Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 fodring af fjordhest i boksro
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 07:19

Mit lille gule lyn er beordret boksro efter et uheldigt smedebesøg, hvor hun er blevet sømstukket mange gange og har fået skåret alt for meget af sine små fine hove.

Hun er stok halt og vi venter på at det formentlig bliver til bylder.


Der er professionelle fagfolk inden over dette, men jeg glemte at spørge hvad jeg lige gør med hensyn til fodring.


Hun får pt hø i hønet, står på spåner og får vitaminbolsjer.


Hun har slanket sig rigtig meget og er nu slank som hun skal være, dog er hun begyndt at tabe muskler, som jeg pt. ikke kan gøre så meget ved, da hun er dømt i fuldstændig ro i boksen ihvertfald de næste mange uger.


Jeg synes ikke hun skal tabe sig mere og får ca. 7 kg hø dagligt fordelt på flere måltider..


Jeg er selvfølgelig bange for at hun bliver fed igen, så passer på.


Har læst mig frem til at heste der har haft problemer med forfangenhed kunne have gavn af et magnesium tilskud, men hvad blander jeg det lige op i?


Hvad gør jeg for at hun ikke bliver helt muskel afpillet?


Og har I en ide til hvad jeg gør for underholdning?


Hun er tilgengæld ved godt mod og faktisk sød til at stå og få fodbad med begge hove i hver sin balje samtidig, så det er godt.


Ideer til fodring af 1 stk. sygemeldt fjordhest søges... Jeg er så bange for at hende mave går i stykker...


Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var sørme uheldigt!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2011 07:37

Mit råd til dig er at give hende Leisure Mix fra Brogården, Lucerne light og ca 6 kg hø dagligt.


Du kan ved Græsted Dyreklinik ( søg på nettet) købe Pro-Digit, som en 30 dages kur. Det er magnesium i afmålt portion samt andre gode ting.


Min fjordhest er i gang med kuren lige nu efter en mild grad af forfangenhed, og hun trives rigtig godt igen og var meget hurtigt over det.


Man kan få forskellige sliksten til ophængning i boksen. Det kan de fint underholde sig med i lang tid.


God bedring til din hest:)


Stald Pedersminde.....fjordhest, islænder, irish cob og dansk varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville
Forfatter: 
Dato:  16-07-2011 06:46

Jeg ville give hende : Hø/ evt tør wrap , 1½ kg, når hun står på spåner , opblødte roepiller,lucerne og en vitaminbl .


Stald Graven


Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel .

Basis og Morfologisk kåret .


Welsh sec A : Clausholm Dutch Design kåret .


Pr 1/7 søger en lille partrytter.


Clairvoyance tilbydes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-07-2011 11:10

Jeg fodrer hende med hø, som jeg sætter i vand.


Ser denne mængde fornuftig ud?


4 kg tørt hø morgen og aften


200 g roepiller i tørvægt morgen og aften.


6 vitamin bolser fra TM vinter-udgaven?


100 g Lucerne alfalfa fra DG.


Lidt tørrede brændenælder.


Græs får hun som sagt ikke og når hun er ude har hun mundkurv på.


Får hun protein nok?


Jeg er interesseret i at fodre med så lavt et sukker og stivelsesindhold som muligt.


Jeg lægger hendes hø i blød i nogle timer.


Hvad vil I anbefale af vitaminer?


Jeg synes ikke bolsjerne er optimale..


Jeg har kig på Surelimp fra Brogården, Salvimin Grøn, Travo eller er der andre forslag?


Regulator Comp. er ikke en mulighed desværre..


Kærlig hilsen

Stine


- Mor til Andreas 2. juni 2006

&

Kaya Rosa 10. august 2007


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider