Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Udstyr..?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 12:42

Hej alle sammen jeg har jo fået grøntlys og må nu få hest og jeg vil høre jeg med hensyn til sadel så istedet for at have både en dressur sadel og springsadel er der jo kombineret sadel som jeg jo gerne vil have for jeg vil jo både springe og dressere.. og nu har jeg jo ike fundet en hest i nu men vil jo lige høre jer om størrelser hvordan er det når man skal til at købe sadel? For er der en bestemt sørrelse og den skal jo ligge godt på ryggen og ikke gnave eller hvordan er det nu hvor man skal købbe sadel.. det er jo ikke sikkert man kan købe en med ??!

Selv den bedste rytter gør fejl.

Ali Boy min dreng

Den stolte ejer af Nero & Mis

0
0
Svar på denne tråd

Sadel...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 14:49

Nu er der jo ikke 2 heste, der er ens bygget, så når du har købt en hest, skal du have en sadelmager på besøg, som kan hjælpe dig med at finde en sadel, som passer i størrelsen til både dig og hesten.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Dyrt??
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 15:43

Uhh ha .. Ja men er det ikke pænt dyrt?

Sagde Cecilie Klint Clausen:P

0
0
Svar på denne tråd

nej.....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 16:13

Nej. :)

Min sadelmager tog 500 kr for det, hun kommer "langvejs" fra, det tog en time, og hun så mig ride i min gamle sadel, og anbefalede så en anden, og hun ramte plet!

Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt, hvad du siger

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 17:01

Jo, det er dyrt at have hest og det hamerende dyrt at købe sadel. Sadler (gode læder sadler) er dyre.

Når din drømmehest er fundet så skal du kontakte en sadelmager som kan komme ud (evt komme ud med nogle sadler og prøve på din hest) Så kan han/hun finde ud af nogle mærker der ligger korrekt på hesten. Samt hvad du også synes er bedst at ride i.

Uden kyndig vejleding, risikerer du at sadlen ligger forkert - og den får ondt i ryggen (ergo dyrlæge). Så jeg vil anbefale dig en sadelmager. Ikke ligge og rode med sadelprøvning selv. Som regl skal sadlen du får/vælger eller sademageren vælger til jer - også omstoppes til hesten med det samme.

Min sadelmager tog 600kr for det. Tog 1.500 kr for det inkl. første hele omstopning af sadlen. Og det synes jeg er BILLIGT :)

Jeg har to sadler - en dressur og en spring. Sadlerne bliver tilset hvert år af sadelmageren om de stadig ligger som de skal. Hvis ikke, skal de omstoppes om (Dvs 3.000 kr ialt for begge sadler)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Dyrt??
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 17:25

ja det ville sku være ærgeligt hvis jeg øddelagde ryggen på den... Men hvis man nu for sadel med så kunne det være man kunne få en ligesom den når den endag er færdig som sadel men altså man skalhave en "dyr" sadel mager til at kigge på hvad man skal bruge så forstår jeg bare ikke hvorfor man kan købe en sadel i en butik? altså er det også sådan mend trenser/hovedtøj?

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 17:49

Ofte dem der har butikker er ikke sadelmagere. De er sadelsælgere. Der er stor forskel. Gå udenom at blive vejledt af butikken mht til sadel. De skal sælge - og det er dét de vil.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

dyrt???
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 21:22

Nåår ja mente heller ikke at det var det samme men hvis at man skal have en sadel mager til at lave sadler til ens hest og til at vejlede og tilpasse og stoppe hvad tjerner de andre så på det de kan jo ikke sælge noget som helst så?

0
0
Svar på denne tråd

Ryttermærker
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 21:36

Bare fordi du køber en hest hvor der følger en sadel med, så er det bestemt ingen garanti for at sadlen passer ordentligt til hesten.

Ud fra dit indlæg kan jeg læse at du ikke ved hvordan man tilpasser en trense til hesten. Jeg vil derfor foreslå dig at inden du begynder at kigge på hest så skal du tage ryttermærkerne først. Når du tager ryttermærkerne lærer du hvordan du begår dig i en stald, hvad du skal være opmærksom på når du rider i skoven, hvordan du tjekker at udstyret til hesten er i orden og passer til hesten. Samt meget meget mere.

I ryttermærke 4 lærer du også hvad man skal være opmærksom på når man ejer en hest.

Der følger mange mange flere udgifter med end bare at købe en hest. De skal vaccineres, have tjekket tænder, ordnet hove osv. Alt det koster meget mere end 500kr (som du synes er dyrt for en sadelmager)

Så gør dig selv og dig kommende hest den tjeneste at tage ryttermærkerne. Det er derfor at de er lavet

Alle større rideklubber tilbyder ryttermærkerne, så det er bare at komme igang. Ellers gik på dansk rideforbunds hjemmeside.

"The Truth is, whereever you choose to be, it's the wrong place."

-C. Palahniuk.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2011 09:54

Sorry, men jeg ville godt nok også tage ryttermærkerne først, og evt alliere dig med en erfaren og kyndig hestekender, inden du går igang med hest på egen hånd... det er jo ikke et hamster :)

jeg mener ikke man kan have egen hest, hvis man ikke er i stand til, fx at tilpasse en trense! Der er SÅ mange andre mere erfaringskrævende områder omkring heste hold, end tilpasning af trensen!

så tag ryttermærkerne først og få noget erfaring før du anskaffer dig din egen hest :)

Det vil både du og din kommende hest blive rigtig glade for!! Det ville jo også være surt for dig hvis det ender galt fordi du er for uerfaren :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider