Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 adamskrog
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 12:19

Hej Alle HN'er


Jeg er jo på købermarked igen og har fundet den dejligste hest som bare lever op til alle mine krav, men men men den perfekte hest findes jo desværre ikke.


Han er i røntgengruppe 2 med en adamskrog, og min dyrlæge synes at den er lige til den store side, men han vil ikke sætte den i røntgengruppe 3....


Så vil gerne høre alle jer som måske har hest med sammen røntgenfejl... Har i haft problemer og hvor stor er jeres hests adamskrog?

Hesten skulle jo gerne bruges til stævner...


Hilsen Marethe

0
0
Svar på denne tråd
 
 adamskrog
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 12:44

Min har adamskrog på begge bagben, jeg ved ikke hvor store de er, men det var overhovedet ikke noget, jeg skulle bekymre mig om, sagde dyrlægen. Skulle ikke have betydning for min hest. Det har det heller ikke, den er 8 år redet siden 4 års alderen, deltager i stævner osv.


Der er heller ikke taget forbehold for dette i forsikring eller i forhold til købspris.


mvh Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 størrelsen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 13:05

Tak for dit svar Louise :-)


Ham har har også på begge, og det er kun den ene der er stor.


Jeg kender også flere der har heste med adamskrog hvod dette ikke har betydning.


Tog jo ud og kiggede på hesten og var oplyst om fejlen inden jeg tog afsted, og der så jeg jo ikke sdamskroge som noget problem, men er jo blevet lidt nervøs nu hvor min dyrlæge er lidt bekymret for størrelse....


Det skal lige siges at hesten er 4 år og er blevet redet kontinuerligt 8 mdr

0
0
Svar på denne tråd
 
 En anden vurdering
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 15:59

Ja, man skal passe på med de hestekøb og se sig godt for. Hvad med at få en anden dyrlæge til at vurderer røngtenbillederne ?


Så kan du måske nemmere vurderer om det er et køb du tør satse på.


Held og lykke med hestekøb.


Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 16:20

Skal du have den forsikret?


I så fald skal du have afklaret hvorvidt forsikringen vil tage den uden anmærkninger. Hvis de vil det er du i hvert fald sikret økonomisk.


Hvis ikke, skal du vurdere om du er villig til at løbe den økonomiske risiko (og den følelsesmæssige selvfølgelig) og i den sammenhæng kan det da være relevant at få en 2. opinion. Men hvis man er klar til at få en ekstra dyrlæge ind over er det jo ofte fordi man egentlig er villig til at løbe risikoen og så er det måske billigere at vende den med sig selv en ekstra gang frem for at inddrage flere mennesker, der jo trods alt ikke kan give garantier. For den forsigtige er én dyrlæges afvisning vel nok :)


Held og lykke fra en der selv har en sund og rask hest med en farlig masse handelsfejl.


Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adamskrog
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 20:31

Min sidste hest og min nuværende hest har begge adamskroge.


Min sidste hest blev redet i 3 år uden problemer, inden den gik ned med en seneskade på forbenet og adamskrogen sad på et bagben, så det har ingen sammenhæng.


Min nuværende hest er uddannet til S-niveau og redet i 5 år, og heller ikke her har det nogen problemer.


Men jeg ville også prøve at få en second opinion....

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen betydning
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 21:01

Jeg har haft flere heste med Adamskroge og har også 2 stående i stalden nu. Har aldrig oplevet eller hørt om at det skulle give problemer ( med undtagelse hvis du skal videresælge til USA, de vil ikke have dem) Men ellers har jeg ikke hørt om tilfælde hvor det har haft betydning og jeg har ikke endnu mødt nogen danske dyrlæger der tillægger det nogen betydning. Men som de andre skriver så skader det aldrig med en ekstra vurdering. Held og lykke med købet:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 størrelsen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 21:25

Tak for alle jeres svar.


Ved i noget om hvad størrelse adamskrogene har været på de heste i har haft??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adamskrog
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 22:25

Jeg mener at kunne huske, at min dyrlæge sagde de sjældent gav problemer, hvis de var under 1,3 mm. - men det kan godt være, at jeg husker fejl....


Købes: hvidt kopfjern til wintec

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 08:29

Hvad er en Adamskrog?


~ Anette


Venter is-føl til sommer, måske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adamskrog
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 09:50

er en forbening på vedhæftningen af en sene i hasen.


Min ene hest har sådan en. Da jeg købte ham, kiggede to dyrlæger på billederne, og var enige om, at det var helt uden betydning.



Ï følge dem begge er adamskroge uden betydning, hvis de er små (jeg mener det var under 2 mm, men er ikke sikker?) og afrundede.



Hvis din dyrlæge er i tvivl, ville jeg også få en anden dyrlæge til at kigge på billederne og komme med en vurdering.


Når din dyrlæge placerer hesten i røntgengruppe 2, må man vel gå ud fra, at den kan forsikres uden forbehold.



Mvh.

Rebecca.


Sælges:

2 års mørkebrun vallak e. B.H. Zack forventet stg. 176 cm

5 års skimmel vallak efter Kermo´s White Talisman, 162 cm, redet.

Se præsentation for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider