Min hoppe fik forleden noget lig samme problem, dvs. øjet løb, gult snask samt lidt hævet.
(opstår hvert år ved sommer-tid ?)
Bader det daglig i saltvand (1 liter lunken vand tilsat 1 skefuld salt, godt opløst), dyrlægens anbefaling.
Plus hun har fået flue-pandebånd på.
Allerede dagen efter var der fremgang, dvs. snask var ændret til hvidt i stedet for gult, samt hævelsen var mindsket.
Det sidder stadig lidt snask, men ikke noget af betydning, bader dog stadig øjet et par dage endnu, samt hun beholder flue-pandebåndet på noget tid endnu.
(mht. at bade øjne i kamille-the, mener jeg at dette blev frarådet for flere år siden ?
Spurgte dyrlægen, som sagde at PH-værdien ikke er korrekt i denne fremgangs-måde)