Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Toprun foder,, godt eller ej???
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 19:20

Hejsa alle sammen.

Jeg står og måske skal flytte min hest. Der fodres på det mulige nye sted med Toprun Struktur, mener jeg det var, samt havre, hvilet mit dyr ikke får og natúrligvis wrap.

Jeg ved sgu ikke med det foder, kender det ikke rigtigt, nogen der kan komme med input for eller imod.

Jeg er stemt for at give lucerne sammen med og evt for hyggens skyld, másh, speddbet eller andet som suplement i ny og næ.

Jeg hører gerne om det nævnte foder, inden jeg tager en endelig beslutning..

0
0
Svar på denne tråd

Kender ikke ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 20:16

Jeg kender og bruger ikke selv foderet.

Jeg synes heller ikke lige jeg kunne finde nogen indholdsfortegnelse over det og har derfor svært ved at vurdere foderet.

Dog fandt jeg denne side og så vidt jeg kan læse mig til, er det et fuldfoder og skal derfor ikke gives sammen med havre.

hcv.dk/HC/hcwebap.nsf/AllByUnid/ 2EA2165A2FAD8E30C1256F...enDocument

Dog studsede jeg over de anbefalede mængder. Faktisk synes jeg det er pænt meget at en almindelig skovturshest/vedligehold skal have 2-3 kg. pr. dag og en hest i træning skal have 3-5 kg. pr. dag ...

Men ellers ved jeg intet om det :)

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 11:12

Tak for svar :-).

Er der ikke andre der kender til dette foder eller hva ;-)..

0
0
Svar på denne tråd

Godt tilfreds
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 12:08

Jeg har brugt Toprun Pony Islænder og T 600 i mange år og er særdeles godt tilfreds med det,jeg giver det sammen emd roepiller, jeg avlsdyr ( både hopper og hingste ) og ungdyr hestene er vilde med det og de ser godt ud, jeg kan kun anbefale det.

Jeg bruge ikke havre ved siden af.

Bent

Welsh Cob avler

http://www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd

Mange Tak..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 12:30

Tusind tak, Bent.

Jeg synes nu også de dyr der stod der var pæne og så fine ud. Men man er vel altid lidt i tvivl, når man ikke lige kender til fodret.

Jeg synes måske med "menneske øjne" at fodret var list kedeligt, men det er nok bare mig :-)...

Tak igen..

0
0
Svar på denne tråd

toprun struktur
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 14:39

Der bliver også fodret med Toprun struktur der hvor jeg står, og mine menneskeøjne synes da også at det ser lidt trist ud, men hestene spiser det fint, og ser alle pæne ud. Dog har min hest skulle tage en del på, så jeg har givet ham noget ved siden af også :)

Celeste Liva

19/5 2010 - juli 2011

- First Good created man, then he had a better idea

0
0
Svar på denne tråd

Takker :-)...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 15:03

Mange tak.

Jeg har nu også fået overbevist mig selv om det nok er en god ide :).. Jeg kører derud og ser på stedet igen, tror nu nok jeg er overbevist..:)))..

0
0
Svar på denne tråd

Toprun...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 18:38

har prøvet det, men mine heste vil ikke æde det, syntes det er noget snuldret foder, og så indeholder det vist ret meget havre, og det syntes jeg ikke om, ret mig endelig, hvis jeg er forkert på den, det er nogle år siden jeg har prøvet det.

Man kan læse sig til meget,

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider