Man skal altid altid være venlig, rolig og fattet med hensyn til sådanne ting. Ofte ligger der menneskelige problemer eller tragedier bag.
Bank på ejerens dør, og fortæl stille og roligt om dine bekymringer. Alt efter hvordan ejeren tager det, kan du tilbyde din hjælp med evt at finde et sted hvor ejeren kan købe passende foder osv. Eller du kunne hjælpe med at få hesten solgt, hvis det er det der skal ske.
Det allervigtigste er, som Elm siger, vær imødekommende, og overvej dine ord nøje, så du ikke virker frembrusende og urimelig.
Der kan godt ske det, at ejeren beder dig om at forsvinde, men så må du tage den derfra.
Hatten af for dig, hvis du tager problemet op med ejeren. Hesten har brug for nogen, der kan tale dens sag.
Venlig hilsen Nanna