Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvorfor olie?
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 21:14

Simpelt og helt alm. spg: Hvorfor giver du din hest olie :) ?

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Olie til hest
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 09:42

Jeg giver olie for huld - og fordi det er godt for hårlaget. Det er sunde fedtstoffer, som hesten har brug for.

Gav jeg ikke olie/fedtstoffer, skulle jeg give mere af noget andet. Her har jeg så valgt, at olie er den bedste løsning i mit tilfælde.

...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer

Flot, brun Bates Caprilli dressursadel sælges, se her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=340611...y=desc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

olie til hest/pony
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 10:59

jeg har valgt at give min hest olie fordi fik af vide, det var godt hvis de skulle ta' lidt på (dyrlægen). samt det er godt for deres pels.

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 12:27

Derfor giver jeg olie (raps-olie):

(hele året: ½ dl. x 3 dgl.,i sommer-perioden dog kun ½ dl. x 2, da der kun gives kraftfoder x 2 dgl.)

- energi

- huld

- fremme fordøjelsen

- mindske kraftfoder rationen

- glans til pelslaget

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

www.wspa.dk

Tak er et magisk ord, der åbner hjerter og døre

Tak er gratis, uopslideligt og bør siges med stil

Så sig TAK

0
0
Svar på denne tråd

sljfkeo
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 15:40

Kan også trække sand ud af tarmene.

Jeg giver en levertrankur en gang i mellem samt linamix og lidt rapsolie om vinteren. For at undgå stivelse som energikilde, for at sikre livsvigtigt fedt (cellens membraner, hormoner, isolering, hud, hår, n-3 fedt er betændelseshæmmende osv.) og for at trække sand ud.

0
0
Svar på denne tråd

og.....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 16:33

det giver også bedre udnyttelse af foderet, og omega 3-6-9, alt efter om man giver en heste-olie. Mindre mælkesyre etc.

Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt, hvad du siger

0
0
Svar på denne tråd

Det har vist sig
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 21:04

at tildeler man olie, så mindskes mælkesyredannelsen i muskulaturen og hesten får bedre udnyttelsen af glykogen. Så heste i træning bør altid fodres med en vis del fedt. Der er dog fedt i mange foderblandinger og man behøver derfor ikke tilsætte ekstra. Tilsætter man ekstra fedt, så bør man være opmærksom på om hesten får nok E vitamin.

Derudover giver det glans og FE på en lille mængde. Det er derfor rigtigt godt til heste der er småtspisende eller heste der ikke tåler stivelse så godt.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider