Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en hest. Selvom man rider på rideskole, så føler man jo ikke altid at hesten er ens egen.
Når man har sin egen hest, kan man selv bestemme over den, købe ting til den og alt det sjove 
Men.. Der er jo desværre en masse forskellige udgifter og det er et stort ansvar, som der hører med, når man har en hest.
Når du "kun" har 2 års erfaring, synes jeg, at det er for tidligt for dig at have din egen hest.
Men du skal tænke på, at der er jo en masse forskellige andre muligheder for at have med heste at gøre, uden at det nødvendigvis skal være på en rideskole.
For eksempel kunne du :
- Undersøge mulighederne ( og priserne!) på at få halvpart eller helpart på en pony. Enten på rideskolen, eller på en privat pony .
- Hænge et opslag op på rideskolen eller i indkøbsbutikker, hvor du kan skrive at du gerne vil passe heste et par gange om ugen.
Jeg er 20 år nu, og jeg startede med at passe heste, da jeg var 12 år. Min mor passede et dagplejebarn, hvis forældre havde heste. Vi snakkede om, at jeg var helt vild med heste, og så fik jeg lov til at komme op og hilse på hendes heste.
Efter et par måneder begyndte jeg at komme i stalden flere gange om ugen. Jeg striglede hestene, ordnede 4 bokse, ordnede hegn, stillede foder frem til morgenen efter og hentede hø ind fra høloftet.
Samtidig lærte jeg at behandle hestenes sår, og fik lov at være der hvis der kom smed og dyrlæge.
Jeg fik en enorm stor mængde erfaring med at passe heste. Og jeg brugte alt min fritid på det. I sne og regn cyklede jeg op, og mugede ud og lærte at det hele ikke altid er sjovt, når man passer en hest 
Men det betalede sig, for da jeg blev 15 år fik jeg lov til at få min egen hest af mine forældre. Mine forældre hjælper mig meget økonomisk, og det er vigtigt, at man har meget forældre opbakning, når man er ung.
For hvis du ligger syg, så er det vigtigt at dine forældre har tid og lyst til at se til hesten for dig.
Desuden kan det være godt, hvis du får et arbejde, så du kan hjælpe med at betale nogle af udgifterne.
Til sidst vil jeg prøve at remse nogle af de forskellige udgifter op, når man har sin egen hest :
- Købt af hest/pony
- Opstaldning
Kan være billigt på en privat gård, og en anelse dyrere på et ridecenter.
- Smed til hesten, hver 6-7 uge
Jeg giver 800 kr for forsko, 4 sko koster omkring 1000-1500 kr.
- Dyrlægeregninger
En gang om året skal hesten vaccineres, og have ordnet tænder. Ca. 2000 kr. Derudover, kan der jo opstå sygdom for hesten, f.eks eksem, hovbyld, sår/skader eller kolik, hvilket også kræver en dyrlæge.
- Udstyr
Dækkener er dyre, og kan gå i stykker, når hesten ruller sig. Derudover skal man også lægge penge til side til diverse plejemidler, som man kan få brug for, for eksempel hovfedt, sårpray, sæbespåner, shampoo osv.
- Stævner
Hvis du gerne vil starte stævner, skal man vide at det koster startgebyr, benszin og ekstra udstyr, og evt leje af trailer.
- Undervisning
Undervisning er også en fast udgift, da man jo gerne vil holde sin ridning ved lige. Her er priserne meget forskellige.
Der er sikkert en masse andre udgifter, men jeg har dog kun skrevet de største af dem 
Til sidst skal det selvfølgelig siges, at der jo også er tusinde af gode ting ved at have hest. Og jeg er sikker på, at du nok skal få din helt egen hest en dag.
Hvis du har brug for hjælp til at skrive et opslag til rideskolen, så siger du bare til.
Med venlig hilsen Nanna