Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

"Scan Ismovit" mod astma??
Forfatter: 
Dato:  11-09-2000 22:21
Hejsa!!
Vi har desværre fået en hest med astma som medfører, at den hoster og til tider har svært ved at få vejret.
Vi har via vores dyrlæge fået et produkt, der hedder "Scan Ismovit", der skal hjælpe heste med hoste og åndedrætsbesvær. Produktet er ikke tilsat medicinske medikamenter, men er vist mest baseret på urter.
Jeg ved ikke noget om produktet, men vil gerne vide lidt om, hvad det egentlig er, og om det er effektivt!
Nu er det så, jeg gerne vil høre fra dig, hvis du kender dette produkt og har enten positive eller negative erfaringer med det!
Med håbefulde hilsner
Lise Lotte
0
0
Svar på denne tråd

RE: "Scan Ismovit" mod astma??
Forfatter: 
Dato:  12-09-2000 19:58
Hej Lise lotte

Jeg kender ikke produktet, men hvis du skriver ned, hvad det indeholder og mailer det enten direkte til os, eller via Heste-nettet, så skal vi prøve og svare dig på, hvad urterne o.s.v. virker på.

Michael
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-09-2000 10:21
Hej Lise Lotte

Produktet er meget brugt til hosteheste (kronisk eller ifm. sygdom) og er meget effektfuldt. Du kan med god samvittighed bruge det.

Hilsen Pi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-09-2000 15:51
Hej Lise Lotte!
Jeg har selv en overgang brugt Scan Ismovit til min hest. Jeg synes at det er kanon godt, og anbefaler folk med hosteheste at bruge det. Men selvfølgelig er det jo ikke medicin.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-09-2000 15:21
hej

min gamle pony var også kronisk allergisk mod svampesporer. jeg havde den i over 10 år og jeg tror jeg har prøvet, hvad der er på markedet for hosteheste. Alt fra hvidløg, urter, bronchinol til ventipulmin og scan ismovit. nogle af produkterne havde en lille virkning, deriblandt Scan Ismovit. men den var lille selv efter 4 mdr dobbelt dosis, og scan ismovit er meget dyrt. faktisk var frisk hvidløg og udeliv, det eneste der fjernede hans hoste. mit råd til dig : Giv den så meget frisk luft som muligt, evt. en udeboks, lad den stå på spåner, alt stråfoder skal være gennemvædet i min 2 timer og så er en god kondition også med til at holde hosten nede.hvis scan ismovit virker og du har råd til det, synes jeg det er et fint. produktet er meget anerkendt og absolut super godt til langt de fleste tilfælde. MEN husk det er bedre at forebygge end at helbrede, så find ud af hvad det præcist er hesten ikke kan tåle, og prøv så at udgå dette. Jeg havde en god sports og konkurrencepony med kronisk allergi i 10 år.

held og lykke

venlig hilsen line
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-09-2000 10:44
Hej Lise Lotte

Vedr. Scan Ismovit, så har er der mange heste som har fået en positiv effekt. Produktet er baseret på urter mm. Og er udviklet af dyrlæge Lenneht Østblom, Østbirk/Silkeborg.

Men ellers er der Sensi Stop, som bla. har været omtalt i tv - bruger det personligt selv.

Det er en engangs kur som man bruger i ca. 3 mdr. Produktet forhandles/udvikles af allergist Lars Rudbeck, tlf. 48 30 28 27. Prøv evt. at se www.allergi-astma.dk

Held og lykke

Lene G. Iversen
Viborg
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-09-2000 21:49
Tak for jeres svar allesammen!
Michael: Jeg kan desværre ikke skrive hvilke urter "Scan Ismovit" indeholder, da der ingenting står på pakken derom - kun at det indeholder 47 % urter.
Jeg kunne ellers godt tænke mig at vide lidt mere om, hvad det egentlig er, jeg giver min hest, men urte-ingredienserne er ikke specificeret ud, så det er ikke muligt!
Line: Det er nemlig lidt mærkeligt, hvorfor hesten har fået allergi, da den står ude så meget af tiden, som det overhovedet er muligt - den står kun inde om natten, hvor den så får hø og halm. Stod den inde alle døgnets 24 timer var det nemmere at forstå, men den er ude alt den tid, det er muligt.
Men det med at gennemvædde høet, var måske slet ikke en dårlig ide`!
Lene: Okay "Sensi stop" - jeg har aldrig hørt om det før. Er det et dyrt produkt? Hvor kan man købe det? Hvis det virkeligt er effektivt, vil jeg prøve det til min hest.
Men endnu engang tak for jeres svar - jeg synes heldigvis, jeg kan mærke at min hest er blevet lidt mere frisk, siden vi begyndte at bruge "Scan Ismovit", så jeg må bare håbe, det bliver endnu bedre!
Mvh.
Lise Lotte
(Holstebro)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-09-2000 10:33
Hej Lise Lotte

Vedr. Sensi Stop, så syntes jeg at du skal prøve at rette henvendelses til allergist Lars Rudbæk, tlf. 48 30 28 27.

Ca. 70% af de heste som han har i behandling, er blevet kureret eller har fået det væsenligt bedre.

Produketet koster ca. 1.400,00 kr. for en 3 mdr.s kur. Men du kan sagtens tale med ham, uden at købe noget. (du må gerne hilse ham fra mig).

Men i mine øjne er den kur ikke dyre, end meget af det kunstige medicin som dyrlægerne anbefaler, og som ikke er kurerene, men bare en midlertidig løsning.

Vedr. det med at din hest går meget ude, så kan jeg fortælle, at jeg har fået en stor 2 års hingsteplag i stalden. Selvom han altid har gået ude, og aldrig været på stald før, så lider han af pollenallergi så det basker. I øjeblikket taler jeg med ejeren om, at prøve Sensi Stop på hesten.

Hvis du har noget som du mener jeg kan være behjælpelig med, så er du velkommen til at maile til mig på: lgi@sol.dk

Held og lykke

mvh.
Lene G. Iversen
Viborg
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-09-2000 13:28
Hej Liselotte
Jeg er netop ved at være færdig med sensi stop kuren på min hest. Han har astmatisk bronchittis og kan absolut ikke tåle svampespore. Han går ude så længe det kan lade sig gøre og står i spåner inden for.
Desuden har jeg købt stjernefoder som er støvfrit, 20 kg koster 50 kroner så det er ikke så dyrt.
Sensi stop: Jeg er jo som sagt snart færdig med kuren til Top. Jeg har ikke rigtig kunne ride ham i 1½ år, men da jeg startede med kuren kunne jeg begynde at ride ham igen og nu er hosten væk. Nu kan vi ride uden at hosten generer ham Jeg kan kun sige god for det!
Du må endelig maile mig, hvis du har brug for nogle råd!
Held og lykke
Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider