Det lyder som om, at din hest er indfodet fortil.
Min hest er let indfodet fortil, hvilket bevirker, at hun "vinker" i traven - altså svinger benene udad. Dog ikke noget der har betydning for hendes brug!! Jeg bruger hende til konkurrencer i dressur, og satser da også på at hun vil kunne komme op og klare sig i nogle M-klasser med tiden, på trods af hendes lille benstillingsfejl. Jeg har endnu ikke fået nogle kommentarer om det fra dommerne, selvom vi efterhånden har været til en del stævner. Hun får fine karakterer i gangarter.
Det er desuden kun i traven hun gør det! Der er intet i skridt og galop.
Dog bevirker denne benstillingsfejl, at det er vigtigt at ride med benbeskyttelse på hende - det har vi lært på den hårde måde, da hun desværre har lavet et overben på sig selv på det ene forben.
Men ingen panik - hesten kan sagtens bruges som ridehest på trods af en lille benstillingsfejl!!
Dog er disse heste mere disponeret for seneskader, men dermed ikke sagt, at det er noget de nødvendigvis vil blive plaget af!
Jeg er naturligvis klar over, at min hest ikke vil komme til OL, når nu hun "vinker" i traven, men hun fungerer fint som ridehest på det niveau jeg ønsker at bruge hende! 