Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Pavo mash og koldt vand?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 16:50

Hej HN!


Kan man bruge koldt vand til at blande i Pavo Mash?


På forhånd tak for hjælpen!



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Brug varmt vand pga. hørfrø
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 08:43

Vi har PAVO slobber mash og vi spurgte leverandøren om vi kunne bruge koldt vand.


Det var ikke at anbefale, sagde han, da der er nogle hørfrø deri, der skal opblødes i varmt vand, ellers kan de danne en form for gæring.


Så vi bruger altid varmt vand og så sætter det i blød i et par timer.


Jeg ved, at ved andre mash-blandinger, kan man vist godt bruge koldt vand, men synes nu mash generelt bedst egner sig til varmt vand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Iblødsætning
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 09:10

Jeg ved ikke om Pavos mash kan udfodres med koldt vand. Hippolyts kan, men ved ikke om du kan og har lyst til at skifte.


Mht iblødsætning har jeg fået fortalt at det ikke er godt at det står i blød i for lang tid, da man så risikerer gæring - specielt her i sommervarmen. Jeg holder mig til de 10-15 min der står på sækken (jeg bruger selv Havens Slobber).



- Charlotte


4 stk Equilibrium Stretch & Flex gamacher sælges.


Smuk 5 års hoppe e. Rosentanz søger part ved Vestskoven:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/267043/


0
0
Svar på denne tråd
 
 mash i blød
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 09:23

Et par timer kan det fint stå i blød, men heller ikke længere.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider