Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadel hvordan?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 11:53

Jeg skal ud og købe mig en ny sadel øv altså hvde ellers en lækker sadel tilmin gamle hest, men den passer ikke på min den nye.

Jeg havde tænkt på en Thorowgood fra hooks fordi:

At man kan indstille bomviden og gidder ikke at rende frem og tilbage med brugte sadler for at finde en der passer det er SÅ besværligt

Nu er mit spørgsmål til jer. Hvi man kan indstille bomviden på en sadel er det så sikkert,at den passer? Naurligvis skal størelsen på sadlen også passe, jeg skal nok have en str 17.

Dt er D. der er tale om.

np.netpublicator.com/netpublication/ n24208767

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

Sadel...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 12:17

Nej, bare fordi bomvidden passer er det ikke sikkert at resten passer til hesten - der er jo også forskel på sadelpudernes form og længde, bommens facon osv.

Så der er vist ingen vej uden om et besøg hos en sadelmager. Mange af dem har også gode brugte sadler med, så man kan prøve sig lidt frem eller få rådgivning i hvad man skal kigge efter.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 12:43

kan du slet ikke være sikker på...

Min veninde, som er en dygtig og meget anerkendt hestekiropraktor og med stor viden omkring sadler, oplever rigtig tit, at eksempel Isabel Werth stofsadlerne, som kan monteres med forskellige kopfjern, faktisk ikke ligger rigtigt på ret mange heste..

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

damgaard
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 13:01

Øv det er godt nok ærgeligt troede lige jeg kunne spare besværet.

Tak for svarene

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

ang sadel
Forfatter: 
Dato:  12-07-2011 19:38

nu har jeg lige været igennem det samme som dig med min unghest..han er kortere i ryggen end ´min afdøde dressurhoppe..min hoppe gik med en isabel werth dressursadel som lå upåklageligt på hende..en rigtig sofasadel.men min nye som er lidt kortere i ryggen måtte jeg købe en albion dressursadel til..men jeg fandt den brugt.så først og fremmest må du evt via en sadeltilpasser finde ud af hvilken sadel der passer til din hest og så finde en sadel derefter..de kan give dig en ide om hvilke mærker der findes til sådan en type som din..men husk at sortere i evt salgstaler...held og lykke med jagten..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider