Hej trådstarter.
Jeg laver og bruger selv miniballerne - dvs. mine er mellem 40-50 kg i vægt, og meget tørre !!
De holder nemt i stalden, hvor der koldt om vinteren, men også nu på denne årstid, holder de sig 1 uge, hvor de så er brugt op.
Har kun 2 nøjsomme heste, som får lidt græs og så lidt wrap og halm morgen og til natten.
Jeg vil da anbefale dig og findet et sted i nærheden af dig, og så købe små baller hjem.
Måske du kan få lov og opbevar dem på gården hvor din hest står ??
De kan jo godt stå udenfor, bare de står på paller, og ikke direkte på jorden, og på en palle kan du faktisk stable mange !!
Dvs. 3 i bunden, og igen 3 ovenpå - faktisk som legoklodser, så låser de fint hinanden, og optager ikke mere plads end en palle fylder !!
Små firkantballer er de nemmeste, frem for rundballer, som både fylder mere lukket, men også i åben tilstand !!
Så har du også altid frisk mad til hesten, i modsætning til de store baller, hvor man ofte må smide noget væk, da det når og blive for gammelt.
Venlig hilsen Tina