Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

D-rings bid vs. Muffebid
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 21:47
Vil gerne høre hvad forskellen er på disse to bid, de er/skal være todelte (hvis det har nogen betydning). Horze har disse bid men d-rings biddet er noget tyndere end muffebiddet, hvilket min hest fungere bedst på. Håber at høre fra jer kloge hoveder ;)
0
0
Svar på denne tråd

Bid....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 22:52

D-ringene har samme effekt som muffebiddet.

Jeg har selv brugt et HS Dynamic med D-ringe, som også var ret tyndt. Det er jo ikke alle heste, som fungerer godt på et tykt bid:-)

Peugeot 307 2,0 HDI Airvan sælges - må trække 1400 kg.

Tjek min annonce.....

0
0
Svar på denne tråd

Taaaak
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 22:48
Okay så den eneste forskel er deres tykkelse? D-ringsbid er tyndest, ellers har de samme effekt?
0
0
Svar på denne tråd

forskel
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 09:38

Muffe og D-ring har ikke samme effekt. Sprenger RS Dynamic er et muffebid og ikke et D-ring bid.

Muffebiddet har en rund ring og bliver tykkere ud mod ringen, dette giver en mildere effekt i hestens mundvige og hesten støtter sig generelt set bedre til et muffebid.

Et D-ring bid er en light-udgave af full cheek biddet, det er ment for at gøre det lettere at dreje hesten. Det har lige som et bid med løse ringe mere samme tykkelse hele vejen ud til ringen.

Kort sagt muffebiddet er ment for at give hesten et mere stabilt bid og få hesten til at støtte sig mere til biddet. D-rings biddet er ment for at give mere "servo-styring", dvs gøre det lettere at dreje hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider