Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Træpiller og støv
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 14:44

Jeg har nu i 3 mdr prøvet at bruge træpiller i stedet for spåner.

Det er meget nemmere at muge nu-


MEN jeg syntes det støver meget-Jeg spekulere på om det er særligt sundt for hestene?


Hvad er jeres erfaring?

Kan man gøre noget så det ikke støver?

(Har prøvet at vande dem men syntes ikke det holder særligt længe)


mvh

Lisbet




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 15:22

Jeg har slet ikke haft problemer med at pillerne støver... Dem vi bruger er dem fra DLG :)



Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 17:14

Vi havde samme problem med træpillerne, der var støv overalt i stalden, uanset om vi vandende eller ej..

Så skiftede vi til halmpiller, helt samme princip, lige så nemt at muge i, men INGEN støv overhovedet..



Mvh.

Nadja Carlsen


"Ancora impareres"


Hvis det ikke er en frieser er det bare en hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nadja.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 18:19

Hvad koster halmpiller?


Kan i få dem leveret i "poser"?


Og hvorfra får i dem leveret?


Hvad med hestene-spiser de dem ikke?


Mvh

Lisbet




0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanding
Forfatter: 
Dato:  20-07-2011 18:36

Når vi giver træpiller, vander vi dem først. Bare lige så de "åbner sig", og det er nok til, at det ikke støver i stalden. Træstøv i store mængder siges at være kræftfremkaldende, så det kan betale sig at være opmærksom.


Hvis nogle af boksene bliver alt for tørre, får de lige en hel vandkande over sig. Træpillerne kan jo suge helt enormt, og de er jo ikke blevet "beskidte", når de så tørrer igen. Så for os ændrer det ikke på mængden, vi bruger, men bare støvniveauet.



CAROLINE POPP CLAUSEN

0
0
Svar på denne tråd
 
 træpiller
Forfatter: 
Dato:  01-08-2011 22:51

jeg overvejer at prøve det. hvor meget skal der i en boks når man starter op?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider