Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

wraphø holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 15:46

Hej

Overvejer at købe ekstra wraphø ind til min hest til vinter.

Jeg planlægger at give ham 4-5 kg ekstra pr dag (udover det de får på opstaldningsstedet) hvilket giver ca 150 kg pr måned

Har overvejet at købe miniballer, men hvor længe kan en balle holde sig efter åbning? og kan det evt holde sig bedre hvis man åbner, tager et par skiver ud og lukker helt til igen.

Synes kun jeg kan finde småballer på 30-40 kg og så helt store baller på 300 kg, men findes der noget imellem? Jeg synes at kg prisen på de små er væsentlig højere end på de store, men det er jo nok pakningen der koster.

Har ikke mulighed for at have meget stående ved hesten, men kan have det stående herhjemme og så tage med i stalden til 6-7 dage ad gangen

Hilsen

Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 16:51

Har erfaring med 14 dage. Åbner ballen og tager alt plastic af. Kommer meget an på om det er køligt. Har prøvet at det rådner hvis det bliver i plastic efter åbning.

VH Helle

0
0
Svar på denne tråd

Ja ....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 16:57

Som skrevet ovenover er det meget forskelligt, hvor længe wrap holder sig i åben tilstand.

Tør wrap holder længere end våd wrap.

Og generelt holder wrap længere jo koldere det er udenfor.

Mine wrap der er meget tørre holder sagtens 14 dage om vinteren.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

wrap..........
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 18:10

Jeg ville da snakke med opstaldningsstedet, jeg er sikker på at du mod merbetaling kan få lov at give det antal kg du vil.

hvis du kun har 1 hest, kan du ikke nå at bruge en stor balle før den bliver dårlig.

jette

Western undervisning hver torsdag

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

0
0
Svar på denne tråd

wraphø....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 20:22

Opstaldningsstedet giver sådan lidt pø om pø... de siger godt nok at de giver 10 kg om dagen, men portionerne er ikke særligt store så jeg tror ærligt talt ikke at de kommer op på de 10 kg selvom de får 4-5 gange om dagen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at give 4-5 kg ekstra til natten og så skære ned på krybbefoderet. Det vil nok koste det samme som jeg betaler nu (køber selv foder). så kan jeg selv styre hvor meget han får.

Men det lyder som om jeg er ude i noget med småballer a 30-40 kg for at det skal kunne holde sig.

Hilsen

Anne

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

wrap....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 20:49

jeg får lavet baller i 250-300 kg størrelse og mine holder nemt 1 måned om vinteren. har to heste så når at bruge det på 12-14 dage. men har flere gange haft noget liggende over 4 uger. så snart det bliver varmere i vejret om foråret kan det ikke holde dig ret længe.

i min varme stald med 12-15 grader holder det max et par dage før det begynder at varme og mugne.

jeg begynder at bruge af det i slut oktober/start af november og der er det ikke noget broblem med holdbarheden.

mit wrap er med 70-75% tørstof som har meget at sige om hvor lang tid det holder.

jeg tager al plastikken af og lader det bare ligge som det gør i ballen.

0
0
Svar på denne tråd

wrap baller
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 23:51

Hej trådstarter.

Jeg laver og bruger selv miniballerne - dvs. mine er mellem 40-50 kg i vægt, og meget tørre !!

De holder nemt i stalden, hvor der koldt om vinteren, men også nu på denne årstid, holder de sig 1 uge, hvor de så er brugt op.

Har kun 2 nøjsomme heste, som får lidt græs og så lidt wrap og halm morgen og til natten.

Jeg vil da anbefale dig og findet et sted i nærheden af dig, og så købe små baller hjem.

Måske du kan få lov og opbevar dem på gården hvor din hest står ??

De kan jo godt stå udenfor, bare de står på paller, og ikke direkte på jorden, og på en palle kan du faktisk stable mange !!

Dvs. 3 i bunden, og igen 3 ovenpå - faktisk som legoklodser, så låser de fint hinanden, og optager ikke mere plads end en palle fylder !!

Små firkantballer er de nemmeste, frem for rundballer, som både fylder mere lukket, men også i åben tilstand !!

Så har du også altid frisk mad til hesten, i modsætning til de store baller, hvor man ofte må smide noget væk, da det når og blive for gammelt.

Venlig hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Wrapballer
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 01:37

Jeg bruger p.t. de små baller til min hest og 1 balle holder fint fra knap en uge til halvanden(afhængig af mængden i ballen).

Hvis det er en balle meget fugtig wrap, så ryster jeg det lidt op.

Jeg har ingen problemer med, at det bliver dårligt/ikke kan holde sig. Hverken sommer eller vinter...

De store baller kan man godt klare sig med om vinteren, selvom man kun har en hest. Jeg har ihvertfald flere gange købt de store baller i vinterhalvåret.

Vedr. priser, så er det helt klart dyrere med de små, men det er også meget lettere at håndtere, hvis man skal gøre det selv

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Championatsvinder Dressur 2007

Championatsvinder Distance 2009

i

Vestegnens Rideklub

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider