Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 stakkels hest alene og væver
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 10:07

Hej allesammen.


tæt på hvor jeg bor her på falster står en stakkels hest alene på en lille kedelig jordfold. på den anden side af vejen står naboens heste og græsser, men når naboens heste kommer i stald eller ikke lige er til syne står den her stakkel og væver voldsomt. det er meget meget lidt hø den for tildelt og der er ikke noget andet at pille i. en af naboerne har prøvet at melde ejeren til dyreværnet uden held jeg ved også at kun har et sølle skur både sommer og vinter. hvad kan man gøre


Mange hilsner Ginnie.


Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.


ledig boks udlejes i tingsted ved nykøbing falster

1200 kr fuldpas

22900413



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingenting
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 10:20

Der kan højst sandsynligt gøres absolut ingenting !!


Om hesten så ligner "mås og nøgler" så længe den får tildelt en tot halm - så fejler den jo ingen ting ( Læs : ironi)


Men de såkaldte dyreværn gør som regl intet - medmindre hesten er døden nær - selv der hænder det gerne at de intet gør.



Dennie

Med den smukke Lusitano Campeã.


www.naughtycoon.dk

Avl af Maine Coon katte samt salg af katte atikler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fgsdgds
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 11:16

Står også en ved min gamle rideskole.. Flere har forsøgt men intet kan gøres.. for hvert år ser den værre og værre ud. I starten fulgte den med op ad hegnet, når folk red forbi, men ikke mere.. står bare og hænger...



Mvh Michelle





LYKKESMINDES FLINT

KLOSTERMARKENS PAX

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

Wwww.fjordhest.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 så trist....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 12:47

Jeg bliver så trist hver gang jeg hører om disse stakler...

Bare folk dog kunne aflive deres dyr, når de ikke længere er interesserede i dem.....


Man kan ikke redde alle - det ved jeg (som selv har taget en "sølle pony" til mig for godt 2½ år siden - den har et glimrende liv i dag !!), men jeg har så svært ved, at diverste instanser som Dyrenes beskyttelse og Hestens værn osv., ikke kan gøre noget...

Alle kan jo se, at de stakler ikke bliver passet ordentligt...


Triste hilsner

Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tag kontakt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 13:04

tag, på enj venlig måde, kontakt til ejeren af hesten og fortæl om dine observationer! de er muligvis ikke klar over problemet... MANGE heste ejere aner ikke en skid om heste, og så må vi hjælpe hinanden! foreslå en makker til den ensomme hest! eller hvis du har tid, så rid/gå nogel ture med den, så der også sker lidt i dens hverdag :) ved godt alle som regel har nok at se til, men hvis du nu havde lidt tid til overs! Men mit forslag er altid at kontakte ejeren på en venlig og imødekommende måde :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig med elm
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 19:33

Man skal altid altid være venlig, rolig og fattet med hensyn til sådanne ting. Ofte ligger der menneskelige problemer eller tragedier bag.

Bank på ejerens dør, og fortæl stille og roligt om dine bekymringer. Alt efter hvordan ejeren tager det, kan du tilbyde din hjælp med evt at finde et sted hvor ejeren kan købe passende foder osv. Eller du kunne hjælpe med at få hesten solgt, hvis det er det der skal ske.


Det allervigtigste er, som Elm siger, vær imødekommende, og overvej dine ord nøje, så du ikke virker frembrusende og urimelig.


Der kan godt ske det, at ejeren beder dig om at forsvinde, men så må du tage den derfra.

Hatten af for dig, hvis du tager problemet op med ejeren. Hesten har brug for nogen, der kan tale dens sag.


Venlig hilsen Nanna



"Husk altid, at bag enhver hest, der følger en lang historie. Sommetider har de blot brug for at nogen vil lytte og tale deres sag og danne rammerne tiden fremover.."

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 16:32

Er enig med de andre i, at du skal kontakte ejeren.


Man kan heller ikke bare sådan uden videre ringe til dyreværnet.

De gør først noget, når du har: kontaktet ejeren personligt OG skriftligt.


Stakkels hest, jeg håber du kan hjælpe den lidt.


Held og lykke med projektet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 22:41

Hej igen.


tak for jeres gode råd, jeg tror også det er bedst at tale med dem. men hvad nu hvis ejerens forklaring er at den ikke kan enes med andre heste f.eks hvis det er en hingst eller klaphingst ??eller at den altid har været væver uanset om den har stået med

med andre eller ej, hvad siger jeg så ??


Mange hilsner Ginnie.


Du må aldrig have så travlt at dine engle ikke kan følge dig.


ledig boks udlejes i tingsted ved nykøbing falster

1200 kr fuldpas

22900413



0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen svar
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 17:12

man kan jo på forhånd ikke vide hvad ejer har at sige :) jeg ville da bare tage det hen ad vejen, og i første omgang jo snakke med ejer om observationerne....

0
0
Svar på denne tråd
 
 en anden ting
Forfatter: 
Dato:  18-07-2011 07:13

Selvom det er helt ude i hampen , så kunne man jo også spørge ejeren om man kunne købe den , og så SELV give den et bedre liv , eller tilbyde at købe en selskabs pony og stille derind til den .


Stald Graven


Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel .

Basis og Morfologisk kåret .


Welsh sec A : Clausholm Dutch Design kåret .


Pr 1/7 søger en lille partrytter.


Clairvoyance tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider