Jeg har en høj slank TAF og en lille tyk connemara. Ponyen som jeg lige har fået. er beordret på kur af dyrlægen.
Det er jo ikke særligt smart at have to så forskellige heste, men sådan er det nu engang.
Men hvad ville i gøre mht fold?
Pony fik mundkurv på, men kunne ikke greje det med at spise med den. Så jeg klippede hullet større og så skal jeg love for hun fangede fidusen. Derfor ville jeg egentlig bare købe en ny med lille hul igen, men så læste jeg en tråd om slidte tænder pga mundkurv!
(og hun får lidt slidemærker på mulen af kurven, men det kunne vel afhjælpes med en anden type mundkurv)
Derfor har jeg nu forsøgt mig med at opdele folden. Så et lille stykke oppe ved stalden blir ponys også vil jeg rive/harve det til en jordfold og fodre hende opmålt.
Så kan den store vandre ned på græsstykket og spise... Men pony kalder og vandrer langs hegnet og den store styrter ofte tilbage for at se til hende.
Tror i den løsning med de to folde kan komme til at virke på sigt? så kan den store komme ind til pony og være kropssocial nogle timer om dagen eller vil det evt. virke med at pony kan være på græs om natten? Spiser de mindre om natten, eller er det bare noget jeg tror?
Jeg er lidt i vildrede, så gode ideer er meget velkomne.