Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Antal heste sammen på fold
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 00:17

Hejsa

Jeg vil gerne hører hvor mange hest i har gående på samme mark, er de blandet i køn og evt hvor mange af hver på hvor stort et areal.




Line

R.I.P min smukke Moonlight og hendes nyfødte søn. 8-5-10 - 9-5-10

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 05:37

har p.t. to. en vallak og en hingsteplag. sidst på sommeren kommer en ifolet hoppe.


Naja Zehlmann

www.team-blueheart.dk

- hingste fra hele DK

http://www.hestesans.dk -hovtrimmeren Peter Richter

www.ringkoebingdyrehospital.dk -Dyrlæge Leif Sohnemann

Gelenegle til billige penge

www.nail4you2wear.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blandet ...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 08:13

Jeg har 5 gående, 2 hopper og 3 vallakker på knap en hektar, tror jeg.




"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Blandet...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 08:40

2 valakker 1 hoppe


Kongur fra litla-moshvoli

Vikur fra Baverslund

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 09:19

på den store fold i dalen har vi: 2 voksne vallakker på ca 11-12 år, en 4 års hingst, en 2 års hingst, og to 1 års hingste gående sammen.


så har vi en enkel "lille" fold hvor der går 2 vallakker og en hoppe.


På den anden store fold har vi: 7 hopper i alderen fra 2 år til 20 år gående, og det er alt fra en shetlænder og op til store dv hopper.




opstaldning i vester skerninge tilbydes.


En ledig plads i løsdriften og en ledig boks haves.


vi har mindre ridehus og ridebane, gode turmuligheder, og springbane+militarybane kommer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 09:52
Vi har 8 heste/ponyer på 6 Tønder land - 2 DV hopper på 2 og 6, 1 oldenborg vallak på 14, 2'er pony hingst på 1, 3'er pony hoppe på 1, shetter hoppe på 12, shetterføl hingst (3 mdr.) og shetter vallak på 24+... Så en kæmpe pærevælling af størrelser og køn, men det fungerer til UG. Dog er vi så også så heldige, at vi har 2 skure/løsdrift de kan være i.. Mvh Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 10:31

Jeg har to hopper på ca. 10.000 m2 fold



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX





Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 På min hests..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 10:41

fold går der tre valakker.. Der er to varmblodheste og en friser.. De er fra 4 -14 år.. De har 2-3 hektar at boltre sig på..





Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa.
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 11:53

Jeg har en hoppe og 3 vallaker til at gå sammen uden problemer, de har 2 marker jeg kan lukke sammen med jævnt og kuperet terræn jeg vil tro der er 2 1/2 hkt. ca.


livet med heste er en gave, det er hårdt arb. men alligevel enormt beroligende

0
0
Svar på denne tråd
 
 trovshøjgaard
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 17:29

Hm ja det er jo meget forskelligt.


Det er nemlig fordi at ved os kan 2 valakker og 5 hopper på 3,5 hektar med fint græs, ikke enes.


Nu er de så delt i tre for at se hvordan det vil gå, men det er hårdt for markerne, for så får de ingen ro.




Line

R.I.P min smukke Moonlight og hendes nyfødte søn. 8-5-10 - 9-5-10

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste på græs.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2011 09:41

Vi har 10 vallakker og 5 hopper gående på 6 HA kuperet græsfold. Der er plads til alle og det er rigtig sjovt at observere så stor en flok. Det er 4 heste og 12 ponyer i alle størrelser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteflok
Forfatter: 
Dato:  02-07-2011 10:24
En overgang havde jeg to vallakker gående, der bare hyggede sig og nød hinandens selskab... Men en dag kom der hopper på folden, og jeg skal lige love for det ændrede sig. Den ene vallak var kastreret sent, så han blev hingstet, og han endte med nærmest at ville tage livet af den anden (meget søde og uskyldige) vallak, da han ville have hopperne for sig selv. Så her måtte vi skille dem ad!
0
0
Svar på denne tråd
 
 111111
Forfatter: 
Dato:  02-07-2011 10:33

jeg har 2 fjordhopper og en sjætterhoppe gående på en halv hektar


har ingen vallakker


anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 14:11

Hjemme ved ejendommen har vi 2 hopper på 1 ha.


På engen har vi 1 vallak, 2 hoppeplage og min gamle hoppe på ca. 3,5 ha.


Jeg har erfaring med at en flok enes bedst, hvis der kun er 1 vallak.. Men det er selvfølgelig meget forskelligt.


Hvad med at skille hopper og vallakker ad? = 2 folde


Mette


Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova



Mor til Mie d. 9/3-2010

Termin d. 14/9-2011 :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere folde
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 21:16
På fold 1 går det i alt 14 heste pt. Blandet køn og alder, og vi har aldrig haft problemer i flokken.. Fold 2 blev etableret da vi havde en hingste plag, men han er solgt nu, så det er 5 ponydrenge der ikke kan tåle så meget græs og en enkelt hoppe som ikke fungerede i den anden flok. så er der 2 løsdrifter med 8 i den ene og 9 i den anden, den første med blandede køn og alder, den anden med avlshopperne og plagene, pt kun hopper. Alle hestene har rigeligt plads, så de kan komme væk fra dem de ikke gider snakke med den dag :) personligt går jeg ind for store flokke, så hesten får det så naturligt som muligt..
0
0
Svar på denne tråd
 
 flok er godt
Forfatter: 
Dato:  13-07-2011 21:24

Jeg har 12 stk gående på 5 hektar


vallak 13 år 182 cm

vallak 11 år 165 cm

vallak 17 år 165 cm

vallak 8 år 79 cm

hoppe 8 år 165 cm

hoppe 10 år 165 cm

hoppe 7 år 134 + hingsteføl

hoppe 3 år 140 cm

hoppe 2 år 129 cm

hoppe 2 år 163 cm

vallak 2 år 158 cm


og de går en stor lykkelig flok. Der er aldrig problemer, de opstår først hvis man skifter ud ofte


Med venlig hilsen


Maria-Louise Thane Kallehave

Stutteri Thanehøj - avl af DV og DSP

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider