Synes ikke jeg har andet end problemer med Cavallo simple bootsene til min hest.
Først fik jeg anskaffet mig en forkert størrelse, som han slet ikke kunne få på da de var for små.
Umiddelbart skulle str. 2 passe ham perfekt, og de sidder da også på hoven og falder ikke af under ridning. Ingen gnavsår eller andet i den stil.
Men de svupper (lige som hvis mennesker går i nogle for store sko) "svup, svup" for hver skridt han tager - så er de mon alligevel for store? Bruger Boa Gaiters indenunder.
Jeg har haft min hovtrimmer til at hjælpe mig med at finde den rette størrelse, og hun synes at str. 2 så fin ud til ham, hvilket jeg også selv synes.
Synes derudover at de er for tunge og klodsede - han bruger meget energi på høje knæløft på hele turen, og det må være ret belastende for ham.
At han så nu har brug for boots til baghovende også, gør det absolut ikke bedre, og jeg tør slet ikke tænke tanken - alt det bøvl der bliver.
Jeg er lidt perfektionist hvad angår udstyret til hesten, og hvis det ikke sidder/fungerer perfekt, så er det det eneste jeg tænker på under hele turen.
Ville sådan ønske at jeg kunne finde nogle boots der bare kunne fungere optimalt, så jeg kunne nyde de dejlige ture i skoven.
Jeg undersøger hele tiden markedet for nye boots, og jeg er blevet varm på Equine Fusion, hvilket jeg har været længe. Jeg har også haft kontakt med forhandleren her i DK, og mit første indtryk var at det var nogle super fine boots, men jeg er blevet lidt i tvivl, eftersom man hører lidt af hvert om dem.
Vil absolut ikke give 2200 kr for boots, som jeg kan smide i skraldespanden efter 1-2 måneder (HVIS dette er tilfældet - det kan jeg jo ikke sige, eftersom jeg ikke har erfaringer med dem endnu, der er jo også gode erfaringer/eksempler med Equine Fusion)Det kunne være så fedt hvis det var muligt bare at prøve EF bootsene på hesten inden køb. Håber lidt det kan lade sig gøre på et senere tidspunkt.
Desværre kan hesten ikke passe Easybootsene, muligvis Easyboot Trail, men de minder meget om Cavallo.
Bare et brokke indlæg, da jeg er ved at være træt af alt det bøvl med de boots.