Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Løbene øjne - hvad gør I?
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 20:52

Her inden for den sidste uge er min hest' øjne virkelig begyndt at løbe. For det meste er det en masse væske der løber, og så er der en smule søvn og snask. Jeg har holdt meget øje med, om det var en start til øjenbetændelse, men det virker bestemt ikke sådan.

Hans øjne er hverken hævede eller "dvaske". De er helt klare og fine når jeg har renset dem, men de begynder at løbe lige så snart han kommer ud igen. Det er mest bare klar væske der løber, men det løber tilgengæld næsten også helt ned på mulen af ham!

Jeg har købt nogle saltvanspipetter og renser hans øjne med dem når det er værst, og så bruger jeg Aloe First til at rense rundt om øjet med.

Kan det virkelig være vind og vejr han reagerer så kraftigt på? Hvis det er allergi, tænker jeg bare, at det er lidt mærkeligt det først er startet inden for den sidste uge? Eller hvad? Det skal lige siges at han går på døgnfold. Det er første sommer jeg har ham, så jeg ved ikke hvordan han før har været. Han har i hvert fald ikke før gået på døgnfold.

Hvordan renser i øjnene på jeres heste, og reagerer de også på den blæst der har været der de sidste dage? :)

Celeste Liva

19/5 2010 - juli 2011

- First Good created man, then he had a better idea

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 22:03

Mit bud er insekterne.. Min reagerer også på dem, ved at øjnene begynder at løbe og der sidder snask. Bruger fluemaske/gardin - Alt afhængig af, hvor slemt det er og så forsvinder det helt.

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

Fluemaske
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 22:51

er også mit første bud (y)

Men - hvis det ikke hjælper, så kan det være tilstoppede tårekanaler. Der ligger en lille video om det på epona.tv. En af vores har haft det - det er normalt ret let for dyrlægen at skylle dem igennem :-)

:-) fra NinA

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd

øjne løber
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 22:59

Hej min plejer også at få en tur med løbende øjne plejer at rense dem med øjnrens fra blue horse og så går det væk efter ca en uge

mvh betina

Hvad end du tror du kan eller ikke kan så har du ret

0
0
Svar på denne tråd

Få dyrlægen ud...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 10:30

..For at få den rigtige diagnose,i stedet for at gætte på en masse ting...

I værste fald kan det være måneblindhed,se mere her :

www.heste-nettet.dk/nyheder/6117/

0
0
Svar på denne tråd

løbene øjne
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 19:03

Tusind tak for svar alle sammen :)

Frk. N: Jeg ved at min hest får dyrlæge når han har brug for det, så jeg synes nu det er i orden at høre lidt erfaringer fra andre :)

Celeste Liva

19/5 2010 - juli 2011

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 20:17

Fluemaske-gardin Det lyder harmløst, og mit bud er pga fluer.. Mines løber også, når der er mange fluer/insekter, så de har masker på... :)

Er der noget bedre end at se sine heste græsse i solskin og fulgene synger? :)

Lykkelig ejet af Bøf, Big, Peffe, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

løbene øjne
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 14:00

Jeanette: ja det lyder nemlig så harmløst, så man tænker om det virkelig bare kan være det, men jeg prøver :) tak

Celeste Liva

19/5 2010 - juli 2011

0
0
Svar på denne tråd

kamillethe
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 22:40

jeg ville bruge noget så enkelt som kamillethe:) det virker på alle andre levende væsner så hvorfor ikke også hestene:)

ellers øjensalve fra dr dyr. det er jo beregnet til det;)

MVH Mig

0
0
Svar på denne tråd

Fluemaske..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 22:51

Lyder som insekter som andre skriver. Især klæger er slemme pt. Stikker i hoved og omrking øjne. Mange hæver op. Fluerne er også slemme. De sætter sig på øjenkrogen hvilket ofte gir løbeøjne..

0
0
Svar på denne tråd

trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 01:17

Min hoppe fik forleden noget lig samme problem, dvs. øjet løb, gult snask samt lidt hævet.

(opstår hvert år ved sommer-tid ?)

Bader det daglig i saltvand (1 liter lunken vand tilsat 1 skefuld salt, godt opløst), dyrlægens anbefaling.

Plus hun har fået flue-pandebånd på.

Allerede dagen efter var der fremgang, dvs. snask var ændret til hvidt i stedet for gult, samt hævelsen var mindsket.

Det sidder stadig lidt snask, men ikke noget af betydning, bader dog stadig øjet et par dage endnu, samt hun beholder flue-pandebåndet på noget tid endnu.

(mht. at bade øjne i kamille-the, mener jeg at dette blev frarådet for flere år siden ?

Spurgte dyrlægen, som sagde at PH-værdien ikke er korrekt i denne fremgangs-måde)

Hvert græsstrå har sin egen dugperle

www.wspa.dk

Tak er et magisk ord, der åbner hjerter og døre

Tak er gratis, uopslideligt og bør siges med stil

Så sig TAK

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  29-06-2011 13:11

Hejsa

Jeg har en 6 års vallak, som hele sit liv har haft tildens til at øjnene løb i vand. De er heller ikke betændte eller andet, men der kommer klar væske fra dem hele året rundt - ikke kun om sommeren. Dyrlægen siger det har noget med følsomme øjne og tårekanalen at gøre. Ikke noget alarmerende.

Min vallak går med fluemaske på lige så snart han skal udenfor her om sommeren. Om vinteren gør jeg intet andet end at holde det rent.

Fluemaske for at forhindre at fluerne går i øjnene på ham og derved skaber en infektion.

Hver dag vasker jeg snakset væk omkring hans øjne, så det hele tiden er holdt rent.

Lisette

Føl til salg!!!

Dejligt FHF hingsteføl, efter prima forældre, sælges.

Se mere om Cu'zqu her:

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=128540

Henvend for pris!

Hilsen Lisette

0
0
Svar på denne tråd

fluemaske
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 17:21

Kan din hest virkelig være så følsom ? Ja det er de fleste faktisk og efter min mening så bør alle heste beskyttes mest muligt imod insekter i hovedet og til det formål er fluemasken ikke net den bedste løsning.

Du finder hurtigt ud af om det er insekterne for når du 100 % fjerner den ydre påvirkning vil hesten bedres hurtigt og så skal den beholde masken på ellers kommer problemet igen.

Går det ikke helt væk så må dyrlægen på banen.

0
0
Svar på denne tråd

løbene øjne
Forfatter: 
Dato:  30-06-2011 20:19

Tusind tak for svar og råd alle sammen :)

Det udviklede sig hurtigt til en øjenbetændelse, så efter en salve fra dyrlægen, insektmaske og udrensende timianthe kur ser han super ud igen

Masken beholder han dog på, så han slipper for at blive så irriteret i hans øjne igen :)

Celeste Liva

19/5 2010 - juli 2011

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider