|
|
| Antal heste sammen på fold |
|
|
Hejsa Jeg vil gerne hører hvor mange hest i har gående på samme mark, er de blandet i køn og evt hvor mange af hver på hvor stort et areal.
Line R.I.P min smukke Moonlight og hendes nyfødte søn. 8-5-10 - 9-5-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
har p.t. to. en vallak og en hingsteplag. sidst på sommeren kommer en ifolet hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blandet ... |
| Forfatter:  |
Anja (Sussi-Mille) |
| Dato:  |
01-07-2011 08:13 |
|
Jeg har 5 gående, 2 hopper og 3 vallakker på knap en hektar, tror jeg.
"The older I get, the surer I am that I'm not running the show." - Leonard Cohen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
på den store fold i dalen har vi: 2 voksne vallakker på ca 11-12 år, en 4 års hingst, en 2 års hingst, og to 1 års hingste gående sammen. så har vi en enkel "lille" fold hvor der går 2 vallakker og en hoppe. På den anden store fold har vi: 7 hopper i alderen fra 2 år til 20 år gående, og det er alt fra en shetlænder og op til store dv hopper.
opstaldning i vester skerninge tilbydes. En ledig plads i løsdriften og en ledig boks haves. vi har mindre ridehus og ridebane, gode turmuligheder, og springbane+militarybane kommer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
talatinian |
01-07-2011 09:52 |
|
Vi har 8 heste/ponyer på 6 Tønder land - 2 DV hopper på 2 og 6, 1 oldenborg vallak på 14, 2'er pony hingst på 1, 3'er pony hoppe på 1, shetter hoppe på 12, shetterføl hingst (3 mdr.) og shetter vallak på 24+... Så en kæmpe pærevælling af størrelser og køn, men det fungerer til UG. Dog er vi så også så heldige, at vi har 2 skure/løsdrift de kan være i.. Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har to hopper på ca. 10.000 m2 fold 
Sascha Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside: sh-foto.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På min hests.. |
|
|
fold går der tre valakker.. Der er to varmblodheste og en friser.. De er fra 4 -14 år.. De har 2-3 hektar at boltre sig på..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Jeg har en hoppe og 3 vallaker til at gå sammen uden problemer, de har 2 marker jeg kan lukke sammen med jævnt og kuperet terræn jeg vil tro der er 2 1/2 hkt. ca.
livet med heste er en gave, det er hårdt arb. men alligevel enormt beroligende
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trovshøjgaard |
|
|
Hm ja det er jo meget forskelligt. Det er nemlig fordi at ved os kan 2 valakker og 5 hopper på 3,5 hektar med fint græs, ikke enes. Nu er de så delt i tre for at se hvordan det vil gå, men det er hårdt for markerne, for så får de ingen ro.
Line R.I.P min smukke Moonlight og hendes nyfødte søn. 8-5-10 - 9-5-10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste på græs. |
Katrinen |
02-07-2011 09:41 |
|
Vi har 10 vallakker og 5 hopper gående på 6 HA kuperet græsfold. Der er plads til alle og det er rigtig sjovt at observere så stor en flok. Det er 4 heste og 12 ponyer i alle størrelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesteflok |
talatinian |
02-07-2011 10:24 |
|
En overgang havde jeg to vallakker gående, der bare hyggede sig og nød hinandens selskab... Men en dag kom der hopper på folden, og jeg skal lige love for det ændrede sig. Den ene vallak var kastreret sent, så han blev hingstet, og han endte med nærmest at ville tage livet af den anden (meget søde og uskyldige) vallak, da han ville have hopperne for sig selv. Så her måtte vi skille dem ad!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 111111 |
|
|
jeg har 2 fjordhopper og en sjætterhoppe gående på en halv hektar har ingen vallakker anette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hjemme ved ejendommen har vi 2 hopper på 1 ha. På engen har vi 1 vallak, 2 hoppeplage og min gamle hoppe på ca. 3,5 ha. Jeg har erfaring med at en flok enes bedst, hvis der kun er 1 vallak.. Men det er selvfølgelig meget forskelligt. Hvad med at skille hopper og vallakker ad? = 2 folde
Mette Højvangs Lumina Elbækgaards A'moon Elbækgaards Roma Nova Mor til Mie d. 9/3-2010 Termin d. 14/9-2011 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere folde |
|
|
På fold 1 går det i alt 14 heste pt. Blandet køn og alder, og vi har aldrig haft problemer i flokken.. Fold 2 blev etableret da vi havde en hingste plag, men han er solgt nu, så det er 5 ponydrenge der ikke kan tåle så meget græs og en enkelt hoppe som ikke fungerede i den anden flok. så er der 2 løsdrifter med 8 i den ene og 9 i den anden, den første med blandede køn og alder, den anden med avlshopperne og plagene, pt kun hopper. Alle hestene har rigeligt plads, så de kan komme væk fra dem de ikke gider snakke med den dag  personligt går jeg ind for store flokke, så hesten får det så naturligt som muligt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flok er godt |
|
|
Jeg har 12 stk gående på 5 hektar vallak 13 år 182 cm vallak 11 år 165 cm vallak 17 år 165 cm vallak 8 år 79 cm hoppe 8 år 165 cm hoppe 10 år 165 cm hoppe 7 år 134 + hingsteføl hoppe 3 år 140 cm hoppe 2 år 129 cm hoppe 2 år 163 cm vallak 2 år 158 cm og de går en stor lykkelig flok. Der er aldrig problemer, de opstår først hvis man skifter ud ofte
Med venlig hilsen Maria-Louise Thane Kallehave Stutteri Thanehøj - avl af DV og DSP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|