Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Svamp i hovvæggen
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 07:40

Min hest har desværre fået noget svamp i hovvæggen. Vil derfor høre, om der er nogen, der kender til nogle gode midler, man kan behandle det med?



Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 svamp........
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 08:17

Jeg kender en del alternative behandlings metoder, men vil ikke bare slynge ud, når jeg har så sparsomme oplysninger.


hvad siger dyrlægn og smeden, de er vel kommet med råd og vejledning?


jette



Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk



Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge/smed
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 08:24

Hej Jette,


Jeg har endnu ikke konsulteret dyrlægen, men min trimmer havde ikke mere tilbage af det produkt, som hun ville anbefale, og det kunne nemlig ikke købes i DK. Derfor vil jeg høre, om der fandtes noget alternativ. Det er jo vigtigt at svampen bliver "dræbt" hurtigst muligt, så det ikke udvikler sig. Hun har naturligvis skåret/raspet så meget væk, som det nu var muligt


Svampen er opstået, der hvor sømhullerne var. Tror simpelthen han er allergisk overfor metal i fusserne.



Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 nok ikke allergi
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 10:19

men det er jo der hvor hornet er "i stykker" at svamp kan trænge ind :)


Du kan smøre det med blue horse antisvamp olie.


Der kan også vaskes i Iodine - er det ikke det det hedder?


Spalding dressur sadel sælges

NY PRIS!!


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blue Horse antisvamp olie?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 10:29

Hej Svensen,


Mange tak for tippet. Har lige prøvet at google ovenstående produkt, men der kommer ikke noget frem! Kunne du evt. sende et link? :-)



Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Antisvamp fra Brogaarden.
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 12:30

Brogaarden har en god antisvamp hovolie, se link :


www.brogaarden.eu/Plejemidler- Hest.142.aspx?recordid142=30835

0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 tak! :-)
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 12:59

Så vil jeg da lige smutte forbi Brogaarden idag :-)



Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja sorry
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 14:57

det er nok nærmere brogaarden end blue horse :)


Spalding dressur sadel sælges

NY PRIS!!


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ldsjfle
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 17:45

Jeg prøvede ved samme problem olien fra Brogården, med det resultat at hovene ikke kunne optage fugt og elasticiteten og hornkvaliteten blev ringere. Jeg prøvede også et andet svampedræbende middel med samme effekt + ætsning.


Hvis hesten ikke er øm eller halt af det, ville jeg ingenting gøre ud over at få smed tit eller file selv mellem trim.


Siden jeg stoppede behandlingen og begyndte at file selv mellem trim er det gået hurtigt fremad. Jeg smører med levertran en gang i mellem.


Hvis det er slemt hos din, så ville jeg få en dyrlæge og evt. en anden smed til at kigge også.


Stort set alle de råd man får tørre hovene voldsomt ud, så man skal veje for og imod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 en mulighed
Forfatter: 
Dato:  06-07-2011 19:06

dengang min havde svamp for flere år siden, fik jeg at vide af min smed at jeg skulle vaske hoven og sætte den i blød i blå biotex 10-15 min hver dag, og lade han gå på en så tør mark som muligt, det tog ca et par måneder så var hoven fin igen, det virkede fint







0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej "Bonz"!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 10:38

Tørrede det ikke hoven helt vildt ud? Og kunne du ride den hest i de to måneder, indtil hovene blev normal igen?



Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2011 11:05

det gik fint, blå biotex består efter hvad jeg ved og har fået at vide af små enzymer som går ind og slår bakteriert ihjel, min hest var ikke videre mærket af det andet end at han var lidt ømtået på grus

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider