Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Roepiller? Hvad er det....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 12:00

Meget fjovt opretter jeg nu dette indlæg..

Mange snakker om at I giver jeres shetlændere roepiller udover græsset og hø'et..


Jeg har en shetlænder som jeg er vil at indgræsse på det min græsmark, og så har jeg en som er tidligere forfangen som står på jordfold med lidt græs han kan spise. Derud over får han hø og de får begge vitaminer fra TM..


Hvorfor giver I jeres roepiller, er det nødvendigt når de får vitaminer og hø?



Min sport er min bedsteven, læremester og teammate


- med 2 skøre shettere og en islansk drøm ved min side <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 14:29

Roepiller er tørret og komprimeret sukkerroeaffald.

-Uden sukker


Min store dressurhest lever praktisk talt af hø og roepiller. Derudover får han lidt luzerne alfalfa (mængde afhænger af årstid og arbejdsmængde) og så sine vitamier og mineraler i form af Salvimin grøn.


Ja, jeg vil mene at du bør give en eller anden form for tilskud udover roepillerne og stråfoderet.


Man kan købe sådan nogle små vitaminbrikker, de er super til små ponyer, eller f.eks. Blue Hors Feed complex oven i roepillerne.


Bare så de lige er dækket ind med hvad de behøver.


Med venlig hilsen

Sanne

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Solskin
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 14:39

Hvorfor giver I jeres roepiller, er det nødvendigt når de får vitaminer og hø?


Hun spørger ikke om det er nødvendigt med vitaminer og mineraler, men om det er nødvendigt med roepiller...


Og nej det er ikke nødvendigt med roepiller, de små kræ kan sikkert godt klare sig uden. Roepiller fylder mere end de feder, men personligt vil jeg hellere bruge de FE som roepillerne giver, på mere grovfoder.


Min svigermors shetlænder får også kun vitaminer fra TM og så en blandning af wrap og godt byghalm. Dog synes min svigerinde at det var synd for at ham at der ikke var noget særligt i hans krybbe, så hun gover ham nu 2½ dl opblødt roepiller, hvilket svarer til "ingenting"...


Lille hus sælges, se præsentation.


Nu med Sunny Boy hingsteføl


Sød pony sælges

www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=588350

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 14:42

Sorry, jeg læste vist indlægget forkert


Med venlig hilsen

Sanne

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 
 hrhrhrhhr
Forfatter: 
Dato:  19-07-2011 14:53

Hehe, tak for svarene :)

Okay, det slog mig bare i dag, men de kan sikkert godt undvære så :)



Min sport er min bedsteven, læremester og teammate


- med 2 skøre shettere og en islansk drøm ved min side <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider