Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Liverpool University-sarcoider
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 12:04

Jeg er MEGET interesseret i at høre fra alle jer, hvis sarcoide heste er behandlet med præperater fra Liverpool University ved Derek Knottenbelt...


skriv gerne meget detaljeret om hele forløbet.. hvilken dansk dyrlæge hjalp dig, hvad præperat blev brugt, omkostninger osv osv...


Skriv også gerne pb hvis du foretrækker det!


på forhånd mange tak!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 12:30

jeg havde en hest med i england sidste år, som havde en sarcoide.... jeg fik en lille glaskrukke af dyrlægen, måske det var dét... skal jeg finde navnet på det? kan nemlig ikke lige huske det på stående fod...

men efter 5 dage faldt den af - for aldrig at vende tilbage!!!!


men det er noget kras stof - dobbelt lag handsker på...


ved ikke hvordan man får fat i det i danmark dog

0
0
Svar på denne tråd
 
 Laser til sarcorider ;-)
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 22:13
Hej Det er noget - djævle stof;-(((( Laser er ufarligt og virker osse ret hurtigt .... Koster penge - men hva gør ikke det ???

Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 22:53

har sendt en pb til dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Anecob:
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 08:42

Den salve, du har fået i England er helt sikkert ikke Knottenbelts. Hans må kun påsmøres af dyrlæge - det går Universitetet meget op i. Kan du have fået xxterra-salve? Den påsmører folk selv. Det er et naturlægemiddel med en meget kras effekt. Virker på nogle heste. På andre får det sarcoiderne til at sprede sig, fordi de provokerer voldsomt.

VH Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sarcoide
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 20:12

Min Jenson har fået behandlet sarcoider ved hjælp af Dr Knottenbelt. Det skete godt nok i England, så jeg kan desværre ikke hjælpe med spørgsmål om en dansk dyrlæge. Men hvis din dyrlæge er interesseret i at lære om nye behandlingsmetoder og ikke er bange for at kommunikere på engelsk, så er jeg 100% sikker på, at Dr Knottenbelt gerne vil træde til med ekspertise.


Min hest fik behandlet 3 sarcoider i 2007. Cremen kostede en lille tusinde kroner, men det dyre er behandlingen, for din dyrlæge skal ud og smøre hesten 3-6 gange, og i alt for mig var prisen ca. kr. 6000,-


De to af dem forsvandt i første omgang, mens den tredje skulle behandles igen året efter. Muligvis fordi dyrlægen havde været lidt for optimistisk første gang og smurt en gang eller to for lidt.


Såvidt jeg husker, foregår det på den måde, at dyrlægen sender et foto samt beskrivelse til Liverpool, hvor der så bliver diagnosticeret og vejledt om behandling samt dosering af cremen.


Siden 2008 har hesten haft en lille sarcoide på låret, som kom og forsvandt igen sommeren over i et par år, men som nu er væk uden at jeg på noget tidspunkt har haft den behandlet. Der har også været en knappenålsstor én på 'hylsteret', som jeg selv behandlede sidste år med xxterra samt en ært-stor en på låret som poppede ud fra dag til dag, og som faldt af efter ca. 14 dage, inden jeg nåede at beslutte, hvad jeg skulle gøre ved den.


Held og lykke med det. Jeg håber, I får skidtet under kontrol



Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Av, av, av
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 20:15

PS. glemte at sige, at hesten var tydeligt smertepåvirket af cremen og fik smertestillende igennem påsmøringsforløbet!


Men det virkede...








Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Laser til sarcorider
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 20:55
Ja det er som her i sidste input ikke uden smerte ;-( men det er Laserbehandling Og prisen den samme og i de fleste tilfælde en del billigere . Kommer jo an på hvornår folk kommer igang med at få det beh . og hvor mange der er blevet så store , at der kræves mange beh. Mange beh er over 10 gange .

Med venlig hilsen

Lone Antoft-Vejle-

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 01:08

nej - ikke xxterra (det har jeg prøvet til andre heste - og det virkede på mine, men det tog for det første længere tid, og det gjorde ondt på den ene hoppe da hun havde en stor een under maven)


det hedder BLOOD ROOT EXTRACT - han var IKKE smerte påvirket, og det er ikke vendt tilbage - og det er nu et år siden....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider