuldblods vallak og hans foldkammerat (ca 25-30 årige oldenborger hoppe) går fint i regnvejr. Ingen dækkener på de to

De fryser sq ikke. Bliver regnen for meget for dem så render de ind i skoven og hygger.

Har jeres heste intet læ på folden siden i tager dem ind?..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 10:07

Natten til lørdag måtte jeg smide et 200 g(!!!!) dækken på min varmblod, for at hun kunne holde varmen Hun havde de forrige to dage stået med regndækken, men det var ikke nok... Lørdag begyndte hun at hoste, hvilket nogle af de andre heste også gjorde! Et par stykker havde endda fået feber. Så de røg i boks! :-) Der har de så stået de sidste to nætter, og de kommer også til det i nat. Så må vi se, om vejret arter sig derefter.

Desværre er der også nogle i vores stald der er af den holdning, at nu er det sommer, og så kan hestene sagtens stå ude hele døgnet!! - på trods af at de stakkels dyr står pladdervåde med røven mod regnen, uden at røre græsset, og ryster af kulde

Øv for en sommer!

M.v.h. Antonia

~~~

Skippergårdens Delight Aurora

~~~

Rissa Veil

~~~

0
0
Svar på denne tråd

Jeps ...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 10:17

Jeg har kapituleret! Jeg orker ikke flere våde dækkener, rystende heste og snotnæser, derfor har mine stået inde fra kl. 18.00 - 9.00 de sidste mange dage. Og stod det til dem, blev de stående i stalden hele dagen - de vender om når jeg lukker dem ud og går ind i stalden igen. (vi har en løbegang fra stalden til folden) så det kan være lidt af en kamp at få dem ud ;)

Og jo, mine har både læskur, stråfoder og græs på foldene, men lige meget hjælper det. I starten forsøgte jeg med regndækkener til de mest kuldskære, men når de alle 5 står og ryster og ligner druknede mus, så ser jeg intet formål med at lade dem blive ude.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

min kom også...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 10:55

min kom også ind i nat og gør det igen i nat. fredag stod hun og frøs og måtte have overgangsdækkenet på. igår stod hun bare og hang på folden og ville heller end gerne ind.

selvom jeg så havde regntøj på ville jeg nødigt selv være ude i det møg vejr 24timer i døgnet.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 11:02

det var da underligt.. min hest og foldkammeraten trives fint i uvejret! hvis jeg lægger en hånd på dem så er de dejligt varme selvom de er plask våde. De står glade og tilfredse og spiser græs, nogle gange suser de lidt rundt på folden. Igår efter at have set til dem nede i skoven var jeg gået op/ud af folden (ca.600-700 m) hvor jeg pludselig synes at høre tordenvejr - så er det bare de 2 som tog en galoptur helt nede fra skoven og op til togskuret hvor jeg var :) en lille godbid til dem og de suste ned mod skoven igen.

Så ingen frossenpinde her. Hestene er friske og frejdige.

0
0
Svar på denne tråd

Bliver ude
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 11:06
Mine bliver ude - store som små, unge som gamle!!!!! De har 2 store skure, de kan stå i - og de bruger dem heldigvis både i sol og regn. Da de var inde og få vitaminer i går, ville de dog ikke ret gerne ud igen, men ingen af dem frøs, og regnen har desuden heller ikke været særlig slem her hos os. Næste step er regndækken på, de kommer ikke ind, da de har så gode forhold på folden med kæmpe træer, skure osv. Mvh Helle
0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 11:24

Mine to drenge går i løsdrift og er aldrig inde eller har dækken på, i vinters med sne til maven gik de ude uden problemern MEN dette regnvejr vi har fået nu er altså for meget for to drenge i sommerpels og den ene rystede en dag af kulde. Så må tilslutte mig stalden for de røg begge ind og ham der frøs fik dækken med halm under.

Så mine ryger ind med det samme hvis der kommer meget regn for vil ikke have en hest der står og fryser, tilhænger af løsdrift eller ej.

Så kan kun tilslutte mig at det her vejr er der nogle heste der fryser i og så er det ind med dem.

Alle går vi rundt og leder som besatte, nogle finder noget og andre sig selv. Alle mister noget som ingen kan ersatte. Alle går vi rundt og slår tiden ihjel.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 11:39

Min har 100 gr. på ligenu, og blev faktisk ret overrasket over, at han ikke var varm under det igår eftermiddag Havde regnet med at 100 gr. var fint til natten og at det måske ville være lidt varmere om dagen, men næ nej....

***Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***

R.I.P Dear Tana C. ***An Angel In Heaven***

Springsadel Hubertus Sælges!

!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra DeT !!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 12:26

Mine 2 drenge går jo i løsdrift og de er heldigvis kloge nok til at bruge deres skur, når vejret er værst.. De står gladeligt ved siden af hinanden med hovedet i høbaren, når regnen rusker

Har ikke oplevet dem fryse endnu, heller ikke i vinters med mega sne og lave minusgrader... Selv når de står udenfor i regn, med hovedet i en høkasse og er drivvåde er de ikke kolde eller ryster

Dog måtte jeg have fuldblodsdrengen ind for et stykke tid siden hvor det også regnede flere dage i streg, han var gennemblødt, rystede og var kold.. Så han kom ind sammen med staldejers, fik ulddækken på og blev hurtig tør, så røg han ud igen med regndækken... :)

Easy Boot Trail str 5 sælges, ink Boa Gaiters, brugt ca 10 gange, send pb :)

Lykkelig ejet af Bøf og Big, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

inde eller ude
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 13:33

Jeg synes ikke du er pylret. Min kommer også ind om natten i de her dage. Både fordi der ikke er ret meget mere græs, dvs. hun er sulten og også for at hun kan komme ind og tørre og få varmen og ligge ned og sove tørt om natten. Hun kommer løbende og vil ind, og står ved lågen og hænger indtil hun kommer ind, så hun vil meget gerne ind i tørrevejr. Men håber også på bedre vejr i august, det kunne da være rart med lidt mere sommer.

0
0
Svar på denne tråd

De nød det
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 16:36

og er kommet på fold igen efter at være blevet helt tørre... Vi håber på bedre og tørt vejr SNART....

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

Vores går
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 18:44

ude og har gjort det hele tiden; selv mit 2,5 måneders hingstføl har ikke vist tegn på at fryse. De har læ i form af træer.

Synes nu heller ikke der har været koldt selvom det har regnet meget; nærmest lidt lummert.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Ind om natten
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 20:45

Her kommer de altså også ind..når shettere ikke engang gider at æde græs og bare står og hænger og ligner druknede mus, så kan de lige så godt komme ind i stalden og hygge sig med hø :-)

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 21:05

På dage hvor det har regnet en del og det har været lidt små koldt og blæsende har dyret blot haft regndækken på. Så går han ude hele dagen som han plejer. De har også mad på folden til at holde sig varme.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Heste...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 22:12

...er vandtætte .

...Og de kryber sjældent i vask.

De bliver godt nok syge til vinter, hvis de skånes for en sommer-byge.

Vi har jo ikke, (ikke her, allefald) haft storm og slagregn og temperaturen har ikke været under 15 grader.

Mine skal ikke være stue-rotter, men sunde stærke vejrbestandige dyr. Så de går ude som de plejer og kommer ind en gang om dagen og får deres vitaminer og bliver trænet osv.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

jettnimand...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2011 22:38

Mine er bestemt ikke stue-rotter.... Det er forædlede og renstammede Oldenborgheste, der kan modstå meget.... Om vinteren går dem der ikke rides uden dækken, og dette uden problemer. De går ude fra 06.30-19.00... (og nej, hver går de heller ikke ude i 'stang' regn).... Men at se heste der står og hænger i regnen og ryster, det er ikke hestens tav i min verden... Pylret hestemor eller ej...

Hvis dine ikke frøs, så bestemt ingen grund til at tage dem ind...

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 00:38

kommer hestene ind for natten, den anden dag frøs selv min fjordvallak, det er første gang jeg har set ham fryse

De 3 shettere frøs også alle sammen, DVén og welsh mountain´en er frygtelig kuldeskære og det fejler aldrig når det regner fryser de begge to så det hopper.

Har også forsøgt med et regndækken på min datters welsh mountain, men det er bare slet ikke nok for hende og hun har ellers lidt og stå imod med...

MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Regnvejr
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 15:11

Jettenimand: Jeg kan godt nok blive sur, når jeg læser sådan noget som du skriver, og det er typisk folk som aldrig har prøvet at have en hest der bliver syg af vejret.

Mine heste er absolut heller ikke stue rotter, normalt heller ikke dækkenheste, går ude så meget som muligt, men når vejret giver den ene lungebetændelse en anden (opstaldet) halsbetændelse, skal jeg så ignorer at de ikke kan holde varmen, og er våde for at gøre dem vejrbestandige.

Man må se på den enkelte hest om de fryser eller ej, nogle kan klarer mere end andre. Vi mennesker er jo også meget forskellige med hvornår vi fryser og bliver syge, så det er irriterende at os med heste, der ikke tåler det her vejr, at vi skal dunkes oven i hovedet hele tiden, som om det er vores egen skyld.

Mvh Rikke

www.rideklub-vestsjaelland.dk

Klubben uden grænser

Ingen bønder = ingen mad.

0
0
Svar på denne tråd

Tihi ...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 15:33

Tihi ... Stuerotter, så har jeg hørt det med

Nå, men jeg indrømmer blankt, at mine heste er en flok snot forkælede, dækken og vat indpakkede "stuerotter" Men pyt med dét, andre må synes hvad de vil.

Nu vil jeg så gå ud og feje den røde løber til stalden og gøre vattæpperne og sutskoene klar i boksene inden hestene skal ind og have deres aftensmad serveret, præcis kl. 18.00

- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Anja (Sussi-Mille)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 17:26

hi hi hi..hold da op et herligt syn jeg fik for mit indre blik.....

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

Uu det' os ...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 18:11

Lillefis: ja ja, man har vel stil

I dag var det så godt nok ikke regnen der drillede, men derimod alle de insekter der er i luften - faktisk har jeg overvejet at ansætte et par tjenere, der kan vifte om hestene med palmeblade, mon ikke de ville sætte pris på det?!

- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Regn...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 18:18

No...no...ikke ind selv om det regner, mine er heldigvis ikke nogle frossenpinde men vi har også en stor løsdrift de kan smutte ind i, men ...men der skal meget til før at ædedolkene kryber i læ sæt nu de misser et græsstrå

Man kan læse sig til meget,

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Døgnfold
Forfatter: 
Dato:  26-07-2011 18:26

Havde lidt forventet at komme til en frysende pony i søndags med kun 13 grader, regn og masser af blæst, men nej det gjorde han ikke. Og den store han fryser såmænd aldrig.

Så de kom bare ind og hyggede lidt i stalden, hvor de fik dagens ration af vitaminer og jeg fik ordnet manen på den ene og sådan noget (gad nemlig ikke at ride i det vejr). Og så tilbage på fold med dem. Uden dækkener vel at mærke.

Jeg kan ikke huske, at jeg nogensinde har lagt et dækken på en af mine heste i sommerperioden.

Men ja, man kan jo kun tale for sine egne heste og mine de står derfor troligt på døgnfold uden dækkener på...

Min venindes hoppe var meget kuldskær og havde altid en super-tynd pels, så der skulle ikke så meget til, før hun var nødt til at lægge dækken på om sommeren også. Hun havde det ellers sådan, at hun syntes det var noget pjat med dækkener i sommerperioden, men måtte ændre holdning, da hun fik sig sådan en kuldskær dame.

Så ja, heste er jo forskellige.

Mvh Hanne

OPRYDNING

Rideudstyr til salg, klik her:

www.hanneshest.dk/ page111_TilSalg_forside.html

Indehaver af 2 stk. skøre muler

Mickey & Shakespeare

Besøg dem her:

www.hanneshest.dk

0
0
Svar på denne tråd

Står ikke på døgnfold
Forfatter: 
Dato:  27-07-2011 19:22

... og har netop valgt sted, hvor de kommer ind hver aften selvom det er fint vejr. Dvs ikke døgnfold....har ligget vågen da min hoppe engang stod på døgnfold og det lynede og tordnede + monster regn (det var tvunget døgnfold) - det ønsker jeg ikke igen, da jeg sover bedst når hesten og dens foldkammerater står i boksen fra kl. 21.

Har oplevet at mine heste altid ville ind ved voldsom regn og blæst....synes slet ikke man er en pylremås hvis man lukker ind når hestene står og ryster af kulde el gerne vil ind for få lidt tørvejr!! Det er meget forskellige hvor sart heste er.. og hvor meget pels de har. Hvis der ikke er læ - mener jeg at de skal lukkes ind ved regn + blæst, hvis temperatur er under 15 grader...... Men vi er alle forskellige som hesteejere....og vi skal respektere hinandens holdninger så længe hestene har det godt!

Mvh Pia

Har en dejlig frieser dreng på 7 år. Han er sød, smuk og rolig. Han elsker at spise....så det med at ride dressur keder ham!

Tidl. hest Mille, en smuk oldenborg; frisk, og energisk - rigtig dame.

0
0
Svar på denne tråd

føllene frøs
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 08:26

Her har især føllene frosset enormt i regn og blæst og har derfor på meget regnfulde dage haft begrænset foldtid.

Jeg syntes de skal ud hver dag - men nogle dage har de kun været ude 3-4 timer i modsætning til deres normale 14 timer.

De har endnu ikke gået på døgnfold, da folden er nyanlagt og der hverken er læ eller skygge. Læskuret er købt og bliver sat op efter høst, ligesom vi til efteråret skal plante læhegn m.m.

Her tages der hensyn til hver hest, og med 2 følhopper med føl så er det nemt at overskue. Jeg håber dog på bedre vejr så de kan komme sig over en lille sommerforkølelse - efterfulgt af at begge føl har haft lungebetændelse pga. vejret.

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Bøgen's Tina

termin 21. april 2012

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

Ikke under 15 grader.?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2011 08:36

i fredags var der 9 grader i Haderup og det havde regnet fra torsdag aften til lørdag morgen..

Fredag aften var jeg ude ved min hest, som stod og frøs.. Er meget imod dækkener om sommeren, men når eneste mulighed er døgnfold.. Så måtte han ind og tørre et par timer også kom han ud med regndækken..

Det blev taget af lørdag til middag..

Håber ikke vi får flere af de dage..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider