Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Indhold i din striglekasse?
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 17:59

Kære HN.

Spørgsmålet er helt enkelt: Hvad indeholder din striglekasse/taske ?


Hvilke strigler bruger du? Og hvorfor? Kan du anbefale dem? Hvor købes de?


Ja, og hvad har du ellers i den?


Jeg står nemlig og skal ha købt nogle strigler til min plag, da jeg helst ikke vil bruge de samme strigler til den unge og gamle og syntes kun at de steder jeg har besøgt, har strigler af dårlig kvalitet :(



Mvh. Stine

Med

Ponydyret Star Fighter

Og

Pintoen Inzaghi

________________________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 Strigler
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 18:18

Jeg har købt mine strigler i Hööks for cirka 6-7 år siden.

Bl.a dem med naturhår - de er super gode og holdbare og priserne er ok efter min mening.


Derudover har jeg en blød/bøjelig gummistrigle/gnubber.

Elastikker, hovrenser, showshine osv.


*Winnie & Falcon*

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 18:29

Jeg har efterhånden flere striglekasser med alt mulig l*ort i som jeg fået skrabt sammen i løbet af årene...;o)


Nu bruger jeg en stor kasse med låg som beautybox, der er alt mit flettegrej, div. spray, olie, lak, klude, svampe, vat, lammeskindshandske osv i som jeg ha med når vi skal i byen.


I min daglige spand med strigler har jeg:

  • en plastikstrigle
  • en stiv børste med lange hår
  • en stiv børste med korte hår
  • en blød børste
  • en furminator
  • en hovrenser
  • en hårbørste (en til mennesker for den er så god til halen, men meget billigere end de originale hestehale børster)

Lille hus sælges, se præsentation.


Venter Sunny Boy føl juni/juli.

0
0
Svar på denne tråd
 
 basisstrigler
Forfatter: 
Dato:  02-07-2011 08:45

Ryddede ud i min striglekasse i foråret, fordi den var fyldt med alt muligt, jeg aldrig brugte, nu indeholder den den:


en plastik strigle til at fjerne det grove snavs

en rundstrigle/gnubber til at fjerne mudder og løse hår

en langhåret stiv børste til let snavs, hovedet, manen og halen

en kam til hovskægget (har en tinker)

en korthåret blød naturhårsbørste (kardæsk) til at fjerne støv

en hovrenser


Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 12:40

Min strigle-kasse indeholder så lidt som muligt...


Og helst kun striglere af mrk. Börstig...


www.mysir.dk/ B%C3%B8rste%20samt%20b...ivelse.pdf



Hvert græsstrå har sin egen dugperle


www.wspa.dk


Tak er et magisk ord, der åbner hjerter og døre

Tak er gratis, uopslideligt og bør siges med stil

Så sig TAK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her om sommeren
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 16:52

bruger jeg faktisk kun en hovrenser og en børste med halvstive hår til at tage det værste skidt


Om vinteren udvider jeg med en gummignubber og en plastik-strigle.


Derudover har jeg en hårbørste til hale og maner - og en saks til klipning af man og hale.


Og så har jeg naturligvis alverdens bras jeg aldrig bruger


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sjkfldsf
Forfatter: 
Dato:  03-07-2011 22:13

To alm stive børster - en til hver hånd.

En alm plastik strigle - til tørt mudder.

En rigtig dyr blød børste - til det sarte fjordhestehoved Her synes jeg ikke man skal spare, der er stor forskel på billige og dyre bløde børster


En alm støv børste

En meget meget blød børste med lange hår - fordi han synes, det er dejligt - han bliver helt salig og falder i søvn.


En stor helt stiv hovbørste - så jeg ikke får snavs i mine boots.

To hovrensere - så de også kan bruges til refleksøvelser


En hovkniv

En køkkenrulle

En saks - nej to faktisk

En bøtte sårhealer

En bøtte mudblock

En flaske arnikagele - til evt. slag.

Engangshandsker

Tynde arbejdshandsker


Det meste er købt i alm rideudstyrsforretning, dog er selve kassen en stor firkantet murespand med hank købt hos trælasten, almindelige striglekasser kan der jo ikke være noget i

Arnika samt blød børste er bestilt over nettet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oster Bøster
Forfatter: 
Dato:  04-07-2011 10:46

Jeg bruger udelukkende de ergonomiske børster fra Oster:


Starter med en knubber, som samtidigt masserer hesten, derefter en stiv børste til det sidste skidt, så en blød børste med ægte hestehår til at fjerne de løse hår og det sidste støv. Slutter af med man og hale børsten (som er helt unik, river ikke hårene af halen ) og hovrenser:-D



De er ikke de billigste man kan få, men tilgengæld ryger der ikke så meget som et hår af børsterne, så jeg vil vove at påstå at man har striglere for evigt:-D


"Handicap er ikke en hindring for ridning, gør det bare sværere:-)"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider