Min Jenson har fået behandlet sarcoider ved hjælp af Dr Knottenbelt. Det skete godt nok i England, så jeg kan desværre ikke hjælpe med spørgsmål om en dansk dyrlæge. Men hvis din dyrlæge er interesseret i at lære om nye behandlingsmetoder og ikke er bange for at kommunikere på engelsk, så er jeg 100% sikker på, at Dr Knottenbelt gerne vil træde til med ekspertise.
Min hest fik behandlet 3 sarcoider i 2007. Cremen kostede en lille tusinde kroner, men det dyre er behandlingen, for din dyrlæge skal ud og smøre hesten 3-6 gange, og i alt for mig var prisen ca. kr. 6000,-
De to af dem forsvandt i første omgang, mens den tredje skulle behandles igen året efter. Muligvis fordi dyrlægen havde været lidt for optimistisk første gang og smurt en gang eller to for lidt.
Såvidt jeg husker, foregår det på den måde, at dyrlægen sender et foto samt beskrivelse til Liverpool, hvor der så bliver diagnosticeret og vejledt om behandling samt dosering af cremen.
Siden 2008 har hesten haft en lille sarcoide på låret, som kom og forsvandt igen sommeren over i et par år, men som nu er væk uden at jeg på noget tidspunkt har haft den behandlet. Der har også været en knappenålsstor én på 'hylsteret', som jeg selv behandlede sidste år med xxterra samt en ært-stor en på låret som poppede ud fra dag til dag, og som faldt af efter ca. 14 dage, inden jeg nåede at beslutte, hvad jeg skulle gøre ved den.
Held og lykke med det. Jeg håber, I får skidtet under kontrol