|
|
| Beskæring |
|
|
Jeg har et føl på 1 måned og 11 dage. Hvornår havde jeres føl smed for første gang???
Lykkelig ejer af dejligt paint-føl - se billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| første gang |
|
|
da han var 6 måneder.. det var der jeg fik ham hjem. Personligt ville jeg få en smed ud når føllet er en tre måneder.
Gør det nemmere for alle ved at vænne ham til at løfte ben... bank lidt på hovene med hovrenseren mv.
Bare fordi man er blevet 30 kan man godt elske ponyer
MIN HJEMMESIDE
HINGSTEPLAG TIL SALG, 2500; SE PRÆS.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er meget |
| Forfatter:  |
Linda & Shetterne |
| Dato:  |
14-07-2004 10:33 |
|
forskelligt fra føl til føl hvor hurtigt hovene vokser. Det ene af vores føl blev beskåret første gang da hun var 2 mdr. og vores andet føl trænger også snart til beskæring, og hun er ikke engang 2 mdr endnu.
Andre gange har jeg kunnet vente med beskæring til de er 5-6 mdr.
Hilsen Linda Se min hjemmeside på: www.stutteridalbo.dk |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tal med smeden |
|
|
Hej Mie
Hvis jeg var dig ville høre min smed om hvad han synes, du skal tænke på at hvis der noget der skal rettes skal det gøres så hurtigt som muligt. Faktisk er det meget vigtigere at du får smed rimeligt tit det første år end senere hen (alt er relativt) fordi vækstlinierne er lukkede når de er et år og ældre. Faktisk lukker nogle af dem tidligere.
Jeg havde smed første gang til mit føl da hun var
1 1/2 måned, der var ikke meget der skulle rettes men så fik han lige fat i hende og set på hovene, han siger så at jeg skal ringe til ham igen om 2 måneder.
Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da den var 1 måned |
| Forfatter:  |
Sussie |
| Dato:  |
14-07-2004 13:13 |
|
Den havde skæve ben, så vi har haft jævnligt besøg, lige fra den var helt lille.
Det har også båret frugt, for den har (næsten) perfekte ben i dag, hvor den er 15 måneder.
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
|
|
for svarene. Hun har pæne og lige ben nu, og hovene ser fornuftige ud. Men jeg snakker med ham, og får ham lige til at se på hende når han alligevel måske en dag kommer forbi.
Lykkelig ejer af dejligt paint-føl - se billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet